bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз


+ Пiдписатися

Сьогодні мрія, завтра - послуга   

ідея

Ніби-то існує чимало методів та засобів "витягти з себе" креатив, вийти за свої рамки, згенерувати нову ідею, ну Ви зрозуміли про що я. На цю тему проводяться тренінги, розповсюджуються успішні кейси, пишуться статті. Саме за цим ганяється великий бізнес, маркетологи, копірайтери, зрештою, також влада і третій сектор. Причому останнім особливо важливо пам'ятати, що, як влучно зауважено, "чим менше грошей, тим краще ідеї".

Цікаво спостерігати за цим процесом у бібліотечному секторі. Знаєте, тут цілий спектр ситуацій: від мегакреативних кампаній та рекламних акцій, що можуть охопити ціле місто (Бібліотечний трамвай у Львові, Бібліотечне безсоння, Ніч в Бібліотеці, ігри в Kinect, бібліотека в торговельному центрі, бібліотека на пляжі, бібліотека у Foursquare) до досить традиційних, м'яко кажучи, заходів, пов'язаних з визначними датами і продиктованих тим, що "ми завжди так робили".

Мабуть через те й виникають розмови, як у мене вчора зі знайомим:

- Я працюю у проекті модернізації бібліотек.
- А що, туди хтось ще ходить?

Отже, як можна, власне, знайти цю родзинку, яка "вистрілить" саме у Вашому проекті?

З мого власного досвіду:

1. Ставити питання

Питайте колег, знайомих, сім'ю. Часто буває, що речі, які ніби є банальними або "застарілими цінностями" для одних людей є непересічними для інших або інші люди зможуть побачити ці речі під новим кутом. І, до речі, в цьому випадку соціальні мережі - це просто скарбниця для "мозкової атаки". За допомогою Фейсбука і блога можна набрейнстормити класні ідеї, а також "протестувати" ті, у яких ви ще сумніваєтесь.

2. Читати/фоловити лідерів думки

Ну тут, здається, пояснення просто зайві. Лідери - на те вони й лідери.

3. Google знає все

Цей ніколи не підведе, адже він все знає. Серйозно, якщо ввести у запит "як вигадати назву" або "нові ідеї конкурсів", "історії успіху", можна натрапити на купу спаму гарні або у будь-якому випадку креативні статті, які стануть джерелом вашого натхнення. Наприклад, хоча б ця - Методы поиска идей для стартапов

Ну і звісно, тішить гуртівський проект PRоГОн, який ми також пропонуємо біблітекам-партнерам як спосіб гарно пропіаритись. 

А як ви вважаєте, як бібліотеці/НУО краще рекламувати себе? Якою б ви хотіли бачити сучасну бібліотеку?

 

 

Коментарі

Євгенія Кравченко   4070 днів тому   #  

Дякую дуже за згадку PRоГОну:)
До речі, в PRоГОні ще немає про жодну успішну бібліотечну ініціативу. Потрібно буде "пополювати" на них нашим суспільним репортерам.
Або ж чекаємо ініціативності від них. Нехай пишуть на [email protected] і ми з ними сконтактуємо!

  •   Пiдписатися на новi
Тараненко Ганна   4069 днів тому   #  

Дякую, Євгеніє! Дізналася про цей проект на ГУРТ Кемп 2012 і тепер ми "вдаряємо" PRоГОном по біб.просторах :)) Думаю, перша ластівка обов'язково з'явиться. Бібліотекарі люблять піаритись :)

  •   Пiдписатися на новi
Тетяна Яворська   4068 днів тому   #  

Анічко, прийми подяку від небібліотекаря! Гарна стаття, особливо сподобалося про родзинку, як "вистрілює" :-)

  •   Пiдписатися на новi
Тараненко Ганна   4068 днів тому   #  

:)) Дяки. То який рецепт ти запропонувала б для ефективного біб.піару?

  •   Пiдписатися на новi
Тетяна Яворська   4064 дні тому   #  

О, бачу тут уже тобі нарадили))
у деякому сенсі місцеві коментатори мають рацію, проте сучасному бібліотекарю уже немає потреби звертатися до читачів за допомогою у технічному плані. Більше того, "автентична" бібліотекарка може створити власний сайт і успішно його створює!!! Наразі це не повсюдна практика, але зовсім скоро будь-хто зможе дізнатися про бібліотечні фонди з допомогою одного кліка)...
На мою думку, біблотекам варто кооперувати свої зусилля разом зі студентами наших Вишів. Ця група людей завжди цінує актуальну інформацію і може бути індикатором успішного інформаційного центру( сучасної бібліотеки). Така співпраця може виглядати як гурток за зацікавленням чи осередок якогось відкритого студентського братства...Варіантів багато, головне, щоб почався жвавий рух. Бібліотекар у цьому випадку не вчитель, а порадник, бо він завжди знає де шукати інформацію для втілення амбітних і цікавих проектів. Студент- генератор ідей і джерело енергії для їх втілення.
Запросити ентузіастів можна друкованими оголошеннями, просуваючи ідею у мережах, та навіть звертаючись до студентів у стінах їхніх навчальних закладів.
Розумію, що моя пропозиція звучить по дитячому і не зовсім подібна до надефективної стратегії піару, але мені подобається)

  •   Пiдписатися на новi
Тараненко Ганна   4064 дні тому   #  

Танічко, мені теж дуже подобається і я це вважаю дуже слушним. "не вчитель, а порадник" - дуже кльово, а те, що студики - "джерело енергії", причому невичерпне, самісінька правда. Одним словом, бібліотекам треба в люди!

