bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз


+ Пiдписатися

Роль PR-менеджера в громадській організації   

PR – це побудова та підтримка позитивної репутації організації. Саме так коротко можна сформулювати основну мету зв’язків з громадськістю.

Чи важливо мати хорошу репутацію? Відповідь однозначна – так. Адже завдяки репутації в організації з’являються волонтери, прихильники. Хороша репутація дає шлях до висвітлення своєї позиції в ЗМІ, а також гарантію, що цільова аудиторія вас почує. Ну і звісно хороша репутація сприяє отриманню фінансування від донорів.

Виходячи з цього, виникає наступне питання. Якщо побудова репутації організації є
настільки важливою складовою діяльності, чому в НДО існує думка, що для цього не треба мати спеціальних знань, підготовки?

PR-менеджер – це людина, яка відповідає за зв’язки з громадськістю. Саме він має знати коли і навіщо проводити той чи інший захід. Як боротися з негативними публікаціями в ЗМІ. Як написати заголовок до прес-релізу, щоб його прочитали тисячі людей. Як зробити місію вашої організації зрозумілою для вашої цільової аудиторії тощо!

Проте, чомусь в більшості громадських організацій діяльність PR-менеджера (якщо він
звісно є) зводять до підготовки та розсилки прес-релізів. А людина, яка займає цю посаду, вважає, що так все і має бути.

Вихід з цієї, здавалось би, патової ситуації є. Навчатися і ще раз навчатися. Читайте книжки,які пишуть для PR-спеціалістів комерційних організацій (там є дуже багато корисних порад і для нас, НДО-шників). Іноді ми намагаємось винайти колесо замість того, щоб скористатися вже створеними і опрацьованими порадами.

Відвідуйте курси (щоправда обирати їх потрібно ретельно, аби не змарнувати власні кошти). Так, ваша освіта буде вимагати певних інвестицій, але знання ніколи не даються просто так.

Зустрічайтеся з колегами з інших громадських організацій, обмінюйтесь досвідом, ідеями. Адже підтримка дружніх стосунків з іншими ГО – так само відноситься до функцій PR-спеціаліста.

До речі, у комерційних організацій є асоціації PR-менеджерів, а у НДО-шників ще немає. І це потрібно виправляти!

З радістю вислухаю ваші думки!

Марина Говорухіна,
PR-менеджер Української Гельсінської спілки з прав людини

Коментарі

Яна Салахова   4843 дні тому   #  

Класна ідея про асоціацію ПР-менеджерів НУО, треба створити - це буде справжня сила!

  •   Пiдписатися на новi
Генадій Поліщук   4843 дні тому   #  

PR в принципі однаковий, як для комерційних структур так і для громадських. Є певні нюанси, проте я думаю гарний PR-щик в будь-якій сфері проявить свої здібності))

  •   Пiдписатися на новi
Михайло Ізюмський   4842 дні тому   #  

Нещодавно писав статтю на цю тему в своєму тематичному блозі, збираюсь викласти коли допишу ще дві частини.
Ось яке у мене вийшло визначення:
«PR - це комунікація організації з її цільовими аудиторіями (клієнти, прихильники, донори, громада, влада, тощо) з метою інформування їх про свою діяльність, створення позитивного образу організації, формування довіри з боку цільових аудиторій та забезпечення підґрунтя для подальшої взаємодії».
http://www.time.org.ua/2011/01/pr-1.html
Щодо ролі PR-спеціаліста, впевнений, що такими мають бути всі учасники команди організації. PR має бути однією з основних задач та видів діяльності, натомість зараз в "третьому секторі" існує негативне ставлення до діячів та організацій, які "піаряться".

  •   Пiдписатися на новi
Марина Говорухіна   4841 день тому   #  

Для Яни:

Вже ведеться над цим робота, запрошую приєднуватися :)

  •   Пiдписатися на новi
Марина Говорухіна   4841 день тому   #  

Для Михайла:

Всі учасники команди не можуть бути PR-спеціалістами (як на мене). Якби у мене в офісі всі тільки піаром і займалися, не вистачило б часу захищати права людини тощо :)

Це так само що сказати. що всі учасники команди мають бути фахівцями з кримінального права і т.п.

Стосовно негативного спийняття - абсолютно погоджуюсь. Є таке. Але це тільки від браку знань про PR. Будемо з цим боротися :)

  •   Пiдписатися на новi
Завійська Мар'яна   4841 день тому   #  

Міліцейський ПР http://www.dt.ua/online/articles/73314

  •   Пiдписатися на новi
Марина Говорухіна   4841 день тому   #  

Ага, ага, причому дуже низькосортний...

  •   Пiдписатися на новi
Тимчук Тарас    4840 днів тому   #  

Як на мене, правий і Михайло і права Марина. Функції PR-менеджера в сучасних організаціях залишаються незмінними. а от формат роботи змінюється. І це справді цікавий час. З одної сторони, організація має бути завжди доступною в інформаційному полі (вести блог, оновлювати веб-сайт, бути присутніми у соціальних мережах і там, де твоя аудиторія). З іншої - вона має знати ЩО транслювати, КОМУ і ЯК. І це не просто :)).

