•  

+ Пiдписатися

Рятівна кнопка   

24-го грудня в Херсоні пройшли установчі збори громадської ради (ГР) при ХОДА. І ми з колегами щиро раділи тому, що системно працюючі, соціально відповідальні, незалежні, тощо організації зуміли згуртуватися так, що за результатами голосування склад новоутвореної ради вийшов вельми обнадійливим.

Але ейфорія, як водиться, тривала недовго.
Вже за кілька днів якось самі по собі почали формулюватися всякі різні питання.

138 організацій висловили бажання увійти до складу цього поважного органу. Установчі збори підтримали пропозицію ініціативної групи визначити кількісний склад ради у 45 осіб.
Схожа ситуація була в Миколаєві - 67 бажаючих, і обмеження у 25.
І в Києві також конкурс на представництво ГО у складі громадської ради вийшов чималенький.
Подібних прикладів багато.
Подекуди зустрічаються випадки, коли до складу ГР увійшли всі присутні на установчих зборах. Але таки логічний підхід (бо ж - судді хто?) радше виглядає як виняток з загального правила.
Але жодного разу я не зустрічала бодай якогось обґрунтування запропонованого обмеження кількості. От хочемо 25, 40 чи 45 - і все тут.
Якось не серйозно виглядає як для консультативно-дорадчого органу така позиція, чи не так?

Далі. Згідно вже достатньою мірою закиданої камінням Постанови № 996, кожна організація, яка претендує на участь у громадській раді має подати чималенький стус документів:
- заяву
- рішення керівника інституту громадянського суспільства про делегування представника для участі в установчих зборах, посвідчене печаткою
- біографічну довідку делегованого представника інституту
громадянського суспільства
- копії документів, що підтверджують легалізацію інституту
громадянського суспільства
- інформацію про результати діяльності інституту громадянського
суспільства протягом останніх двох років


Попри те, що навіть вимога подання (на початку 21-сторіччя!) отих “довідок, що не верблюд” (біографія, інформація про діяльність, тощо) мені особисто видавалася дикою (а Гугл навіщо ж?), реалії життя виявилися ще більш безглуздими.

Наскільки я зрозуміла з численних повідомлень, - жодного разу цей пакет документів не став основою для якогось аналізу, його зміст й ініціативною групою, й установчими зборами взагалі до уваги не брався, прийняття рішень відбувалося зовсім на інших підставах.
Отже - а навіщо тоді було переводити таку кількість паперу і витрачати людино/години? Кому потрібні папірці, які ні на що не впливають? Лідери громадських організацій такі вже дармоїди на шиї суспільства, що їх треба було хоч чимось зайняти?

Далі.
Поточний склад новообраної громадської ради принаймні в Херсоні мало чим відрізняється від кістяка того ж консультативно-дорадчого органу, що сформувався у попередні роки.
Більш того - члени новоствореного органу вже активно формують комітети відповідно до тієї структури ГР, що вже склалася раніше.
Тож, те саме питання - що ж це за “перезавантаження” таке, якщо воно внаслідок додаткових зусиль призводить до того, що вже було?
Більше того, під час установчих зборів голова ГР попереднього скликання повідомила, що з Постановою 996 втрачається сенс звітування ГР про свою діяльність, адже після закінчення чергового терміну повноважень (2 роки) знову наступають установчі збори, і - все з початку.
Натомість попередній формат ГР дозволяв у будь-який момент будь-якій організації як увійти до складу ГР, так і полишити її.
Що буде зараз, якщо якась організація двічі поспіль “прогуляє” засідання і, відповідно до Постанови 996, буде виключена зі складу ГР? З кого і яким чином добиратимуть претендента на те місце, що вивільниться? Кожна рада винаходитиме велосипед?

І ще далі.
За кілька днів після установчих зборів ГР, ХОДА оголосила про збір пропозицій від ІГС щодо проведення консультацій з громадськістю. Суб'єктами подання цих пропозицій можуть бути як члени ГР, так і інші ІГС.
В принципі - все вірно. Чим ширше таке коло - тим більше демократії. Але ж за що громадські лідери щойно ламали списи?
І чому громадські лідери масово забули це простеньке правило, коли домовлялися про кількісний склад рад?

