«Маленький крок для людини, але гігантський стрибок для людства»
Майже щодня кожен з нас стикається з проблемами, на вирішення яких здатен прямо чи опосередковано вплинути, не витрачаючи багато зусиль. Ну, наприклад: отруїлися в кафе – напишіть про це в соцмережі. Багато людей дізнаються куди не треба ходити їсти. Образили в супермаркеті – вимагайте книгу скарг і пропозицій і напишіть там все, що ви думаєте про хамовитого продавця, побили в міліції – зверніться зі скаргою в прокуратуру тощо.
Просто, чи не так? Але більшість людей просто розвертається і йде геть. Тому що немає часу, тому що не хочуть псувати собі нерви, тому що бояться невідомо чого, зовсім як та Чеховська людина в футлярі «як би чого не вийшло…». Виправдань не діяти знаходиться безліч. Тому що їх дуже просто знаходити.
І ситуація залишається без змін. Завтра той же продавець образить стареньку бабусю, в кафе отруяться молодята, а в міліції вб’ють студента. А все через те, що у вас не вистачило часу зробити якусь дію, аби це припинити.
Ніхто не вимагає від вас виходити з плакатами на вулиці, чи організовувати багатотисячні пікети. Просто зробіть хоч щось. Адже іноді, навіть повідомлення у соцмережі може змінити ситуацію. Не вірите? Ось приклад!
Нещодавно у нас на сайті ми публікували статтю Максима Щербатюка, юриста Української Гельсінської спілки з прав людини. В процесі «співпраці» з Укрзалізницею він зіткнувся з тим, що роздрукувати електронний квиток в Києві у нього забрало більше години часу. Детальніше ТУТ
Замість того, аби порадіти тому, що квиток все ж таки роздрукували, і на потяг він встиг, Максим написав до книги скарг Укрзалізниці, а як повернувся – написав статтю, яку поширив в соціальних мережах. І знаєте який результат? До вашої уваги відповідь Укрзалізниці
Шановний, Максим !
На ваше звернення вiд 11.02.2012 21:58:38 надано вiдповiдь: Повiдомляємо, що факти викладенi Вами на сторiнцi iнтернета:
http://i-law.kiev.ua/?р=431 уважно розглянутi керiвництвом пасажирської служби. Проведеним службовим розслiдування встановлено, що дiйсно мав мiсце факт вiдмови оформлення проїзного документа попередньо замовленого через мережу iнтернет в касi №52 на вокзалi станцiї Київ-Пасажирський. Причиною виникнення даної ситуацiї стало неналежне виконання посадових обов’язкiв квитковим касиром, яка не придiлила належної уваги Вашому замовленню. За неналежне виконання посадових обов’язкiв квитковий касир притягнута до дисциплiнарної вiдповiдальностi, оголошено догану. Враховуючи, що чергова по вокзалу не змогла вирiшити питання пiд час Вашого звернення до неї, а направила Вас вирiшувати дане питання до чергового адмiнiстратора кас, чим створила незручностi. За неналежного виконання посадових обов’язкiв чергова по вокзалу буде позбавлена 100% премiальної оплати за лютий 2012. Опрацьовуючи порушенi у Вашому зверненнi питання, прийнято рiшення внести змiни до регламенту роботи кас вокзалу станцiї Київ-Пасажирський, а саме, вiдкрити одну спецiалiзовану касу з оформлення iнтернет замовлень в режимi роботи цiлодобово. iнформацiю щодо можливiстi оформлення iнтернет замовлень буде розмiщено на вiкнах квиткових кас, на iнформацiйних стендах для пасажирiв та перiодично оголошуватись диктором вокзалу. Керiвництво пасажирської служби приносить Вам вибачення за створення незручностi пiд час обслуговування на вокзалi станцiї Київ-Пасажирський.
