Катерина Смаглій - національний консультант Європейського фонду за демократію. У 2009-2012 була менеджером Антикризової гуманітарної програми Міжнародного фонду «Відродження» та програми сприяння розвиткові соціального підприємництва в Україні; у 2012-2013 рр. вивчала соціальне підприємницто у США в рамках фулбрайтівського дослідження в Інституті Кеннана Центру підтримки науковців ім. Вудро Вілсона, Вашингтон. ГУРТ поспілкувався із пані Катериною про соціальне підприємництво, про пріорітети Європейського фонду за демократію, поради, які важливо пам'ятати при заповненні грантової заявки та про те, яким буде 2014 рік для громадських організацій.
ВІДПОВІДІ НА ЦІ ЗАПИТАННЯ ВИ МОЖЕТЕ ПОЧУТИ У АУДІО-ПОДКАСТІ:
Alternative content
"У багатьох випадках нашим організаціям бракує організаційної спроможності...Вони не розуміють, що громадські організації на заході мусять працювати так само ефективно, як і бізнес. Тому що бізнес конкурує за клієнта, за споживача свого продукту чи послуги. Так само і неприбуткова організація мусить конкурувати з іншою неприбутковою організацію. За що? За свого клієнта. Це може бути прямий отримувач послуг - клієнт вашої громадської організації, чи донор, який непрямо купує послуги, замовляє у вас ту чи іншу роботу, яку він не може зробити сам. Працюючи три роки у цьому секторі, читаючи проекти сотень організацій, які до нас подавалися, відвідуючи ці організації, я зрозуміла, що їм дуже бракує знань, інновацій, бізнес-підходів, розуміння себе як певного бренду", - переконана Катерина Смаглій.
"Одна з проблем громадських організацій у тому, що інколи вони працюють заради самих себе, заради тих пріорітетів, які для них визначають західні донори. Нам би хотілось, щоб громадські організації України були більш зв'язані із з громадянами і були їм підзвітні і, власне, працювали для них. Тобто ми б хотіли переорієнтувати громадські організації України на тісний діалог з місцевими громадами, на залучення громадян до активної громадської діяльності. Це не обов'язково має бути політична та виборча робота. Це навіть може бути громадська акція для збереження місцевого музею, його ремонту, чи реформ в освіті, чи вирішення екологічних проблем... Але ключовий фактор при розгляді заявок, акцент робиться на те, наскільки залучені до реалізації цього проекту пересічні люди, пересічні громадяни, наскільки багато волонтерів вдається залучити до реалізації цього проекту, наскільки взагалі ця організація має тісний зв'язок з тими людьми, які є її бенефіціарами...".
Спілкувався Тарас Тимчук
Слухайте також аудіо-інтерв'ю від ГУРТа:
Увага! Копіювання доступне лише для зареєстрованих користувачів порталу ГУРТ. Реєстрація займає менше однієї хвилини.
Коментарі