bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз


+ Пiдписатися

Ефективне застосування нових медіа та веб-технологій: поради грантерів МФВ   

В останній день зими 28 лютого відбулась зустріч грантерів, проекти яких були підтримані Міжнародним фондом “Відродження” у 2010 році за напрямком “Розвиток нових медіа та підтримка використання нових комунікаційних технологій у діяльності ЗМІ”.

Крім традиційно презентаційної частини, під час якої учасники заходу розповідали про свої проекти, була й абсолютно прикладна складова - обмін конкретними техніками, досвідом і рекомендаціями щодо більш ефективного використання інструментів нових медіа, в тому числі у діяльності ІГС.

Пропоную Вашій увазі поради з використання нових медіа,
які базуються на основі досвіду грантерів МФВ під час реалізації проектів в рамках конкурсу «Розвиток нових медіа та підтримка використання нових комунікаційних технологій у діяльності ЗМІ”.

Для тих організацій, які розвивають власні сайти, портали, чи просто прагнуть підвищити ефективність комунікації з своїми цільовими аудиторіями, цей матеріал може навіть дуже згодитись.

Громадський Інформаційно-Методичний центр “Всесвіт”. Проект “Майдан: Відкритий простір відкритого суспільства. Розвиток сайту “Майдан” як інформаційного і комунікативного ресурсу українського громадянського суспільства”.

3 місяці тому ми відкрили сторінку на фейсбуці і твітер-акаунт. За цей час ми отримали більше 1000 користувачів на фейсбук і більше 230 на твітері. Однак для нас ці медіа нерівноцінні - на 20 заходів з фейсбуку приходиться тільки 1 з твітера. І судячи з аналізу статистики інших ЗМІ - в них те саме. За рахунок фейсбуку ми збільшили трафік на Майдан на 25% - при тому, що в нас кількість відвідувачів залишалася сталою вже 4 роки.

Тому порада одна - відкривайте сторінку на фейсбуку. Як створити сторінку пояснюється тут https://www.facebook.com/help/?page=904 Для того, щоб створити сторінку, треба мати персональний акаунт на фейсбук - заведіть його негайно, якщо його в вас нема і запросіть всіх ваших співробітників зробити те саме.

Активно пропагуйте сторінку серед ваших друзів у фейсбук. Регулярно діліться зними матеріалами з цієї сторінки. Провокуйте там дискусії, провокуйте ваших користувачів ставити власні матеріали на вашу сторінку. Додайте до ваших сторінок кнопку “подобається” (like) - як це зробити описано тут http://developers.facebook.com/docs/plugins/ - оберіть той
варіант, який пасує вашому сайту найбільше. Як ми це зробили можна подивитися на http://maidan.org.ua (середня колонка внизу).

Клімович Сергій. Проект “Академія Блогослов'я для громадянських журналістів” (Blogwords Academy) - інноваційний дистанційний курс професійного використання блогів та інших інструментів соціальних медіа для громадських журналістів-блогерів.

1. Максимально синхронізувати субтранслятори вашого ЗМК (аби інформація з*являлася в максимумі соцмереж та блогосфер), в тому числі і коментарі під матеріалами. Для цього існує маса недорогого додаткового ПЗ.

2. Постійно моніторити медіапростір та блогопростір (робити упор на англомовні джерела) на цікаві вам теми. Ваш Інфострім для цього підходить цілком + blogs.yandex.ru - для соціальних медій.

3. Постійно в блогосфері шукати цікавих дописувачів на ЗМК.

4. “Підхоплювати” якомога частіше резонансні новини і формувати серії дописів (“сюжети”).

5. ЗАВЖДИ ставити гіперлінки, навіть на сайти конкурентів, тобто
дотримуватися Неетикету.

6. Мінімум робити передруків, максимум - оригінального контенту.

7. Велику увагу приділяти ілюстраціям, якості відео та звуку.

8. Зробити візуальний та текстовий стиль впізнаваним

Микола Малуха. Проект “Академія Блогослов'я для громадянських журналістів” (Blogwords Academy) - інноваційний дистанційний курс професійного використання блогів та інших інструментів соціальних медіа для громадських журналістів-блогерів.

1. Зробити зручний функціонал для розміщення матеріалів у блогах (за прикладом російських газет <<Ведомости>> і <<Коммерсантъ>>;

2. При підготовці матеріалів про публічні заходи, обов'язково включати коментарі очевидців або учасників (тут дуже влучним буде в використання Twitter, Facebook)

3. Створити список блогерів та сегментувати їх по тематиці. Потім
використовувати їхні пости в якості коментаторів-експертів в
аналітичних матеріалах, або звертатися за коментарями.