Хіба це не перемога? А якби таких людей як Максим було більше? Якби кожна несправедливість знаходила свій відгук в серцях людей? І поскаржитись на паскудного продавця магазину прийшли 20 чоловік з кварталу де він працює? Думаєте ситуація не змінилася би? Впевнена, що змінилась. Головне почати діяти. Зробити свій маленький крок у вирішення проблеми, з якою ви зіштовхнулися. Я до цього готова, а ви?
Коментарі
Гарна перемога.
Але мене у таких відповідях завжди дивує і якось неприємно чіпляє фраза про те, що працівника/працівницю було покарано, позбавлено премії чи оголошено догану.
Що за садисти складають ці відповіді? Хіба тому, хто скаржиться треба, аби людину лишили доходу? Іноді взагалі складається враження, що адміністрація вхопилася за можливість зекономити кошти, а рівень обслуговування - то справа десята.
В цьому листі вони хоч написали що прийняли якісь рішення задля покращення якості послуг. Але таке повідомляють не завжди.
Може вже варто у скаргах так і писати: не треба лишати премії працівників, посприяйте краще підвищенню їхньої кваліфікації чи покращенню умов праці!!!!
Погоджуюсь з Людмилою...
Справді, пані Людмило, ці листи інколи бувають суперабсурдними. Сьогодні натрапила на рішення Комісії з журналістської етики щодо публікації "Нової Тернопільської газети" "Біля «Орнави» лилася «чорна» кров". Ось таке резюме комісії: "Комісія оголошує редакції "Нової Тернопільської газети" громадський осуд" !!! Тут повна версія http://www.cje.org.ua/decisions/105/
Цікаве це питання - перемоги як такої. Насправді, ніколи не знаєш напевне - виграв ти чи програв... Не знаю, наскільки буде доречним посилання на статтю, яку сьогодні побачив, але рекомендую почитати. прикро, що від будівельників нашого громадянського суспільства складно почути щось подібне http://www.kommersant.ru/doc/1876907
Браво!
Пані Людмило, виходячи з хамської поведінки конкретних працівниць Укрзалізниці я не бачу іншого способу їх покарати аніж штрафувати! В США їх би засудили до значно більшої суми компенсації.
Тепер вони 10 разів подумають, перш ніж не виконувати свої обов'язки. Вони прекрасно знають як вони повинні працювати, але іноді у них є важливіші справи (кави попити, по телефону з коханим поспілкуватися).
А це прецедент. Про це дізнаються їх колеги, і так само будуть думати, перш ніж нахамити! Штрафувати і звільняти - це найвпливовіший засіб провчити монополіста!
А чи отримав Максим компенсацію за моральнйи збиток, якусь там знижку...чи щось подібне?
Максим отримав моральне задоволення від того, що ситуація змінилась і він цьому посприяв. Компенсації він не вимагав :)
Може мені останнім часом щастить, але з працівниками кас у мене було останнім часом менше проблем. Заради чистоти експерименту, я вирішив купити цей електронний квиток. Наче все нормально. Навіть з телефону зміг купити собі квитки. Але дивна ця процедура - прийти і видрукувати його на вокзалі. недороблена сама процедура. але це вже хоч щось. В мене інше питання - при оформленні квитка у тебе запитують персональні дані (номер і серія паспорта або дані іншого документу, яким може бути ідентифікована особа) і при цьому дозвіл на використання цих даних не запитується, що, впринципі, є порушенням законодавства про захист персональних даних. Що скажуть на це правозахисники?
Хороше питання, дійду до офісу, дізнаюсь і відпишусь :)
Чекатиму!
Юристи сказали що зауваження дуже правильне. Якщо ви оформлюєте електронний квиток, і в системі, де ви його оформлюєте, є графа на кшталт "я погоджуюсь, аби дані, які я вказую, були використані" і т.п. - тоді проблем немає, але якщо її немає, то так, є проблема. І можна спробувати написати їм запит і подивитися, що вони на це скажуть :)
http://blogs.korrespondent.net/users/blog/dmitriyfilipchuk2011/a58888