bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Микола та Анна Шнит: «У бізнесі все вийде, коли є стратегія, бачення і розуміння, що треба робити»
08.09.2023

Від початку повномасштабного вторгнення минуло вже понад півтора роки. І хоча війна не завершується, багато великих і малих бізнесів продовжують працювати або відновлюються після вимушеної перерви. Ресурсний центр ГУРТ у межах проєкту МОП «Інклюзивний ринок праці для створення робочих місць в Україні», що фінансується Міністерством закордонних справ Данії, надає всебічну підтримку власникам мікро- та малого бізнесу і ділиться надихаючими історіями підприємців, яким вдалося запустити чи перезапустити свій бізнес навіть у воєнний час. 

Подружжя Шнит, Микола та Анна (33 і 34 роки), живуть у Луцьку. Вони мають меблеву майстерню, яка довгий час була просто хобі – Микола робив у ній меблі для себе та для друзів і знайомих. У бізнес ця справа переросла вже після повномасштабного вторгнення. Ми поспілкувалися з пані Анною та дізналися їхню історію з перших уст.  

 

*** 

Найпершу шафу-купе Микола створив 10 років тому, коли ми чекали на нашу старшу донечку. Йому сподобалося, і з того моменту всі родичі при потребі меблів починали телефонувати до нього. Почали порівнювати його з дідусем Миколою, який колись був одним із найкращих бондарів у своїй громаді, казали, що вміння працювати з деревом точно передалося від нього. 

Так тривало багато років, аж поки не почався локдаун через COVID-19. 

Микола – професійний спортсмен і тренер. Він викладає для дітей гандбол в обласній спортивній школі, є тренером Національної збірної України з пляжного гандболу та суддею Національної категорії. Через карантин спортивні змагання припинилися. Треба було чимось займатися. Люди ж у цей час почали облаштовувати свої оселі – і звернень стало більше. 

Я – дизайнерка інтерфейсів, зокрема працюю над мобільними застосунками. Микола почав говорити, що от, «дружина – дизайнер, а логотипа в нас усе ще немає». Я втомилася пояснювати, що я трохи не такий дизайнер і логотипи не роблю, тож одного вечора сіла, вигадала назву і зробила лого. Так з’явився MY.Home by Mykola Shnyt. Власне, той момент і вважаємо появою нашого бренду.  

 

*** 

Початок повномасштабної війни застав Миколу з травмою. За 2 місяці до того він серйозно ушкодив ногу, пересувався на милицях та проходив довгий процес реабілітації. Через виїзд спеціалістів з України реабілітація була перервана, і до сьогодні так і не вдалося повністю відновити функціональність ноги. Через травму ігрова кар’єра завершилася, і зараз чоловік займається тільки тренерською діяльністю. 

Ми весь час перебували в Луцьку. Перші кілька місяців після 24 лютого були часом невизначеності: а що буде далі, а чи буде те «далі», а що робити, якщо… Ринок нерухомості зупинився, ніхто нічого не будував, не ремонтував, усі перебували в стані очікування.  

Через місяців три помалу почався рух і з’явилися перші замовлення. До цього часу Микола все автоматизував, щоб можна було продовжувати роботу. Він багато зробив для підвищення якості меблів, змінив постачальників і підхід у роботі, максимально виключив людський фактор у порізці, поклейці та свердлінні матеріалів, тому в результаті дуже виріс як професіонал. Одночасно з цим ми почали вести соцмережі, щоб додати бренду впізнаваності. Зразу позиціонували себе як «компанія», хоча Микола працював один, а я включалася в якихось організаційних питаннях. 

Зараз розподіл роботи в нас такий: чоловік безпосередньо виготовляє корпусні меблі за індивідуальними замовленнями, відповідає за спілкування з клієнтами та постачальниками. Я зосередилася на плануванні та розвитку бізнесу, побудові процесів як бази для подальшого зростання. 

Найманих працівників не маємо, хоча розуміємо, що вже треба. Є двоє хлопців-гандболістів, у минулому гравці Національної збірної, які також через травми не можуть більше займатися професійним спортом. Вони спостерігали за нашою роботою і хочуть навчитися цьому ремеслу, тож час від часу допомагають, коли ми самі не справляємося. 

Про тренінг «Розпочни свій бізнес» від Міжнародної організації праці, що організовував ГУРТ, дізналися з анонсу на сторінці місцевої ГО «Pro Women» (одна з партнерських організацій ГУРТа). Я давно підписана на них у соцмережах і відвідую їхні заходи.  