4. Анонсувати у своїх екаунтах у соц. медіа теми наступних матеріалів для реакції блогерів (отримати від них поради). Тобто робити останніх співавторами своїх матеріалів.

5. Запровадити рубрику <<життя блогосфери>> - огляд найбільш популярних тем тижня.

6. Дозволити коментувати матеріали на сайті з екаунтів основних
соціальних мереж та блог-платформ. Заборонити анонімні коментарі і навіть через реєстрацію на сайті.

7. Брати участь у дискусіях в найбільш рейтингових блогах та
ЖЖ- спільнотах (колективних блогах), де під час розмови давати лінки на свої матеріали по темі.

Львівська міська громадська організація “Українсько-польське медіа-товариство”. Проект “Українсько-Польська Онлайн Майстерня”

1. Такі підрозділи нових медіа як онлайн мовлення, подкастинг, та взагалі усі аудіо-продукти повинні базуватися й розвиватися на ґрунтовному базисі FM-мовлення (найкраще брати до уваги західні зразки), а професійні подкастинги без репортерських навичок робити взагалі мабуть не варто.

2. Поєднання традиційного мовлення (FM) та онлайн – слід робити з розрахунку цільових аудиторій. В більшості випадків вони (ЦА) не співпадають, тож просте копіювання ефірного продукту в Мережу – не вихід!

3. Для соц. мереж ефективно використовувати спеціальні аплікації, що дозволяють слухати та коментувати аудіо-потоки безпосередньо з вікна користувача. Індивідуальне програмування таких додатків це великий «+»

4. Поєднання традиційних та онлайн медіа – найефективніше з точки зору оптимізації процесу. Але, без відповідної освіти та навичок – вправно це робити складно! Для українських аудіо-медіа, онлайн – це противага FM-у, західний досвід ґрунтується що оналайн це додатковий маркетинговий інструмент для FM-у. Тому тут слід обережно переймати західний досвід!

Прилуцьке міське об'єднання Всеукраїнського товариства “Просвіта” ім. Тараса Шевченка. Проект “Медіа-модернізація на Прилуччини”

1. Глобальна локалізація: інфа, що не стосується території - максимум 10 % від загального обсягу місцевого ЗМІ.

2. Активне просування громадської журналістики, оскільки журналістська освіта - це ще не ознака професійної майстерності.

3. Заохочення журналістів до безкорисливості, створення якісних матеріалів не через гроші, а через прагнення до свободи як цінності (свобода слова, свобода думки, свобода друку, свобода преси, свобода творчості).

4. Активне використання інтернет-технологій: створення власних сайтів, ведення блогів, груп. Необхідність хіт-беку. (оперативний зворотній зв’язок).

5. Навчання, тренінги для журналістів, редакторів не з журналістики (тобто не вчити їх як писати журналістський), а з між журналістської етики, тайм-менеджменту, фандрайзингу, комунікацій, лідершіпу, формування команди і т.д.

6. Необхідні заходи спрямовані на підвищення рівня грамотності у журналістів. Вони не повинні думати, що локалізація - це привід для безграмотності.

7. Створення обласних мереж медіа. Так званих баз, які б регулювали між особистісні та між редакційні стосунки ЗМІ області.

Молодіжна громадська організація “П'ятниця”. Проект “Розвиток молодіжного медіа-проекту “П'ятниця” за допомогою нових комунікаційних технологій”.

1. Ви хочете працювати у форматі “Нове медіа”? Цьому спочатку варто навчитися у фахівців. Літератури недостаньо!

2. Інформаційний портал “нового медіа”, який працює для молоді має бути таким:
a. Розробкою такого порталу має займатися сучасна ІТ-компанія, яка працює не тільки для України, а й для закордону. В них більше досвіду, можливостей, бачення. Насправді ціни між такою компанією та іншими – практично однакові.
b. Дуже добре продуманий дизайн, враховуючи усі психологічні моменти
c. Багато мультимедіа (фото, відео)
d. «НІ» стандартній реєстрації на порталі! Краще – імпорт даних з соціальних мереж
e. Не використовувати фото та статті з інтернету. Чим тоді ваше медіа унікальне?
f. Організація інформації за зацікавленням. Наприклад : «Статті за темою»

3. Щоденна робота. Тільки Ваша щоденна робота заставить відвідувача щодня заходити на ваш портал. «Нові медіа» - це не лише той багаж знань, якими ви володієте сьогодні. Завтра інформації буде більше. Треба за нею встигнути.

