1. ВСТУП
Програма розвитку Організації Об’єднаних Націй (UNDP) працює в 170 країнах і територіях, допомагаючи боротися з бідністю, нерівністю та соціальною ізоляцією та підвищуючи стійкість країн для підтримання ними досягнутого прогресу. Як агенція ООН із розвитку, UNDP відіграє вирішальну роль у наданні допомоги країнам для досягнення ними Цілей сталого розвитку (ЦСР).
В Україні UNDP працює у п’яти програмних сферах підтримки: розбудова спроможності уряду щодо реагування на кризу та управління нею; забезпечення сталого надання державних послуг; проведення антикризових заходів, які сприяють поверненню населення та відбудові; забезпечення джерел доходу, засобів до існування та реагування з боку приватного сектору; підтримка громадянського суспільства та збереження соціальної структури.
Війна в Україні призвела до значних людських втрат, безпрецедентного переміщення населення всередині країни та за її межі, а також спричинила руйнування інфраструктури. Результати вісімнадцяти років соціально-економічних досягнень України опинилися під загрозою. Основне завдання UNDP полягає в тому, щоби якомога повніше зберегти здобутки розвитку та якнайшвидше повернути Україну на шлях досягнення ЦСР.
11 квітня 2022 року UNDP започаткувала Програму розвитку стійкості та відновлення для України, щоб негайно реагувати на виклики розвитку та гуманітарні потреби. Загальна мета полягає у збереженні здобутків розвитку в Україні, пом’якшенні ризиків занурення в кризу управління та надання послуг, впровадженні заходів для відновлення після початку гуманітарної допомоги та сприянні швидкому поверненню до шляхів розвитку та досягнення національних потреб ЦСР.
Задля підтримки зеленого відновлення міста Миколаїв та Миколаївської області через створення нових робочих місць, відновлення та посилення державних і безпекових послуг, а також інклюзивного та прозорого місцевого врядування, UNDP за щедрої підтримки Уряду Данії розпочала реалізацію проєкту «Миколаїв відновлений». Заходи в межах проєкту згруповані за такими напрямами:
Розвиток професійно-технічної освіти в Україні є надзвичайно важливим за нинішніх умов на ринку праці. По-перше, це вирішує проблему невідповідності між навичками, що затребувані роботодавцями, і тими, якими володіють потенційні працівники. Це, своєю чергою, знижує рівень безробіття та підвищує економічну продуктивність. Забезпечуючи практичне навчання, професійно-технічна освіта надає навички, необхідні для досягнення успіху в різних галузях, сприяючи формуванню більш кваліфікованої та адаптивної робочої сили. Крім того, надання пріоритету професійно-технічній освіті може допомогти Україні подолати стигму, яка часто асоціюється з неакадемічними варіантами кар’єри, та підвищити статус кваліфікованих робітників, що призведе до створення збалансованішого освітнього ландшафту. Ідея державно-приватного партнерства (ДПП) відіграє важливу роль у пошуку та створенні нових механізмів вирішення фінансових, майнових та освітніх проблем закладів ПТО. Основною метою такого партнерства є об’єднання зусиль різних сторін для підвищення якості професійної освіти. Наразі прикладів такої співпраці у цільових сферах небагато, тому цей конкурс є частиною пошуку практичних рішень для впровадження та апробації практик
Це оголошення інформує про порядок подання проєктних пропозицій, критерії прийнятності та відбору, терміни, вимоги до звітності та іншу інформацію про конкурс грантів.
2. ЦІЛІ КОНКУРСУ
Цим документом UNDP оголошує конкурс грантових пропозицій для неурядових організацій (НУО) у партнерстві з закладами ПТО, потенційними роботодавцями та іншими партнерами. Мета конкурсу – покращити можливості працевлаштування та підвищити конкурентоспроможність випускників ПТО шляхом підтримки партнерських ініціатив, спрямованих на зміцнення зв’язків між державними (ПТО, Державною службою зайнятості (ДСЗ), місцевими органами влади) та роботодавцями. Реалізація проєктів, підтриманих за результатами цього конкурсу, передбачається в Миколаївській області.
