Підприємниця Марія Бабич з м. Охтирка Сумської області поділилася з нами як вона відновлює свій бізнес після того, як її місто пережило обстріли та руйнування з боку росії. Які виклики та складнощі перед нею та командою виникли. Раніше на порталі ми розповідали, як харків’янка Марія дізналася про навчання від Ресурсного центру ГУРТ, зареєструвалася та пройшла шлях від навчання на тренінгу «Розпочни свій бізнес» за програмою Міжнародної організації праці до започаткування власного салону краси «ShuShur».
***
«За пів року до початку війни ми з чоловіком відкрили цю справу, успішно рухалися вперед, розвивалися. Кількість клієнтів в салоні зростала, вже сформувалося коло постійних клієнтів. Наші працівники відчували, як з кожним тижнем в них стає все більше і більше роботи, що радувало і гарантувало стабільний дохід, ми могли вже робити фінансове планування, базуючись на реальних показниках» - ділиться Марія.
***
«24-26 лютого в Харкові планувалась виставка для працівників б’юті-індустрії. І я мріяла, щоб моя команда потрапила на цей захід, адже жодна з майстринь ніколи не відвідувала подібних тематичних подій. А це і їхній розвиток, і розвиток нашого салону, адже бути на хвилі сучасних технологій означає бути конкуренто спроможними на ринку. Я придбала квитки і коли повідомила, що 24 лютого ми всі їдемо на виставку, вся команда була дуже щасливою і ми чекали цю подію. Але прокинувшись рано вранці для того, щоб збиратись на виставку, нас всіх чекала дуже жахлива звістка - початок війни. Не хотілося вірити до останнього, і не вірилося аж поки по Охтирці не почалися бомбардування.
Ми одразу сповістили наших співробітників, що призупиняємо роботу на невизначений термін. В місті Охтирка з першого дня велись бої, тому робота була не можлива. Місто було в облозі, а обстріли велися по всіх об’єктах: дитячий садок, цивільні будинки, ТЕЦ, кладовища. Кожен день ми підтримували зв’язок з нашими майстринями, ми хвилювались за них, а вони за нас.
Тільки після припинення бойових дій ми мали змогу дістатись до салону. Їхали і хвилювалися, що ми побачимо на місці нашого салону. Та наша будівля вистояла! Хоча сусідні зазнали руйнувань. Я думаю наш бізнес врятувало те, що ми знаходимося в напівпідвальному приміщенні, тому навіть вікна вціліли.
Небезпека не минула, тому я з сином виїхала з міста без уявлення того, чи буде далі функціонувати салон і як він має трансформуватися. Та через деякий час клієнти почали цікавитись чи почали ми працювати – це було для нас приємним сигналом, що шанс на відновлення роботи таки є. Це мабуть очевидно, бо для кожної жінки подбати про себе - це хоч трішки підняти настрій і відчути життя, яке було до. Хтось критикував, мовляв, який манікюр?! В країні війна! Але була й інша частина жінок, які хотіли відновити користуватися послугами, навіть в такий тяжкий час.
Та у нас не було змоги працювати, бо ще не їздив громадський транспорт та й взагалі було дуже лячно виходити на вулицю без потреби.
***
Пройшов час, у місті ставало потроху спокійніше і у середині квітня ми запросили клієнтів на перші послуги.
Перше, що я зробила – перевела свою бізнес сторінку і всю комунікацію на українську мову. Навіть в побуті тренуюся говорити українською, тепер буде так – це моя позиція. Хоч важко і незручно, але це питання часу, я впевнена.
Другий крок, я відмовилася від CRM системи, яку використовувала для бізнесу раніше, адже це був російський продукт. Зараз шукаю іншу програму для ведення клієнтської бази.
Третє завдання – це формування команди та створення для них максимально можливих безпечних умов роботи. Частина колег теж виїхали з Охтирки, кілька майстрів лишилися, але не всі морально готові працювати – ми підтримуємо і поділяємо вибір кожного. Зараз ми скоротили тривалість робочого дня. Я координую роботу з клієнтами та майстрами дистанційно. Звісно, дуже хвилююся, щоб наші відвідувачі були задоволені сервісом, тому приділяю більшу увагу зворотному зв’язку з клієнтами.
Зараз людей набагато менше у місті, найбільша частина наших клієнтів виїхала. Але завдяки рекламі в соціальних мережах та рекомендаціям ми отримали нових клієнтів. Наш салон перший у місті, який відновив свою роботу.
Ми всі дуже вдячні за змогу працювати нашим хлопцям та дівчатам з ЗСУ та ТРО. Сподіваємось, що скоро закінчиться війна і ми допоможемо багатьом красуням Охтирки бути ще привабливішими! І можливо відкриємо ще один салон».
Ми вдячні Марії за готовність поділитися своєю історією відновлення бізнесу та зичимо якнайшвидшого повернення додому та масштабування власного бізнесу!
***
Рецепти успіху підприємців-учасників тренінгів «Розпочни свій бізнес», що проводяться Ресурсним центром ГУРТ, опубліковано у межах проєкту «Інклюзивний ринок праці для створення робочих місць в Україні», який здійснюється Міжнародною організацією праці за фінансування уряду Данії.
Коментарі