4. Обов’язкова інеграція із соціальними мережами. Можливість «залогінитись» під паролем мережі, можливість порадити друзям у мережі ту чи іншу статтю. Кожен ваш новий продукт (стаття, фоторепортаж) – має «крутитись» у соціальних мережах.

5. Використання громадської журналістики.
a. Треба мати «інформаторів»
b. Слідкуйте за соціальними мережами – іноді статус вашого друга може бути неабияким інформаційним приводом.
c. Ваші журналісти мають самі на сайт ставити новини. Це – неабияка економія часу. Проте подбайте про таку спеціальну можливість на сайті. Повний доступ до адмін-частини порталу надавати ризиковано

6. Виховувати молодь варто, говорячи до них їх мовою та їхніми методами.

7. Реклама в соц. мережах – дуже ефективна (конкурси, знижки та інше). Нам це дало можливість ще без будь-якого розкручування сайту отримати – до 300 унікальних відвідувачів на день.

8. Не бійтесь новинок. Запроваджувати культуру простіше, ніж до неї доєднуватися. У нашому випадку -он-лайн радіо та подкасти. Ми самостійно привчаємо людей до цієї культури. Їм це цікаво!

Міська громадська організація “Сєвєродонецька агенція розвитку громади”. Проект “Нові медіа на користь громаді”

1. Споживач інформації стає її активним користувачем ‐ він отримує можливість реагувати на неї, обговорювати її, голосувати і т.д. Якщо така інтерактивність довгий час в традиційних ЗМІ була обмежена відправкою листів до редакції і участю в інтерактивних шоу шляхом дзвінка в студію, то сьогодні за допомогою мультимедійних платформ кількість способів взаємодії аудиторії та ЗМІ збільшується істотним чином.

2. Розвиток соціальних мереж і технологій комунікацій призводить до того, що роль ЗМІ змінюється, вони вже втратили монополію на функцію посередника між владою і суспільством, між виробником і споживачем.

3. ЗМІ, які використовують нові медіа стають швидшими і більш технологічним в порівнянні з традиційними ЗМІ. Редакції повинні розуміти, що їм потрібно не тільки змінити свій підхід до подачі інформації, але використовувати нові моделі роботи з аудиторією. Необхідно більш фокусовано визначати потреби аудиторії на основі роботи з різними каналами передачі інформації. Потрібно перетворити аудиторію в ефективну позаштатну мережу постачальників інформації.

4. Аудиторія читає цікаві їй матеріали і не читає не цікаві. При цьому найчастіше користувач орієнтується по заголовку, ліду, приналежності матеріалу до рубрики. Тому важливо вже з допомогою цих елементів матеріалу давати читачеві зрозуміти, що його чекає в повній версії публікації.

5. Лідерами змін у традиційних ЗМІ повинні стати ті люди, які зможуть змінити консервативні настрої в колективі і стати «агентами змін». У колективі мають бути лідери думок, які можуть стати провідниками необхідності змін, з одного боку, і вирішити проблему мотивації, показавши колегам вигоди і перспективи нового типу роботи. Необхідно показати кореспонденту, які нові інструменти він отримує і якими перевагами це може обернутися для його особистої реалізації.

6. Серед журналістської спільноти місцевого та регіонального рівнів повинно відбуватися не просто накопичення колекції нових знань, а й поширення їх. Тренерами та наставниками можуть ставати не тільки запрошені фахівці, але і представники власної територіальної громади.

7. Люди ефективно вчаться коли їм цікавий предмет, і тоді вони захоплені процесом навчання, вони готові витрачати свій особистий час, їм важливий результат і вонипрагнуть до нього.

Чернівецький прес-клуб реформ. Проект “Розвиток нових медіа – Інтерактивне Інтернет-телебачення”.

1. Онлайн-журналістика. Використання інтерактивного спілкування в журналістиці.

2. Інтеграція телерадіокомпаній в інтерент простір практично неможливий за рахунок нелегального контенту, який ними транслюється.

3. Використання онлайн чату для спілкування в процесі прес-конференцій, як невідємна частина інтерактивного спілкування.