Проєктні пропозиції, підготовлені та подані на цей конкурс, мають бути спрямовані на підтримку ініціатив державно-приватного партнерства у закладах ПТО та створення або покращення можливостей працевлаштування випускників. Такі можливості можуть бути створені різними шляхами: через модернізацію освітнього середовища, впровадження інновацій в освітній процес, створення нових структур або партнерств, покращення іміджу та зміцнення позицій професійно-технічної освіти в регіоні. Важливим елементом будь-якої ініціативи є залучення зацікавлених сторін, зокрема співпраця з роботодавцями. У довгостроковій перспективі проєкти мають створити додаткові можливості для покращання рівня життя населення, забезпечити загальне економічне пожвавлення, знизити напругу на місцевому ринку праці, підтримати діяльність Державної служби зайнятості та закладів ПТО у цільових регіонах.
Державно-приватне партнерство має забезпечуватися через співпрацю державних (ПТО, ДСЗ тощо) та приватних (бізнес-утворення) закладів. Партнерство між НУО, яка подає заявку на проєкт, закладами ПТО та роботодавцями є обов’язковим. Наявність інших партнерів, як-от Державна служба зайнятості або органи державної влади та місцевого самоврядування, є бажаною, але не обов’язковою. Партнерство неприбуткової організації з державною або приватною установою має бути задокументоване листом про партнерство, меморандумом, листом-зобов’язанням щодо реалізації проєкту або іншим документом, який чітко засвідчує намір співпраці, обізнаність усіх сторін зі змістом проєктної пропозиції та розподіл обов’язків між партнерами.
Проєктні пропозиції мають відповідати загальним принципам державно-приватного партнерства:
Проєктні пропозиції можуть бути розроблені за такими напрямами (але не обмежуються ними):
Проєкти мають відповідати таким обов’язковим вимогам:
Проєкти мають пропонувати реалістичні та продумані заходи у сфері співпраці закладів ПТО з роботодавцями (за можливості – з Державною службою зайнятості), підвищувати обізнаність молоді Миколаївської області про можливості працевлаштування, створювати інструменти для ефективної співпраці між усіма зацікавленими сторонами (закладами ПТО, роботодавцями, ДСЗ, органами місцевої влади, об’єднаннями роботодавців тощо).
3. ВИМОГИ ДО УЧАСНИКІВ/-ЦЬ ГРАНТОВОГО КОНКУРСУ ТА ГЕОГРАФІЧНЕ РОЗТАШУВАННЯ
3.1. Учасники/ці конкурсу: громадські та благодійні організації, спілки та асоціації, які діють у Миколаївській області.
Щоб подати заявку на грант, організація повинна:
Заявки, надіслані від фізичних осіб, комерційних організацій, державних органів та організацій, органів місцевого самоврядування, профспілок, політичних партій, релігійних організацій розглядатися не будуть.
Неприбуткові організації можуть подавати заявки та отримувати фінансування на декілька проєктів (із різними партнерськими закладами ПТО). Заклади ПТО можуть виступати партнерами в декількох заявках, але отримувати фінансування лише в межах одного проєкту.
3.2. Територія реалізації грантових проєктів:
Миколаївська область.
3.3. Вимоги до персоналу проєкту:
Персонал, залучений до реалізації проєкту, повинен продемонструвати готовність відповідати правилам і положенням UNDP.
4. ТРИВАЛІСТЬ ПРОЄКТУ
Очікується, що тривалість запропонованих проєктів не перевищуватиме чотири місяці.
Кінцевий термін подання проєктних пропозицій – 27 травня 2024 року, 23:59.
Реалізація проєкту розпочнеться 17 червня 2024 року.
Реалізація проєкту завершиться 31 жовтня 2024 року.
5. РОЗМІР ФІНАНСУВАННЯ ПРОЄКТНИХ ПРОПОЗИЦІЙ
Очікується, що кожна з отриманих проєктних пропозицій, яка переможе, буде профінансована, в середньому, у розмірі від 20 000 доларів (в гривневому еквіваленті), проте до розгляду приймаються проєктні пропозиції із будь-яким заявленим бюджетом, і вони будуть розглянуті конкурсною комісією.
Прийнятні витрати повинні:
• бути необхідними для здійснення проєктної діяльності;
• бути понесені заявником протягом періоду впровадження;
• дотримуватись принципів раціонального фінансового менеджменту, зокрема співвідношення ціни та якості, а також економічної доцільності;
• бути належним чином зафіксованими та такими, що можна ідентифікувати та перевірити й засвідчити оригінальними підтверджуючими документами.
