bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Дорогу подолає той, хто йде



МІСЦЕ РЕАЛІЗАЦІЇ: м. Чернівці

ІМ’Я ТА КОНТАКТИ АВТОРА: Коняк Марина, [email protected], тел. 067 373 01 13

ЯКУ ПРОБЛЕМУ ВИРІШУВАЛИ:  Майже десять років потому, до нас звернулись мешканці одного невеликого гірського містечка Путильського району нашої області. Ситуація була досить критичною: офіційне сміттєзвалище було занедбаним і небезпечним. Постійний сморід та отруйна рідина забруднювали все довкола. Мешканці втомились писати та оббивати пороги владних структур.

ОПИС: В першу чергу ми виїхали на місце проблеми, зробили фоторепортаж та інтерв’ю з місцевими мешканцями та описали ситуацію в усіх її реаліях. Далі, взяли консультації експертів для планування подальших дій.
За підтримки ISAR – Єднання в рамках проекту «Чистим берегам – чиста вода» ми організували інформаційну та екологічну просвітницьку кампанію. Подавали інформацію в друковані ЗМІ, писали ряд офіційних звернень до відповідних державних структур та робили депутатські запити. Проводили виступи на колегії при управлінні молодіжної політики, що дало позитивний результат. Вже на другий день після колегії за розпорядженням голови Чернівецької ОДА розпочали консультації та спільні робочі зустрічі громадськості та представників комунальних служб.

Щоб ситуація була під контролем, ми звернулися до журналістів державного телебачення. З початку їх це не дуже зацікавило, але нам таки вдалося їх переконати, оскільки, вже отримали розпорядження голови ОДА.

Таким чином телебачення забезпечило нам постійний «контроль» ситуації.

Потім було цікаво. Проводилися виїзні наради на місце сміттєзвалища з наступним виділенням коштів з обласного екофонду та знайшлися «загублені» кошти з попереднього року, які теж були виділені на це сміттєзвалище! Насправді на все знадобилося 3 місяці. Прискорити облаштування смітника допомогли журналісти, особливо Державне телебачення. Буковинці традиційно гарні господарі (нажаль, здебільшого, обмежуючись власним подвір’ям) і не люблять виглядати неохайними (як самі так і господарство), особливо, коли знімає телебачення… Користуємось ми і зараз цією методикою. Спрацьовує…

Ситуація покращилась, коли ми розпочали розвивати сільський зелений туризм. Господарі садиб швидко зрозуміли: турист приїжджає не тільки до нього у власну садибу де чисто, затишно, комфортно, охайно… а і до місцевої громади та потребує безпечного, екологічно чистого довкілля. Зараз власники садиб сільського туризму є нашими активними і постійними партнерами у здійсненні позитивних трансформацій в сільській місцевості в сфері екологічного, економічного та соціального розвитку.

Анкетування та інтерактивне опитування довели, що мешканці нашого міста, особливо молодь, бажають і готові до екологічних дій, потрібно тільки згуртуватись. Опитано біло. Практичні екологічні акції це підтвердили. На озеленення одного з мікрорайонів міста вийшли 40% мешканців і з задоволенням висаджували дерева та кущі, запропонували, що наступної весни готові деякі саджанці закупити, просили тільки забезпечити доставку.

РЕКОМЕНДАЦІЇ:

  1. Якщо ви маєте власне бачення на розвиток певної громади, зробіть, щоб ця ідея стала їх власним переконанням. Корисна, але «чужа» ідея не пройде. Приказка «З початку ведмедя за вуха тягнули до меду, а потім від меду, за хвіст» тут не спрацює…
  2. Знайдіть в громаді активних та авторитетних однодумців.
  3. Під час виборчих процесів ми збираємо всі агітаційні матеріали майбутніх обранців різних рівнів, в них є гарні гасла та програми майбутньої діяльності. Потім згодиться, коли будете «проштовхувати» ініціативу громади.
  4. Залучуйте до вирішення потреб громади депутатів всіх рівнів і партій – вони теж громадські діячі і бажають позитивних змін для громади.
  5. Спілкуйтеся з громадою на партнерських засадах без менторських ноток.
  6. Залучайте ЗМІ на всі важливі заходи в громаді, ведіть фотоархів, продемонструйте громаді їх можливості (часто мешканці не усвідомлюють власного потенціалу).
  7. Завжди долучайте як можна більше мешканців до заходів в громаді з обов’язковою ресурсною складовою.
  8. Починайте з вирішення невеликих проблем або потреб – набувайте довіру та повагу.
  9. Волонтерів шукайте, в першу чергу, в місцевих школах, заохочуйте їх і різними формами стажування, конкурсними програмами, постійно інформуйте їх про різні заходи (доступ до Інтернету в більшості сіл обмежений).

Вибір завжди за нами: думати лише про СЕБЕ чи йти назустріч ЛЮДЯМ.

Наступна історія

 

 



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.