Щодо професійного об'єднання. Марино, а чому б з Вашого блогозапису не розпочати процес професійного мережування? Для початку можна неформально, а якщо добре піде - можна й формалізуватися :))

  •   Пiдписатися на новi
Марина Говорухіна   4840 днів тому   #  

Тарасе, ви просто читаєте мої думки :)

Може розпочати з зустрічі PR активістів десь на цьому тижні?

  •   Пiдписатися на новi
Генадій Поліщук   4840 днів тому   #  

Я також підтримую цю ідею, щодо зустрічі - в Києві буду тільки 27 лютого, а от у Вінниці можу організувати представництво цієї, без сумніву, достойної організації

  •   Пiдписатися на новi
Михайло Ізюмський   4840 днів тому   #  

я теж, звичайно, за, готовий взяти участь!

  •   Пiдписатися на новi
Марина Говорухіна   4840 днів тому   #  

Тоді мабуть наступний пост мій буде про місце зустрічі ініціативної групи, якщо ніхто не проти :)

  •   Пiдписатися на новi
Віталій Мороз   4839 днів тому   #  

Quote: "PR – це побудова та підтримка позитивної репутації організації"

1) позитивної для кого? зсередини? назовні?
2) позитивної, значить боремося проти негативної?
3) якщо є негативна репутація в NGO, то а) хтось свідомо бажає негативу для організації.
Чи це роблять інші NGO? наврядчи, переважно усі займаються своїми справами і дружать,
Чи це робить бізнес? Наврядчи, вони як правило не помічають NGО, отже не воюють з ними.
Чи це робить держава? можливо, але найняти PR-спеціаліста проти СБУ - смішно. І за які гроші?

можливо, негативна репутація для NGO є наслідком негативної заангажованої, неефективної, неякісної роботи NGO? Хто ж тоді лікар? і чи потрібні тоді "специ" які прикриватимуть це?

Висновок: PR-спеціалісти для сучасних українських NGO - спроба впихнути невпихуєме. Варто мати мізки, інтуіцію, наполегливість в роботі і людину, яка займається інфо політикою (інформаційний менеджер, менеджер з нових медіа), а не латанням дірок

  •   Пiдписатися на новi
Марина Говорухіна   4839 днів тому   #  

Віталію, спробую відповісти.
1) так позитивної і з середини, і назовні. Це називається внутрішній і зовнішній PR.

2) Найняти PR-спеціаліста потрібно не під час конфлікту з СБУ, а заздалегідь. Бо якщо конфлікт почнеться, а у організації немає репутації - прощавай організація.
За які гроші? За ті ж гроші, що і працюють в організації інші фахівці.

3) Не звужуй функції PR-менеджера до виправлення негативної репутації. Це одна з численних функцій. Яка може і не знадобитися, якщо на репутацію немає посягань. Стосовно інших - можу порадити корисну літературу.

4) Не розумію, звідки йде такий негатив до слова PR. Ми не вперше на цю тему дискутуємо. Я знаю що ти володієш англійською, і знаєш, що це означає зв'язки з громадськістю - public relations. Скорочено - PR. Який негатив ти вкладаєш у зв'язки з громадськістю, звідки таке несприйняття, можу тільки гадати.

5) Як PR-менеджера не назвеш (інформаційний менеджер, менеджер з нових медіа), все одно функції у нього піарника, хіба що трохи звужені :)

  •   Пiдписатися на новi
Михайло Ізюмський   4839 днів тому   #  

"найняти PR-спеціаліста проти СБУ - смішно."
якраз той випадок, коли окрім PR-спеціаліста навряд чи хтось допоможе!
Якщо організація працювала раніше над своїм іміджем, налагоджувала зв'язки з пресою і її знають люди, PR-ник за пів години в телефонному режимі організує прес-конференцію, на яку прийде багато журналістів, які потім розкажуть у всіх ЗМІ про "наїзд" і СБУ-шники втомляться давати коментарі, виправдовуватись і т.п. Якщо ні - тяганина з СБУ перетвориться на бій з вітряним млином, колосальні затрати часу, нервів та грошей і мінімум результату.

  •   Пiдписатися на новi
Михайло Ізюмський   4839 днів тому   #  

"найняти PR-спеціаліста проти СБУ - смішно."
якраз той випадок, коли окрім PR-спеціаліста навряд чи хтось допоможе!
Якщо організація працювала раніше над своїм іміджем, налагоджувала зв'язки з пресою і її знають люди, PR-ник за пів години в телефонному режимі організує прес-конференцію, на яку прийде багато журналістів, які потім розкажуть у всіх ЗМІ про "наїзд" і СБУ-шники втомляться давати коментарі, виправдовуватись і т.п. Якщо ні - тяганина з СБУ перетвориться на бій з вітряним млином, колосальні затрати часу, нервів та грошей і мінімум результату.