Грант UNDP може бути використаний лише для покриття таких витрат:
• заробітна плата персоналу (до 10% загального бюджету) та гонорари експертів;
• комунікаційні та інформаційні послуги;
• закупівля консультаційних послуг і укладення контрактів за умови, що вони є істотними для досягнення цілей і завдань проєкту;
• закупівля обладнання;
• оренда, кейтеринг та інші послуги, передбачені проєктною діяльністю;
• друк і копіювання;
• допоміжні послуги;
• витратні матеріали та комплектуючі;
• транспортні та інші витрати, пов’язані з проєктною діяльністю;
Не більше 30% грантових коштів може бути витрачено на обладнання за умови надання чіткого обґрунтування його необхідності для досягнення цілей проєкту.
Такі витрати є неприйнятними:
• розробка проєктної пропозиції для участі в конкурсі;
• академічні дослідження;
• виплата боргів;
• відшкодування витрат від коливань валютного курсу;
• ділові поїздки по Україні, які не були погоджені в проєктній пропозиції на початку проєкту, та міжнародні ділові поїздки;
• оренда офісу та комунальні послуги;
• витрати на реалізацію інших проєктів/робіт поза межами цього конкурсу.
6. ПОРЯДОК ПОДАННЯ ПРОЄКТНИХ ПРОПОЗИЦІЙ ТА ОТРИМАННЯ КОНСУЛЬТАЦІЙ ПІД ЧАС ПІДГОТОВКИ ПРОЄКТНИХ ПРОПОЗИЦІЙ
Повний аплікаційний пакет має включати перераховані нижче документи та матеріали.
4. Заповнена форма запиту на інформацію.
5. Лист-згода на обробку даних.
6. Контрольний список з оцінювання спроможності (CACHE) для ГО.
7. Лист самосертифікації
Повний аплікаційний пакет заявки, який складається з документів, вказаних в пунктах 1-7 та заповненої онлайн-форми потрібно подати до 23:59, 27 травня 2024 року.
Як подати:
Проєктні пропозиції, що надійдуть після вказаного в оголошені терміну з будь-яких причин, не розглядатимуться.
Отримані проєктні пропозиції будуть перевірені на відповідність вимогам конкурсу, і ті, що відповідатимуть вимогам, будуть передані на розгляд Відбірковій комісії.
UNDP залишає за собою право уточнювати подані заявки, запитувати додатково документи покращеної якості. Якщо проєктна пропозиція надійшла вчасно, що дає змогу внести уточнення, то такий запит на доопрацювання буде зроблено учаснику/-ці Конкурсу.
Для надання відповідей на запитання, які можуть виникнути під час підготовки проєктних пропозицій за цим Конкурсом, буде проведено дистанційні консультації, що відбудуться 15 травня та 22 травня 2024 року. Реєстрація за посиланням.
Про результати розгляду заявок учасники та учасниці будуть повідомлені після їх розгляду Відбірковою комісією.
Зверніть увагу!
Подані на грантовий конкурс матеріали не повертаються і не рецензуються.
Про результати конкурсів учасники/-ці будуть повідомлені електронною поштою.
Остаточне рішення щодо проєкту чи заявки перегляду не підлягає.
Причини відмови чи підтримки проєкту повідомлені не будуть.
7. ОЦІНЮВАННЯ ПРОЄКТНИХ ПРОПОЗИЦІЙ
Для забезпечення повної прозорості та справедливості процесу UNDP формує Грантовий відбірковий комітет (ГВК), який оцінюватиме пропозиції, що пройшли перший етап. ГВК є тимчасовим уповноваженим органом, відповідальним за розгляд, відбір та надання рекомендацій щодо фінансування заявок. Під час процесу відбору ГВК може запросити додаткові незалежні експертні висновки.
Оцінка проєктних пропозицій відбуватиметься у кілька етапів.
Етап 1: Технічна оцінка проєктних пропозицій.
Після закінчення терміну прийому проєктних пропозицій (з дати оголошення і до закриття конкурсу) та протягом трьох робочих днів після дати закриття конкурсу представник/-ця організатора Конкурсу проводить роботу з надання технічної оцінки правильності наданої інформації. У разі необхідності технічних уточнень або виправлень представник/-ця організатора конкурсу звертається до контактної особи, зазначеної в пропозиції. Підготовлені пакети проєктних пропозицій надалі подаються на розгляд ГВК.
