Що необхідно для досягнення мрії? Любити те, чим займаєшся, прагнути розвитку і досконалості, мати команду однодумців, вірити у власні сили та наполегливо працювати. Саме так вважають Владислава Бандурко та Анастасія Харькова – співзасновниці освітньої студії «NATURE Tutor Group» у Києві, де школярі мають можливість якісно підготуватися до зовнішнього незалежного оцінювання та втілити власні мрії у реальність. За два роки «NATURE Tutor Group» відкрило два офіси – на Хрещатику та Позняках, де навчаються 45 учнів із 7 навчальних предметів.
23-річна Владислава Бандурко переїхала з Донецька до Києва після початку конфлікту на сході України. Як і більшість донеччан, котрі покинули власні домівки того літа, вона з мамою і сестрою мали з собою лише валізу літніх речей і надію на те, що вже до початку осені зможуть повернутися додому. Владислава прийшла до освітньої студії як репетитор для того, щоб викладати улюблену біологію, а уже за рік стала бізнес-партнером.
У 2014 році Владислава вчилася на 4 курсі біологічного факультету Донецького національного університету. Дівчина з родиною жили поряд з аеропортом. Рятуючись від обстрілів, вони переїхали до друзів у Київ. Диплом відновлювала через електронні бази даних, після чого вступила на навчання в магістратуру ДонНУ ім. Василя Стуса, що перемістили у Вінницю.
«Вперше викладати біологію я почала в 2010 році. Мені це не просто подобалося, мої учні здобували перемоги на різних конкурсах та успішно складали вступні іспити до ВНЗ. Здавалося, особисто для мене далі немає можливостей професійного розвитку в цьому напрямку. Та і в Донецьку такої великої потреби в репетиторах, як у Києві, не було. Тож були інші освіти та професії, а біологія й робота зі школярами завжди залишалися радше захопленням», – ділиться Владислава.
Спочатку у Києві дівчина знайшла роботу не за фахом, однак вже через півроку почала сумувати за викладанням. Щоб знайти учнів, зареєструвалася на сайтах для репетиторів «Education.ua» та «Ваш Репетитор». За два роки стала третьою в рейтингу вчителів біології у Києві, який формується на підставі відгуків та оцінок учнів.
«Для підготовки першої учениці, яка хотіла вступити до коледжу, був місяць. У 2015 році завдяки близькій подрузі і талановитому керівнику Анастасії Харьковій у моєму житті з'явився проект освітньої студії «NATURE Tutor Group», де абітурієнти мали можливість ефективно підготуватися до ЗНО, підвищити знання з різних шкільних предметів. З Анастасією ми дружимо вже понад 10 років, у нас спільні цінності та життєві погляди. Коли вона покликала мене працювати разом, я залюбки погодилася. Спочатку в освітній студії було всього два курси – хімія та біологія, які і сьогодні є нашими профільними предметами, тож викладали ми самостійно», – розповіла Владислава.
За рік на численні прохання учнів та батьків у студії ввели ще три навчальні предмети: українську мову, історію України та математику. Зараз в освітній студії працює 9 викладачів. В усіх є основне місце роботи в наукових, освітніх закладах чи навчання в аспірантурі, двоє мають ступінь кандидатів наук.
Другий офіс студії відкрили на Позняках у травні 2017 року завдяки гранту ПРООН у розмірі 200 тисяч гривень. Згідно з умовами гранту зробили власний внесок у справу. Загалом на відкриття офісу закладали 10 тисяч доларів.
«Наша робота приносить задоволення, але є і труднощі. Наприклад, дефіцит кадрів. Знаходити педагогів виявилося складною і кропіткою роботою. Після аналізу 300 резюме, надісланих на вакансію «Викладач української мови і літератури», на співбесіду запросили тільки шістьох кандидатів, а на роботу взяли двох, – пояснює Владислава. – Шукали людей, які розвиваються у професії, працюють над методикою викладання, займаються науково-дослідною роботою. Кожен наш викладач – спеціаліст у своїй галузі знань, який має авторські розробки, багаторічний досвід успішної підготовки до ЗНО та олімпіад і стабільно високі результати вихованців. А ще кандидати на посаду викладача у «NATURE Tutor Group» самі проходять тестування у форматі ЗНО, що показує рівень знань свого предмету. Зараз без перебільшень можна сказати, що всі педагоги нашої освітньої студії закохані у предмети, які вони викладають, і це заражає учнів! Більшість із них приходять до нас лише готуватися до ЗНО, але познайомившись з предметами і викладачами ближче, починають цікавитися підготовкою до олімпіад, писати наукові роботи, брати участь у наукових конкурсах, у тому числі МАН. Цього року маємо чудові результати: виховали вісім переможців міського і двох всеукраїнського етапу предметних олімпіад!».
