Продовжуємо публікувати рецепти успіху підприємців, які відвідали тренінги «Розпочни свій бізнес», ініційовані Міжнародною організацією праці та Ресурсним центром ГУРТ. Про власний бізнес, перешкоди на шляху українських підприємців та індикатори ефективності розповідає В'ячеслав Косенко (38 років, м. Бердянськ, Запорізька область).
***
Я виготовляю сувенірну продукцію – магніти, статуетки та інше. Для цього в мене є спеціальне обладнання, наприклад, квадрокоптер і лазерний верстат. Але конкуренція досить висока, стабільність бізнесу низька, тому ми постійно шукаємо нові ніші та можливості для створення продуктів й оптимізації бізнесу. Значний вплив на рентабельність має сезонність – працюємо травень-вересень, а податки сплачуємо весь рік.
Спочатку я реалізовував сувенірну продукцію як продавець, а потім вирішив виготовляти її сам. Тоді я вже розумів попит та обсяг продажів, робив сувеніри для власної реалізації, потім шукав можливості для розширення та збуту.
Про тренінг я дізнався від друзів і вирішив його відвідати, аби краще розраховувати собівартість та беззбитковість, бачити можливості для розвитку, шукати нові ніші.
Після тренінгу я покращив знання щодо складання фінансового плану, але мушу відзначити, що скласти життєздатний фінансовий план за два дні тренінгу, навіть за умови досвіду роботи, вельми складно. Тому я вважаю, що для підприємців-початківців було би непогано мати шаблон найпоширеніших бізнес-моделей (наприклад, міні-кафе, теплиця, міні-пекарня, виробництво сувенірів, швейна майстерня, манікюрний салон) з автоматичним розрахунком собівартості, постійних витрат, залежності прибутку від обсягу продажів.
Соціальною складовою мого бізнесу є можливість допомагати громадським організаціям відеозйомкою з квадрокоптеру. Але якщо відеозйомку я можу робити про боно, то для виготовлення сувенірів потрібні кошти. Крім того, моя продукція популяризує Бердянськ як курортне місто.
Для підприємця важлива передбачуваність постійних витрат, а тому збільшення оподаткування чи введення РРО впливають на рентабельність. Регулятори (місцева влада, центральні органи) мають розуміти, що підприємець вкладає кошти та зусилля на власний ризик, а тому чіткі правила, однакові для всіх, дозволяють вести бізнес чесно.
Найкращим індикатором ефективності є розвиток підприємництва, зменшення безробіття, збільшення доходів громадян і держави не просто в гривневому еквіваленті, а в спроможності, конкурентоздатності. Зараз, на жаль, ми бачимо невтішні показники розвитку малого підприємництва.
В цілому, завдяки тренінгу я обрахував можливий обсяг збільшення доходів за рахунок розширення асортименту продукції та придбання нового обладнання.
Рецепт успіху опублікований у рамках проекту «Інклюзивний ринок праці для створення робочих місць в Україні», який здійснюється Міжнародною організацією праці у співпраці з Ресурсним центром ГУРТ за фінансування уряду Данії.
Коментарі