Зараз ми чекаємо на ще одну дитину, і я не впевнена, що зможу надалі працювати в тому ж режимі, як працювала раніше. Тому прийняла рішення максимально вивчати все про бізнес, розвиток і масштабування, щоб розуміти, що за чим потрібно робити, а не тільки інтуїтивно здогадуватися. 

На тренінгу почерпнула для себе багато цікавого, хоча мені не треба було вигадувати ідею бізнесу, валідувати її тощо. До того ж ми з чоловіком вирішили, що не будемо поки брати участь у грантових програмах, бо своїх ресурсів на розвиток вистачає. Але я виконувала абсолютно всі домашні завдання, щоб для себе розставити все по місцях і пояснити всі нюанси Миколі, аби ми на основі цього приймали подальші рішення стосовно нашого бізнесу. А ще я вперше склала бізнес-план. 

Ми домовилися зі спільнотою «Pro Women», що будемо зі знижкою виготовляти меблі для інших соціально відповідальних бізнесів, які співпрацюють з цією громадською організацією. Скоро плануємо вперше наймати людей, і передусім хочеться надати роботу ВПО та ветеранам/ветеранкам. Тут особливо страшно і дуже відповідально: чи буде достатньо роботи і можливості платити співробітникам, чи витримає наша сімейна справа саме масштабування без втрати якості і ще дуже багато суміжних питань.  

Але ж ми не вперше долаємо перешкоди. На початку перешкодою був страх робити меблі для когось, крім вузького кола знайомств. Бо ж а раптом нас хвалили просто, щоб не образити… Проте не варто боятися: чим раніше ви вийдете зі своєї комфортної бульбашки, тим швидше почнете рости. Або ні) 

Попри все, я вірю, що наші найбільші досягнення попереду. 

 

*** 

Поради, як досягти успіху в своїй справі 

  1. Звертатися до спеціалістів. Поки ви не запустили декілька успішних бізнесів, то ви не спеціаліст у цій справі. Слухати поради людей, які ніколи нічого не створювали, – погана ідея. Ви збережете собі час та гроші, якщо знайдете того, хто знає, і навчить вас. Ми на самому початку звернулися до бізнес-стратега, щоб прописати візію, позиціонування, розвиток у цифрах, а тепер просто йдемо за цим планом і звіряємо годинники. 
  2. Рости природно. Колись я вивчала кейси інших гравців меблевого ринку (а в нас їх дуже багато) і з прикрістю думала, що вони ж починали, як ми, а зараз мають і шоуруми, і експорт, і так далі. А потім заспокоїлась і зрозуміла, що в нас не було на той час знань і людей поруч, які б підказували, що робити. І те, як ми виросли за ці два роки, – це теж круто. Як Микола зараз спілкується з клієнтами, готує замовлення, проєктує – я неймовірно цим пишаюсь. У бізнесі все вийде, я в цьому впевнена, коли є стратегія, бачення і розуміння, що треба робити. 
  3. Делегувати все, що можна делегувати. Ми перестали самостійно вести свої соцмережі, натомість довірили це все спеціалістам. І стало краще! Ми перестали вручну різати матеріали – і делегували цю справу компанії, яка має класне обладнання. І якість виросла в рази! Не можете, не хочете робити щось самостійно – делегуйте і заощаджуйте час для інших аспектів вашого бізнесу. 
  4. Рахуйте і розділяйте гроші. Оборот – то не ваш чистий заробіток, а просто всі гроші, які через вас пройшли. Платіть собі зарплату як співробітнику, а решту вкладайте у розвиток. 
  5. Будьте відкритими до навчання і виходьте у світ. Якщо ви самі не будете розповідати про себе, хто про вас дізнається? Навіть якщо ваш бізнес – малюсінький і займає куточок у кімнаті, світ повинен про вас чути. Не соромтеся говорити про себе і слухати про інших. Також важливо постійно відвідувати цікаві заходи, бо там можна і навчитися багато чому, і знайомства нові завести. 

 

*** 

Рецепти успіху підприємців-учасників тренінгів «Розпочни свій бізнес», що проводяться Ресурсним центром ГУРТ, опубліковано у межах проєкту «Інклюзивний ринок праці для створення робочих місць в Україні», який здійснюється Міжнародною організацією праці за фінансування Міністерства закордонних справ  Данії. 

________________________________________________________________________

Щоб завжди бути в курсі найактуальніших можливостей та подій громадського сектору - приєднуйтеся до спільноти змінотворців ГУРТа в соцмережах: 

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.