Етап 2: Розгляд поданих проєктних пропозицій ГВК.
На цьому етапі подані проєктні пропозиції оцінюються відповідно до критеріїв, за кожен із яких нараховуються бали. Максимально можлива кількість балів – 100. Проєктні пропозиції, які наберуть менше 70 балів із загальної кількості балів (100 балів), будуть відхилені. Пропозиції, які потребуватимуть доопрацювання за рекомендаціями ГВК, будуть повернуті на доопрацювання із зазначенням кінцевого терміну для подання оновленої пропозиції.
Етап 3: Остаточне затвердження проєктних пропозицій, рекомендованих ГВК до підтримки.
Грантовий відбірковий комітет складатиметься з представників/-ць агентств ООН відповідно до їхніх ключових напрямів роботи та залучених експертів. Водночас, під час відбору проєктних пропозицій, ГВК має право звернутися до незалежної експертної думки або думки місцевих органів влади, на території яких передбачається реалізація проєктної діяльності. Додатково для оцінки потенціалу та здібностей заявників і їхньої можливості реалізувати запропоновані гранти буде використовуватися Інструмент оцінки потенціалу партнерів (PCAT), включаючи перевірку на питання про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів та потенціалу в галузі ЗСЕН. Попередньо відібрані заявники також будуть зобов’язані надати команді проєкту сертифікати, що підтверджують завершення навчання з питань PSEA (посилання буде надано UNDP) для всього персоналу заявника.
Пропозиції будуть оцінюватися ГВК відповідно до таких критеріїв:
Узагальнена форма оцінювання технічної пропозиції | Максимальний бал | |
1. | Відповідність проєктної пропозиції основній темі грантового конкурсу | 25 |
2. | Спроможність запропонованої команди проєкту (персонал та залучені консультанти) впоратися з обсягом робіт, описаних у проєктній пропозиції | 20 |
3. | Продемонстрований досвід в реалізації проєктів, пов’язаних із підтримкою зайнятості та/або освіти | 15 |
4. | Продемонстрована сталість проєкту | 20 |
5. | Якість та реалістичність бюджетної пропозиції | 20 |
Загальний бал | 100 |
8. МОНІТОРИНГ, ОЦІНЮВАННЯ ТА ЗВІТНІСТЬ, ГРАНТОВИХ ПРОЄКТІВ
8. 1 Моніторинг та оцінювання
Отримувач/-ка гранту відповідає за фактичний моніторинг реалізації проєкту та оцінювання його результатів. Програма розвитку ООН здійснюватиме моніторинг реалізації та валідації результатів і якості виконання грантового проєкту через звіти грантоотримувача, зустрічі з працівниками проєкту, їхніми партнерами та бенефіціарами, а також через участь у заходах проєкту.
8.2 Звітування
Отримувач/-ка гранту подаватиме звіти у форматі, визначеному Програмою розвитку ООН:
9. ФІНАНСУВАННЯ
Організація-грантоотримувач отримає оплату за заплановану діяльність за грантовою угодою у розмірі 100%. Фінансування проєктів здійснюватиметься двома або трьома частинами (траншами). Загальна сума авансового платежу, кількість та розміри траншів (з урахуванням загальної суми гранту та вартості предметів, придбаних в межах грантової угоди) будуть зафіксовані в грантовій угоді. Для проєктів з трьома траншами другий транш буде перераховано після подання та прийняття проміжного звіту.
Фінальний транш у розмірі 10% буде надано грантоотримувачу постфактум після 100% подання звітності за проєктом, включаючи підтвердження всіх фінансових операцій.
ДОДАТКИ
Додаток 2. Фінансова пропозиція
Додаток 3. Форма запиту про надання інформації (RFI Form)
Додаток 4. Лист-згода на обробку даних
Додаток 5. Контрольний список оцінки потенціалу (CACHE) для ГО
Коментарі
Оновлений Додаток 1. Аплікаційна форма можна завантажити за цим посиланням: https://www.undp.org/sites/g/files/zskgke326/files/2024-05/1_Grants_Application%20form_Template_0.docx