Окрім сайту та сторінки наFacebook, студія має блог, який допомагає учням корисними порадами в підготовці до ЗНО. Авторами матеріалів блогу також є керівники та викладачі «NATURE Tutor Group», які із задоволенням діляться з учнями та вчителями всієї країни власним досвідом та секретами успіху під час ЗНО. За перший місяць було до тисячі читачів, потім ця цифра сягнула 15-17 тисяч. Деякі статті публікують обласні відділи освіти зі збереженням посилання та авторства.
Щоб потрапити на навчання до «NATURE Tutor Group», діти проходять співбесіду та складають тест у форматі ЗНО. Виявляється, що 30% вступників пишуть тест на оцінку «не склав». Але основним все-таки є бажання дитини навчатися та вступити до конкретного університету. Тому результати вступного тесту здебільшого впливають на розподіл учнів за групами та дозволяють стежити за прогресом у процесі навчання.
Є діти, що починають готуватися до ЗНО за півтора чи навіть два роки, тому в освітній студії діють групи для десятикласників. Загалом потрібен рік, або 80 занять, на якісну підготовку в комфортному темпі. Заняття тривають по 2 години і проходять у міні-групах (до 4 учнів), що дозволяє зберігати індивідуальний підхід, ефективно розподіляти увагу викладача та успішно використовувати ефект змагання. Програми навчальних курсів викладачі «NATURE Tutor Group» складають на основі рекомендацій Українського центру оцінювання якості освіти.
«Заняття проходять у формі лекцій, де з використанням інтерактивної дошки чи іншого мультимедійного обладнання викладачі пояснюють новий матеріал, є тренувальні тести у форматі ЗНО, які допомагають виробити цінну навичку – «рефлекс» розв’язання тестів, а також «мозкові штурми» – інтенсивні тренування перед ЗНО із розбором та обговоренням типових завдань і можливих помилок. Часто малюємо, на заняттях із історії України користуємося картками-портретами та пам’ятками мистецтва, на біології – науковими розмальовками, схемами, ліпимо пластилінові демонстрації. Обов’язково пишемо конспекти. Взагалі наші конспекти, особливо з хімії та біології, заміняють будь-які підручники, оскільки містять винятково необхідну для ЗНО інформацію та приклади розв’язання типових завдань. Також в арсеналі наявні мікроскопи з наборами мікропрепаратів, реактиви для проведення хімічних дослідів та інше обладнання для практичних занять, – ділиться Владислава. – Нещодавно ми випустили щоденники особистісного зростання, де учень може побачити, скільки зусиль він докладає для вивчення предмету та стежити за власним прогресом за кожним предметом, записувати свої бажання, цілі».
Далі у планах – відкриття ще одного офісу за рік і створення мережі репетиторських закладів із профілем роботи з підготовки до олімпіад і конкурсів Малої академії наук, волонтерство та благодійність. «Ми вчимо не боятися робити помилки – дитина, в межах пристойного, може робити буквально все, що захоче. Було, що на моєму занятті хлопець простояв на голові 30 хвилин та усе запам’ятав, – наводить приклад Владислава. – На початку занять діти бояться висловлювати свою думку, поводяться скуто та невпевнено, а наприкінці з легкістю генерують ідеї, озвучують на перший погляд неймовірні речі, які цілком можливо втілити у життя».
Авторка: Владислава Бандурко
Матеріал підготовлений у рамках спеціального медіа-проекту «Інформація для свідомих дій: почуй голос постраждалих внаслідок конфлікту на сході України», що впроваджується Ресурсним центром ГУРТ за підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією уряду США.
Коментарі