bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз


+ Пiдписатися

Куй залізо – 2, або Спрямовуємо енергію творчості в своє русло.   

У першому „куйзалізі” була висловлена думка про те, що криза стимулює до пошуку новітніх, більш ефективних інструментів в діяльності НУО. Сьогодні пропоную розглянути тему залучення НУО послуг „творчих професіоналів”.
(Для прикладу возьмемо дизайнерів та копірайтерів).
Ефективність будь-якої рекламної кампанії, в тому числі і в галузі соціальної реклами, багато в чому залежить від майстерно виконаного оригінал-макету листівки чи білборду, слогану кампанії, сценарію відео- чи аудіо ролика, тощо. Інформаційний продукт має привернути увагу, емоційно вплинути, змусити прочитати або прослухати все повідомлення, замислитись над ним, але, в той же час, не викликати обурення, роздратування або якогось неадекватного, непередбаченого та незапланованого трактування побаченого або почутого. Так само як і в інших сферах, в цій галузі є свої правила та закони, є спеціальні наукові та практичні дисципліни, є люди, які цим професійно займаються, мають певні знання, досвід и отримують за свою працю гроші.
І щоб наша соціально-рекламна кампанія була максимально ефективною, бажано таких людей залучити, бо самодіяльність та винаходження велосипедів може не тільки звести нанівець усі зусилля, але й принести негативні наслідки, можливо навіть протилежні тим яких ми прагнули..
Але у нас криза і немає грошей, то ж чи можна залучити послуги „творчих професіоналів” на безоплатній основі і чи будуть такі послуги якісними?

На моє переконання, неурядовим організаціям такі послуги треба залучати тільки на безоплатній основі. І фінансовий аргумент тут, як не дивно, є вторинним, а первинними є саме міркування якості отримуваних таким чином послуг.
Щоб зрозуміти ці переконання раджу згадати один мій запис у цьому блозі, а також переглянути оце відео на ту ж тему.
Я переконаний, що ті ж самі професіонали безкоштовно зроблять креативний продукт набагато якіснішим, ніж якщо ви їм запропонуєте гроші. Крім того, у випадку безкоштовного виконання таких послуг професіонал стає співучасником вашої кампанії, розділяє ваші ідеї та цілі, таким чином вже на початку розробки кампанія починає приносити ефект!

Звернутися до творчих професіоналів можна у їхніх Інтернет-спільнотах в тому ж самому ЖЖ, ВКонтакте, тощо. Головне пояснити кому і навіщо це потрібно, довести важливість проблеми та ефективність тих методів, якими ви збираєтесь їх вирішувати. Також дуже важливою є чітка постановка задачі, щоб професіонали розуміли її так само як ви. Хтось звичайно запропонує і свої платні послуги, але для багатьох професіоналів ваша задача може бути можливістю зробити щось важливе, відчути себе корисним громадянином, а не просто гвинтиком у корпоративному механізмі, допомогти людям своїм талантом, розумом, досвідом. (Це стосується, знову ж таки, тих завдань, які більшою або значною мірою складаються з находження креативних рішень, а не рутинної роботи. За рутину треба платити, її ніхто безкоштовно добре не виконає.)

Прикладом ефективного використання зазначеного в цій статті інструменту може слугувати проект „Особенные сказки”, про який я тут вже писав. Керівникові проекту Володі Носкову вдалося залучити до начитування казок у студії більше двадцяти акторів харківських театрів, багато з яких є Заслуженими артистами України та УРСР, режисерів та звукооператорів, а директор однієї місцевої радіостанції не тільки надала безкоштовно свою студію для запису проекту, але й сама озвучила роль Феї Казок майже в усіх 35-тьох казкових заняттях проекту. Мій творчий волонтерський внесок полягав у спільному з дружиною розробленні дизайну „накатки” та обкладинки диску та у створенні блогу проекту.
Маю величезний сумнів що проект був би такий яскравий, добрий та щирий якби усі ці люди погодились працювати „за ринковими цінами” на платній основі.

Впевнений що багато хто з читачів має досвід залучення в якості волонтерів творчих професіоналів, то ж прошу поділитися цим досвідом!

ПС: а ось цю рекламу робили за гроші, причому бюджетні:)


Share
Чи вважаєте цей матеріал корисним + Так 0  - Нi  

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi


Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.