Тож, всі ці “маневри” стають мені все більш і більш схожими на ситуацію, коли за комп'ютером просиджує години початківець, в якого нема жодної мети, але натомість є безліч вільного часу: зберігати створені документи нема потреби, дізнаватися, які програми є і як вони працюють, нема мотивації, тож, аби знов подивитися на привабливу картинку на робочому столі так зручно і природньо просто тицьнути у кнопку “Reset”.

Але хіба ж громадські лідери не здатні винайти краще для себе та суспільства рішення, замість того, щоб без кінця тиснути ту привабливу кнопку?
Share
Чи вважаєте цей матеріал корисним + Так 0  - Нi  

Коментарі

Кравчук Егор   3086 днів тому   #  

в 996 не прописано "обратного действия" или механизма контроля, за нарушения властью процедур или обсуждения - какую именно ответственность будут нести чиновники. В принципе при таком раскладе бюрократ любой инстанции может с чистым сердцем посылать куда подальше и ему за это ничего не будет. Хотелось бы на практике посмотреть как Главы ГР будут 2 раза в год к Азарову ездить..... По этому пункту вообще глубокие сомнения, а про Глав ГР при РДА я вообще молчу... без прав и без обязаностей.... как кто-то сказал - можете жаловаться в личном блоге.... хорош механизм контроля((((

  •   Пiдписатися на новi
Людмила Ямщикова   3085 днів тому   #  

этим страдают многие наши НПА - вписали чудесные декларативные нормы, а откуда возьмутся механизмы их реализации - никому дела нет.
а вот относительно поездок к Азарову я бы не была столь пессимистичной.
в прошлой "каденции" ездили, еще как!
сильна в нашем народе тяга быть приближенными к телу...

  •   Пiдписатися на новi
Богдан Маслич   3084 дні тому   #  

спокуса регулярно тиснути reset вабить не тільки громадських лідерів, на це страждають й бюрократи-функціонери міжнародних донорських організацій та програм технічної допомоги. як колишній функціонер ЮКЕНу можу сказати, що у 2003 reset було натиснуто рішуче та з великим задоволенням, наче й не існувало результатів та здобутків попередника. фактично те ж саме відбулось з напрацюваннями ЮКЕНу, коли у 2009 reset весело тиснули його наступники...

  •   Пiдписатися на новi
Людмила Ямщикова   3081 день тому   #  

чого ж ми тоді дивуємося, якщо європейці чи там американці дивляться на нас часом як на піддослідних?

  •   Пiдписатися на новi
Богдан Маслич   3080 днів тому   #  

"піддослідні" можливо звучить не дуже політкоректно :) нам подібні суспільства політкоректніше називають "майданчиками суспільних інновацій" :) хоча суть від цього не міняється...

  •   Пiдписатися на новi
Богдан Маслич   3080 днів тому   #  

"піддослідні" можливо звучить не дуже політкоректно :) нам подібні суспільства політкоректніше називають "майданчиками суспільних інновацій" :) хоча суть від цього не міняється...

  •   Пiдписатися на новi
Вікторія Федотова   3080 днів тому   #  

Вважаєте, є чого досліджувати? Людмила, Херсон - просунуте місто. На Донеччині громадськіх рад ніби то і не існує. Хіба що папірці. Щодо напрацювань ЮКЕН - справді жаль, бо було що брати в спадщину. Тут вся держава на резеті, про що ви, пані та панове...

  •   Пiдписатися на новi
Кушнір Тарас   3079 днів тому   #  

* Александр Лукашенко:

Я обещаю, что к Новому году у каждого белоруса на столе будут нормальные человеческие яйца.

  •   Пiдписатися на новi
Кушнір Тарас   3079 днів тому   #  

Есть только две бесконечные вещи: Вселенная и глупость. Хотя насчет Вселенной я не уверен.

* Альберт Эйнштейн

  •   Пiдписатися на новi
Людмила Ямщикова   3070 днів тому   #  

перепрошую, а остання цитата - вона чого стосується?

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi

Мої активи

Нові можливості з ГУРТом!


 

Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.