  •   Пiдписатися на новi
Віктор Оліфіров   4067 днів тому   #  

Чи прагне сучасна бібліотека залучити більше читачів до своєї зали? То хай вивішує анонси про своє "багатство" книжок в Інтернет-порталах, а то й на власному сайті, створеному прогресивним сином чиїмось із дорослих читачів! Оголошуйте вечори-зустрічі з місцевими письменниками та поетами - хай на перші вечори прийде три бабці та двоє підлітків, згодом будуть більші аудиторії, та й автори вам презентують один-два примірники книг, а також матимуть змогу бажаючим на вечорах їх реалізувати! Якщо в авторів є свої твори на електронних носіях - наприклад на CD чи на флешках - заводьте таку картотеку, і якийсь синочків нетбук дозволить відвідувачам переписувати на власні флешки прозові чи віршовані твори! Тим самим популяризуючи вашу бібліотеку, і твори земляків також! Наприклад, пропоную вам ознайомитися з творами на моєиу сайті www.lifesense.com.ua і якщо вам щось сподобається, по домовленості можу парші дві книги віршів та сонетів переслати у вашу бібліотеку. Гадаю, звернувшись до Малковича, інших видавців, ви зможете отримати і від них по примірнику книг їх видавництва чи авторства. З повагою, Віктор Оліфіров

  •   Пiдписатися на новi
Тараненко Ганна   4064 дні тому   #  

Дуже дякую, Вікторе! Слушні ідеї і дуже сподобалось те, що Ви пропонуєте залучати волонтерів і "приховані резерви" у вигляді членів родини. Правильно, а як інакше? Тільки йти в люди і пропонувати! Але навіть окрім книг, дисків та Інтернету наше бачення сучасної бібліотеки полягає в тому, що це має бути центр громади, наприклад, ось такий https://www.youtube.com/watch?v=O0k4F4siKYs . Тут мають бути будь-які послуги, потрібні людям, в тому числі, йога, танго, французька, графич.дизайн, кімната для зустрічей, бібліоняня, тощо.
Дуже дякую за пропозицію щодо книги! Підкажіть, будь ласка, у який Ви області? Регіональні представники нашої програми, "Бібліоміст" є у кожній області http://bibliomist.org/ua/about-bibl/kontakti Можна повідомити бібліотекам про цю можливість, а потім скоординувати передачу книг через них. Дуже дякую, чекатиму відповіді.

  •   Пiдписатися на новi
Михайло Ізюмський   4067 днів тому   #  

Дуже часто плутають інформування. PR та рекламу.
Інформування - то справа ЗМІ. Їхня функція та їхній заробіток.
Метою PR є зміна ставлення (до когось. чогось, певних явищ і т.п.)
А метою реклами є зміна поведінки цільової аудиторії (наприклад. не ходив в бібліотеку - почав ходити). Звичайно, інформування (присутність в ЗМІ) та PR полегшують завдання реклами, але ні в якому разі не замінюють її.

  •   Пiдписатися на новi
Тараненко Ганна   4064 дні тому   #  

Михайле, дуже дякую. До речі, на цю тему гарно виступив Володимир Дегтярьов , PR агенство «Newsfront» («Засоби PR для створення гарного іміджу компанії») на Київ ТехКемп 2.0 http://techcampkyiv.org/treneri/.

  •   Пiдписатися на новi
Тараненко Ганна   4063 дні тому   #  

Ось тут також справжній бібліотечний креатив :) http://citylib-kirovograd.com.ua/colleague/skills/1069-flash-seminar

  •   Пiдписатися на новi
Ігор Алексєєв   4062 дні тому   #  

Зізнаюся чесно, що на рівні емоцій я відчуваю бібліотеку тільки як місце, куди можна віддати книжки з дому, щоби не викидати і туди ходитимуть за декілька років школярі на екскурсію, щоби побачити, як погано було працювати з інформацією раніше :)
Але розумію, що цінність та перспективи бібліотек - більші.

Стикався багато разів, що знайомі пенсійного віку звертаються за допомогою із навчання ПК. Вчителі потрібні з гарним характером і часто - дешеві або безкоштовні. Одна зі знайомих, найбільш активна, весь час ходить до бібліотеки на різні заходи і, здається, має прекрасні стосунки з працівниками.
Було би круто, якби прямим призначенням бібліотек було навчання комп'ютерній ґрамоті.

  •   Пiдписатися на новi
Тараненко Ганна   4062 дні тому   #  

Дякую, Ігорю, ну ось буквально "на ловца и зверь":
"І для пенсіонерів комп’ютер — це легко!" http://www.oblrada.sumy.ua/novyny-mistsevyh-rad/30-trostjanetska-rajonna-rada/8946-i-dlja-pensioneriv-kompjuter--tse-legko.html, "Навчатись ніколи не пізно" http://bit.ly/YcjLQv.
Ця функція бібліотек, безперечно, надважлива.

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi


Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.