Що за несправедливість!? Ви подивіться скільки освітніх ресурсів та можливостей для громадських активістів, і як мало для чиновників!
Ну так, вступаючи на посаду у багатьох виникає відчуття, що вони все знають і вміють. А щоб навчатись чомусь новому – у першу чергу потрібна мотивація і зізнання самому собі, що ти не все знаєш.
Так от, цей пост присвячую державним службовцям та службовцям органів місцевого самоврядування, які хочуть трішки покращити комунікацію з громадськими активістами. Писатиму не книжними словами, а виключно з власної практики, оскільки побував по обидві сторони “барикад”.
Що ми знаємо про активістів, або як боротись із стереотипами? Для службовців – закрийте очі і пригадайте, чи траплялось таке з вами? Активісти – спробуйте поставити себе на місце державних мужів, та допоможіть їм вам допомогти.
Отож, громадські активісти, не завжди але часто:
10 кроків, як покращити комунікацію чиновника з громадським активістом:
Проте, спостерігаючи за роботою деяких чиновників, підготував також поради, як провалити співпрацю з активістами:
l Ігнорувати і уникати зустрічі. Є такі “державні мужі”, які просто тікають від людей.
l Не братись за звернення поки не “підіжмуть” контрольні терміни. А що ж, 30 днів ще не минуло! І за 2 дні до заходу відписатись, що приміщення, яке хотіли активісти на ту дату вже зайняте, і нехай вони парять мізки, де знайти альтернативне!
l По будь-якому питанню пропонувати прийти в раду, і нехай зачекає під кабінетом. Це просто якийсь “біч” багатьох чиновників – покликати до себе, нехай людина чекає, потім ви проведете невелику нараду, збіжете до “голови”, а після цього за 3 хвилини скажете те, що можна було повідомити телефоном або повідомленням у FB.
l Розкажи що ти хочеш зробити - і я поясню чому це неможливо. Є люди, які заточені на відмову, оскільки нові проекти – це нове навантаження при тій самій зарплаті.
l Працювати лише зі “своїми” (в т.ч. й нагороджувати). Це ж круто, поділити всіх на своїх і чужих з якими не варто працювати і підтримувати незалежно від якості проекту!
l “Відфутболювати” в інші підрозділи (переадресовувати). “Ми цим не займаємось, краще піди (до речі, чомусь на “ти”) до того або того”. Хоча частенько можуть і самі допомогти, або зателефонувати кому потрібно.
І контрольне питання, як для активістів так і чиновників, яке допоможе знайти підтримку або вирішити чи підтримати проект – “Яка користь для громади від реалізації проекту”?
Працюючи на тренінгах як з активістами так і з службовцями, ми завжди доходимо одного висновку – адекватні і нормальні люди є і серед політиків \ чиновників так і серед громадських активісті. Саме таких потрібно шукати і з такими працювати.
Працюймо на користь своїх громад!
Коментарі
Короткий але ємкий виклад. Добре!