На ГУРТі триває інформаційна кампанія з висвітлення процедур прийняття рішень щодо підтримки діяльності організацій громадянського суспільства України посольствами країн-донорів.
Пропонуємо Вашій увазі інформацію про механізми підтримки діяльності українських ОГС, надану на інформаційний запит
ГУРТа Посольством Швеції.
Який об’єм фінансовой допомоги інститутам громадянського суспільства передбачено у бюджеті Посольства на 2011?
На це запитання дати просту відповідь важко. Шведська програма співробітництва з реформ в Україні, запровадження якої було делеговано Шведським Агентством з питань міжнародного співробітництва до Посольства Швеції в Україні, керується стратегією на період 2009-2013 рр. Загальний річнийоб’єм допомогистановить 200 млн. шведських крон, які розподіляються між двома пріоритетними секторами: демократичне врядування й права людини та природні ресурси й навколишне середовище. Громадянське суспільство і його розвиток розглядаеться як цінний інтегрований ресурс, який має застосовуватися під час роботи у пріоритетних секторах.
У відповідності до принципів ефективної технічної допомоги, Посольство вирішило по можливості уникати проектної підтримки (якщо не має на це особливо переконливих причин) та надавати перевагу інституційній/організаційній підтримці ОГС.
Саме тому, що інституційна підтримка діє за іншими і більш складними правилами, у нас немає «гаманця з грошима», які б чекали на розподіл між організаціями і проектами. Наша програма співробітництва з реформ має дуже гнучкі механізми розподілу ресурсів таким чином, що різні напрямки програми мають доповнювати один одного, відповідно до принципів, закладених Стратегією, а також окремим документом про засади, на яких Швеція будує свою підтримку громадянського суспільства в Україні. За нашими оцінками приблизний об’єм витрат на розвиток громадянського суспільства в 2011 році може бути 20 млн.шведських крон.
ГУРТ: Як організований процес прийняття рішень щодо підтримки тих чи інших проектних заявок?
Як зазначено вище, Посольство Швеції не надає проектної підтримки ОГС. Ми будемо дуже вдячні, якщо
ГУРТ, за допомогою свого інформаційного русурсу, сприятиме розповсюдженню цього повідомлення.
Інституційна підтримка як метод технічної допомоги, дає можливости ОГС вільніше розпоряджатися фінансовими ресурсами, наданими урядом Швеції, для досягнення своїх статутних цілей. Але наш процес прийняття рішень щодо надання інституційної підтримки не є простим або швидким. Ми маємо бути впевнені, що фінанси витрачатимуться відповідально, тому ми ведемо діалог з організацією, проводимо організаційний аудит тощо.
Процес прийняття рішень щодо надання інституційної підтримки складається з наступних кроків:
- Зацікавлена ОГС відвідує сайт Посольства Швеції і знаходить документ, який визначає критерії відбору ОГС для отримання організаційної підтримки. Перш за все, проведіть, будь ласка, ретельну самооцінку з огляду на ці вимоги. Ми дуже добре усвідомлюємо, що задовольнити ці вимоги важко. Тому, якщо ваша організація поки не має усталеної практики річних звітів суспільству і своїм членам, або ви ще не розробили механізмів зворотнього зв’язку з вашою цільовою групою, не маєте ані правління, ані наглядової ради – ми радимо вам зачекати з поданням заявки на організаційну підтримку з боку уряду Швеції. Наша програма - для досвідчених і розвинутих ОГС.
- Якщо ваша самооцінка видається вам переконливою, надсилайте заявку до Посольства. Формат заявки є вільним, головне - спробуйте в цьому документі переконати нас та довести, що ваша організація відповідає нашим вимогам. Не забудьте також надіслати додатки, що перелічені на сторінці 3. Якщо ваша заявка нас зацікавила, один з координаторів проектів Sida відвідає вашу організацю і разом з вами заповнить детальну анкету. Таким чином, наша попередня оцінка буде готова.
- Інформацію про вашу організацію ми проаналізуємо і обговоримо під час одного із засідань Секції з розвитку співробітництва Посольства Швеції для того, щоб дійти висновку, чи робитиме ми наступний крок, а саме - глибинне оцінювання. Глибинне оцінювання має форму аудиту організаційних систем і потребує роботи шведських консультантів у вашій організації протягом тижня, надання багатьох документів з вашого боку, написання експертного звіту, онлайн-консультацій щодо точності звіту, презентації його висновків в Посольстві как для вас, так і для співробітників Секції з розвитку співробітництва. Практично, це означає, що фінансові ресурси для програми в Україні мають бути спрямовані для проведення такого аудиту. Це – не дешевий захід, тому і організація-кандидат для такого аудиту повинна мати вже доволі розвинуту спроможність і високий потенціал для того, щоб відповідально витрачати шведські кошти.
- Аудит систем дає ясну картину щодо стану справ в організації. У залежності від діагнозу, який визначають шведські експерти, Посольство погоджує план дій, спрямований на усунення організаційних недоліків, ще до того, як приймається рішення щодо організаційної підтримки. ОГС має представити стратегію свого розвитку на 2-3 роки, конкретні результати досягнення стратегічного плану та обгрунтування бюджету і об’єму фінансування. Наше дуже чітке правило для отримання інституційної підтримки – здорова система внутрішного фінансового контролю.
- Останній крок процесу прийняття рішень стосується підготовки наших основних внутрішніх документів: рішення щодо об’єму фінансування, меморандуму, де аналізуються всі ризикі, пов’язані з таким проектом і офіційної угоди між Sida та ОГС. Усі документи обговорюються відповідними робітниками Посольства і затверджуються Керівником програми співробітництва і реформ.
Хто ще, крім працівників Посольства залучаеться до прийняття рішень щодо підтримки проектних пропозицій?
Уся підготовча робота проводиться відповідними робітниками Посольства, яки працюють у Секції з розвитку співробітництва. Поради и консультації надають шведські експерти, як зазначено вище. Посольство за потребою може зажадати порад юридичних або фінансових спеціалістів штаб-квартири Sida в Стокгольмі, або запитати порад інших донорів в Україні.
Чи пояснює Посольство причини відмови?
Пояснює. У нашому випадку типова причина відмови – недостатньо розвинута внутрішня організаційна система. Часто-густо доводиться відмовляти ОГС, які звертаються з пропозиціями щодо проектної підтримки.
Яка доля проектних заявок, які не були підтримані?
Ми дуже сподіваємося, що організації, які ще не можуть працювати за нашими критеріями і поки ще не відповідають вимогам для надання організаційної підтримки, воліють продовжувати розвиток організаційної спроможності за допомогою інших донорів і інших програм. Зараз Посольство Швеції, разом з іншими донорами в Україні, розглядає можливости, як зробити ці ресурси більш доступними і гнучкими.
Редакція порталу вдячна пані Ользі Сандаковій за надану інформацію у такому розгорнутому вигляді. Сподіваємось, цей матеріал буде особливо корисним організаціям, які шукають підтримки у Посольства Швеції.
У додактах можна ознайомитись з умовами отримання фінансування у рамках зазначеної програми.
Читайте також:
Коментарі