  •   Пiдписатися на новi
Віталій Мороз   4839 днів тому   #  

Обличчя "крутих" укр. піарщиків і їх цінності. Спасибі, такого не потрібно

"Лет 5 назад, когда в России проходил саммит G8, я прочитала новость, что одно из западных агентств заключило контракт с Кремлем, чтобы перед саммитом и во время него в мире было увеличено количество позитивных публикаций о России. Агентство не только в превосходной степени справилось с задачей, но и получило за этот кейс престижную награду. Тогда я с завистью подумала, что с удовольствием работала бы в таком агентстве"
http://www.telekritika.ua/daidzhest/2011-01-19/59345

  •   Пiдписатися на новi
Марина Говорухіна   4839 днів тому   #  

Є різні піарщики, Віталію. Не можна судити всіх по декількох "екземплярах". Тим більше про цінності.

Так само можна по поганих (продажних) журналістах судити про всі ЗМІ України. Але ж це не правильно, чи не так?

Але чомусь з PR-менеджерами ти так робиш :)

  •   Пiдписатися на новi
Віталій Мороз   4838 днів тому   #  

не зазначав жодного разу про "всіх"
це нагадує розмову сліпого і глухого

жоден піарщик не замінить людину з мізками. серед піарщиків є невелика частина людей з мізками. на людському рівні з такими людьми прекрасно спілкуєшся. читати ж їх в Твіттері, Фейсбуці - на практиці дуже далеко до "гармонізації відносин" і увесь цей словесний спам. пластмасові люди

  •   Пiдписатися на новi
Марина Говорухіна   4838 днів тому   #  

Віталію, ти зазначив наступне Обличчя “крутих” укр. піарщиків і їх цінності.

Тобто всі круті українські піарщики мають такі цінності? І Ярина Клочковська, і Оксана Гошва? :) не згодна категорично!

Стосовно пластмасових людей - це вже особисте судження, я його коментувати не буду, якщо дозволиш.

  •   Пiдписатися на новi
Марина Говорухіна   4838 днів тому   #  

Миколо, є ще цікавий проект, який я проходила особисто - називається growth in PR :) Дуже раджу відвідати. Відбувається щороку і дуже за доступні кошти. Вся інфа є в інеті.

Стосовно політичного PR, так, він є. Але я, чесно кажучи, про нього дуже мало знаю, це не моя сфера.

Мене цікавить більше PR в НДО. Цьому, на жаль, мало де навчають, і це потрібно змінювати.

  •   Пiдписатися на новi
Михайло Ізюмський   4838 днів тому   #  

Пропоную конструктив: давайте розповідати на ГУРТі приклади успішних PR-кампаній, завдяки яким певна організація змогла чогось досягти. Бо в такому тоні "вони всі погані/хороші" ми нічого не з'ясуємо. А "історії успіху", крім всього іншого, можуть бути корисними для інших НУО в їхній діяльності.
Найближчим часом напишу одну свою таку історію.

  •   Пiдписатися на новi
Марина Говорухіна   4838 днів тому   #  

Хороша ідея, Михайле :)

  •   Пiдписатися на новi
Віталій Мороз   4838 днів тому   #  

нікого не хотів образити, Марино.
наведені приклади вдалі, якщо йдеться про особистостей. Як користувачів мережі, які юзають мережу у робочих цілях - ніколи таких не фоловлю в особистий екаунт, можливо в робочий. з поваги.

конструктив: приклади успішних PR-кампаній, завдяки організація чогось досягла.

і знову все з ніг на голову. організація досягає чогось завдяки людському ресурсу і професіоналізму. Вже потім можна прикріпити будь-які лейбли, в тому числі "вдала піар-кампанія"

  •   Пiдписатися на новi
Михайло Ізюмський   4838 днів тому   #  

вдала піар-кампанія можлива лише при наявності людських ресурсів і професіоналізму, хіба ні? де тут протиріччя?:)))
але історію я збираюсь розповісти якраз про те, як організації вдалось досягти однієї своєї мети виключно завдяки проведеній піар-кампанії.

  •   Пiдписатися на новi
Дмитрий Великородный   4838 днів тому   #  

Щодо професійного об'єднання. Зареєструвався на ГУРТі, щоб вступити в мережу тих, хто займається PR в громадських організаціях. Я з Вами)))

  •   Пiдписатися на новi
Михайло Ізюмський   4838 днів тому   #  

можу також запропонувати спільне використання блогу "САМЕ ЧАС"
http://www.time.org.ua/
запрошую бажаючих до співавторства

  •   Пiдписатися на новi
Марина Говорухіна   4837 днів тому   #  

Дмитре, ви - супер :)

Михайле, будемо співпрацювати!

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi


Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.