Результати опитування: більшість респондентів не знають про конкурс громадського бюджету

У рамках спецтеми «Бюджети участі: за що і як змагатися» із 4 вересня по 6 листопада 2018 року на порталі ГУРТ тривало міні-опитування, що стосувалося участі організацій громадянського суспільства в конкурсі громадських бюджетів. До опитування долучилося 697 зареєстрованих користувачів порталу. Із результатами ви можете ознайомитися нижче.

У підсумку 37% респондентів (256 опитаних) так чи інакше долучалися до конкурсу бюджетів участі. Зокрема, 19% (131 опитаний) подали власний проект, і ще 18% (125 опитаних) проголосували за найкращий, на їхню думку, проект. При цьому 38% респондентів (265 опитаних) не знають, про який конкурс йдеться, а 9% (65 опитаних) не бачать сенсу брати в ньому участь.

Олена Медведенко, членькиня першої Громадської бюджетної комісії Києва від Центру розвитку інновацій, авторка трьох проектів-переможців:

- У Києві цього року за проекти, подані на конкурс Громадського бюджету, проголосувало 5% містян, а це майже 150 тисяч громадян. Найвищий рівень залученості в Славутичі – там голосує до 20% жителів. Загалом різні міста розвивають свої моделі громадського бюджету. Є «закриті» міста, (наприклад, Одеса), де громадський бюджет намагаються перетворити на «міжсобойчик». І тут багато залежить від громадських організацій. Скоро ми запустимо онлайн-курс і проводитимемо школи та зустрічі для майбутніх авторів на базі майбутнього Хабу Громадського бюджету. Бюджет участі – це не конкурс, а механізм залучення громади до процесу прийняття рішень. Більше того, це елемент прямої демократії, коли остаточне рішення про виділення коштів на той чи інший об'єкт приймає безпосередньо житель міста шляхом електронного голосування.

Ганна Кіященко, голова Полтавської філії Суспільної служби України:

- У тих населених пунктах, де міська рада проводить конкурс проектів, громадські організації знають, що це таке. Зазвичай подають проекти активні люди, котрі входять до громадських об'єднань, ОСББ, ОСН, а також депутати. В Полтаві такий конкурс проводять вдруге. Кількість голосуючих збільшується, як і кількість проектів. Однак не всі проекти, що перемогли минулого року, уже втілені, бо розпорядник коштів не завжди може знайти виконавців. Зі свого досвіду можу сказати, що Громадський бюджет у Полтаві не став інструментом розуміння бюджету міста та контролю за виконавцями – управліннями виконкому. Та й різноманіттям проекти не вирізняються. В основному, це спортивні й дитячі майданчики та благоустрій територій.

Олексій Коваленко, голова ГО «Форум розвитку громадянського суспільства», співголова організаційного комітету інформаційної кампанії Громадського бюджету Києва:

- Я зрозумів одне – в громадському бюджеті діє правило третин, оскільки найбільше голосів зібрали саме три варіанти відповідей. Мене, звісно, найбільше цікавлять ті 38%, які нічого не знають про Громадський бюджет. Це свідчить про те, що інформаційну кампанію потрібно проводити весь рік, тобто розповідати людям про Громадський бюджет як інноваційний механізм вирішення суспільних проблем не лише в період подання проектів, а постійно – з 1 січня по 31 грудня.

Із інформацією щодо розподілу зареєстрованих користувачів порталу ГУРТ можна ознайомитися за посиланням.

 

Контакти

Share
Чи вважаєте цей матеріал корисним + Так 4  - Нi  

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi

Мої активи

Нові можливості з ГУРТом!



 

Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.