З початком війни усі контент-плани довелося адаптувати під реалії сьогоднішнього дня. Швидкі дописи з терміновою інформацією, контактами волонтерів та порадами на час воєнних дій так чи інакше з’явилися у всіх соцмережах. В той час як теми, що були актуальними до війни, частково чи повністю втратили актуальність та чекають на свій час в архівах
Що ж публікувати і як комунікувати в умовах війни?
Ми спробуємо поділитись своїми думками та спостереженнями. А ви, любі читачі та читачки, доповнюйте!
Історія України – основа основ.
І ми не про сторітелінг, а про історію нашої країни.
По-перше, наші закордонні колеги і друзі потребують якісної та правдивої історичної інформації. Тому саме час освіжити знання з історії України і заглибитися в нюанси державотворчих процесів у минулому. Через те, що ворог має досить серйозні канали пропаганди й не цурається брудних методів впливу (аж до прямої брехні) – західна аудиторія не має повного уявлення про історію україно-російських відносин. У більшості випадків, до них долітають лише уривки інформації: про СРСР, Російську Імперію, феномен козацтва та Київську Русь. Тому важливо формувати у європейсько-американської аудиторії уявлення про масштаб цього історичного феномену: з датами, фактами та висновками.
Той же «Пєрвий канал» транслюється на європейську аудиторію як «ОРТ - всємірная сєть» і його дивляться тисячі пересічних громадян_ок у Європі, Азії та США. Вони споживають викривлену інформацію і можуть передавати її далі, ненавмисно (чи навмисно) запускаючи хвилю дезінформації. І яким при цьому буде ставлення до українців? В наших силах уникнути ставлення з упередженнями, і першим кроком до цього буде розвіювання туману пропаганди та спростовування фейків.
Від настроїв у європейському суспільстві залежать рішення, які будуть приймати уряди цих країн. А це – зброя, гуманітарна допомога, прийняття біженців.
Якщо ваша аудиторія – виключно українська, говорити про нашу історію також має сенс. Наша історія – наша опора. Сьогодні, як ніколи, ми нею пишаємось і готові вивчати своє минуле. Тож якщо історична рубрика стикується з напрямком вашої роботи – сміливо запускайте. Також рекомендуємо подумати про висвітлення історії в рамках вашої тематики: якщо ви працюєте з правами людини, то вашим читачам буде цікаво прочитати про те, коли в Україні з’явились перші правозахисні організації. Якщо ви працюєте в медичних реформах – нам буде цікаво почитати, як в Україні змінювалась медична система.
Саме час переосмислити вплив вашої організації на суверенітет України
І ми не перебільшуємо. Бо саме робота громадянського суспільства стала однією із вагомих причин незалежності, і саме робота гром. суспільства виховала в нових поколінь ту гідність, з якою ми захищаємо свою землю.
Тож час по-новому розповісти про те, що ви робите і навіщо. Як це глобально впливало на розвиток нашої країни.
Якщо ви забезпечуєте доступ ВІЛ-позитивних людей до медикаментів та послуг, то ваша заслуга – люди, які знають: в нормальному вільному суспільстві усі рівні та мають право на ліки та хороше самопочуття.
Якщо ваша діяльність пов’язана з фемінізмом та дотриманням прав жінок, то саме час розповісти про жінок, які не ні з чого відчули, що можуть захищати Україну не менш сміливо, ніж чоловіки.
Кожен вплив має значення.
Не мовчіть про вашу допомогу: як командну, так і особисту
Цього багато, а має бути ще більше. Якщо хтось з вашої команди плів маскувальні сітки – це хороша інформація для вашої аудиторії. Якщо ви разом організували пункт допомоги переселенцям – це також хороша новина.
Подібні дописи – це не про вихваляння. Це про нашу об’єднаність, яка підбадьорює співгромадян і лякає ворога.
Про ЩО писати зрозуміло, але ЯК це робити?
Одразу варто відзначити той факт, що люди втомлені і будуть такими довго.
Вони потребують підтримки та інформації, що дасть надію та мотивацію продовжувати продуктивне життя. Проте їм не потрібна жалість. І тут важливо провести межу між чутливістю і жалістю. Люди зрозуміли, наскільки це дорога валюта – емоції. Тому будьте максимально відкритими, щирими і лаконічними. Щоб той чи та, що читатимуть ваші тексти і переглядатимуть ваші матеріали відчували, що ви робите це від щирого серця і з бажанням допомогти.
Слід також пам’ятати про технічні нюанси. Якщо людина знаходиться у сховищі – у неї, швидше за все, немає надшвидкого інтернету і обмежена кількість заряду батареї. Тому, якщо ви публікуєте відео чи аудіо, супроводжуючий текст має відображати їхню суть, а не просто інтригувати. Інакше є ризик, що ви роздратуєте людину, яка сидить в підвалі і не може провантажити файл.
Також, пам’ятайте, що Фейсбук та Ютуб знизять якість і відео легше підвантажиться. Але якщо ви публікуєте ваш матеріал в Телеграм – завбачливо знизьте вагу, а відповідно й якість файлу.
Цитуючи Лорда Варіса з «Гри Престолів»: інформація – ключ до всього. І в наших силах використати цей ключ для відкриття потрібних дверей під назвою «перемога і процвітання вільної України». З перших днів війни ми уже зробили дуже багато – наша команда пишається тим, як українці згуртувались і скільки людей стали допомагати один одному у всіх сферах. Зараз наше завдання – не зупинятись і наближати перемогу власними зусиллями. У тому числі в рамках діяльності наших громадських організацій.
Коментарі
креативна агенція nudge, контакти:
Facebook: https://www.facebook.com/nudge.ua
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/nudge-creative-agency/about/
Instagram: https://instagram.com/nudge.ua?igshid=YmMyMTA2M2Y=