4. Онлайн трансляції сесій міських та обласних рад - це запорука підвищення рейтингу сайтів на яких йде трансляція.

5. Використання дата-центрів, як засіб зменшення витрат на створення власних серверів.

6. Використання інтернет можливостей для організації трансляцій відео без ПТС станцій (для аналогового телебачення), можливе за мінімальних затрат на закупівлю необхідної техніки.

7. Передача відео сигналу можлива за допомогою мобільних інтернет провайдерів.

Громадська організація “Центр підтримки громадських і культурних ініціатив ”Тамариск". Проект “Нові медіа - перспективи розвитку місцевих ЗМІ”

1.Плануючи почати роботу з новими ЗМІ пам’ятайте що це потребує інвестицій:
• часу співробітників – це основна та обов’язкова інвестиція
• можливо – фінансів (наприклад, на оплату доменного імені для блога, або доступу в Інтернет з мобільного пристрою)
Але, як будь яка інвестиція, вони можуть багаторазово окупитися в майбутньому.

2. Щоб зрозуміти чи потрібні вашому ЗМІ нові медіа, необхідно спробувати. Для цього зареєструйте та протягом 1-2 місяців регулярно користуйтеся:
• блог (наприклад на платформі Blogger.com або LiveJournal.com)
• Мікро блог (наприклад на платформі Twitter)
• профіль с соціальної мережі (наприклад - Facebook)

3. Працюючи з новими медіа, пам’ятайте про важливість підтримки постійного двостороннього зв'язку з користувачами: читачами блогів, членами онлайн спільнот, друзями або гостями в соціальних мережах. Саме на їх відношенні до ваших ресурсів та відгуках буде залежати успіх або невдача використання нових медіа.

4. Постійно навчайтеся та слідкуйте за досвідом колег в використанні нових медіа. Ця сфера розвівається дуже швидко, тому постійне навчання та самонавчання необхідне.

5. Спробуйте використати в своєї роботі мобільні пристрої: телефони, смартфони, планшети, КПК та інші. Настройте на цих пристроях доступ в Інтернет – таку можливість надає переважна більшість сучасних мобільних пристроїв. Це значно розширить ваші можливості зі збору та розповсюдження інформації. Тарифи на ці послуги постійно знижаються (наприклад, МТС зараз надає безлімітний доступ в Інтернет з мобільних пристроїв через браузер Opera Mini всього за 2 грн. на добу).

6. Активно використовуйте таки послуги як кроспостінг, сповіщення по електронної пошті та через SMS. Це заощадить ваш час та дозволить завжди бути в курсі активності відвідувачів ваших ресурсів.

7. Якщо вам потрібно швидко переробляти великі обсяги інформації з різних Інтернет ресурсів, не забувайте використовувати сервіси трансляцій (RSS та Atom). Це значно заощадить ваш час.

Волинська обласна громадська організація “Волинський прес-клуб”. Проект “Міні-школа Інтернет-журналістики: чому, для чого і як”.

Якщо узагальнити, то на сьогодні ЗМІ будь-якого формату можуть використовувати соціальні мережі - Фейсбук, вКонтакті, Твітер та ін. Для нашого регіону ці три найактуальніші. Веб-сторінки є майже в усіх друкованих видань, які підключаються до соцмереж, а також як інструмент використовують RSS. Крім того, хоча поки-що цей ресурс використовує лише 2 інтернет-видання, існує хороша практика використання Ютуба.

Щодо ЖЖ і блогів, то перший ресурс використовується індивідуально журналістами швидше для висвітлення якихось роздумів на тему (інтимну, побутову, історій із життя), а блоги загалом не актуальні. Існує блогова система як ресурс на інтернет-порталах, але окремих блогів на сьогодні ніхто не веде, а варто було б.

Дякую за оперативно надісланий матеріал Лілії Баран, координатору Програми «Засоби масової інформації».

В контексті проекту “Розвиваючи інфраструктуру громадського сектору: комунікаційний компонент”, було б цікаво дізнатись про досвід інших організацій щодо використання інструментів нових медіа. Нові медіа організаціям справді потрібні чи це якась данина моді? Буду вдячний за думки.

Коментарі

Ольга Бондарь   4594 дні тому   #  

Спаисбо за статью-оч классная

  •   Пiдписатися на новi
Тимчук Тарас    4593 дні тому   #  

Ольга, якщо Вам ця стаття чимось допомогла, дайте, будь ласка, знати :)

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi


Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.