Рецептом успіху смачної, а головне – корисної страви з ГУРТом поділились Сергій Єфімов та Олег Савицький. Сергій – засновник «Морква-клубу», а Олег – його активний учасник. Морква-Клуб - це коло друзів і знайомих в Інтернеті і в реалі, зібраних загальною небайдужістю до питань здорового і екологічного та етичного життя. В рамках клубу діють різні проекти - кіноклуб, бібліотека, ярмарок та багато інших. Саме про це ми розпитали його ідейних натхненників.
"Намагаємося донести до людей, що ми маємо бути в гармонії з природою - коли бережемо її ресурси, бережемо і свої"
ГУРТ: Як і коли утворився клуб?
Ми завжди хотіли, щоб було місце, де люди, яким цікавий здоровий спосіб життя, веганство, вегетаріанство, сироїдіння могли б збиратися та спілкуватися, отримувати відповіді на запитання, які їх хивлюють. Днем народження «Морква-клубу» ми вважаємо 1 листопада 2011 року – тоді ми в затишній компанії святкували День Вегана, потім почали збиратися в рамках клубу. Спочатку зустрічі були щомісяця, нині ми намагаємося проводити їх щотижня.
ГУРТ: Чи багато постійних учасників клубу?
В нашому клубі більше 20 активістів, а по Україні - 300-400. Люди в своїх осередках також проводять зустрічі, покази фільмів, можливо, не так часто як ми, але це позитивний крок.
"Інформація та гаманець – наша зброя. Треба робити споживання свідомим. Не купувати те, що нам не потрібно"
ГУРТ: Окресліть мету та цінності вашого клубу.
Ціль – об’єднувати людей заради спілкування та створити мережу таких клубів в Україні. У нас вже є активісти по регіонам. Прагнемо, щоб ця мережа створювала осередки сталого розвитку. Сталий розвиток – поєднання екології, економіки і сталих громад. Наша діяльність спрямована на поширення екологічної культури, екологічної свідомості, свідомого ставлення людей до свого життя, до тварин, навколишнього середовища. Екологічні цінності: повага до людей, до тварин, гармонійний спосіб життя, активна громадська позиція щодо відстоювання власних цінностей. Наше кредо - жити в гармонії з природою, зі своїм внутрішнім світом.
Намагаємося донести до людей, що ми маємо бути в гармонії з природою - коли бережемо її ресурси, бережемо і свої. Ось наприклад – навіщо кожній родині купувати перфоратор, якщо вона користується ним раз на рік? З допомогою громадських ініціатив можна об’єднуватися і купити 1 перфоратор. Зараз набуває поширення явище "шерингу" – ділитися інформацією, досвідом.
Інформація та гаманець – наша зброя . Треба робити споживання свідомим. Не купувати те, що нам не потрібно.
ГУРТ: Яким є формат заходів клубу?
Формат заходів різний: кінопокази, виступи гуртів, майстер-класи з приготування смачних страв, перформанси, організація фестивалів, допомога національним паркам, дитячим будинкам, притулкам для тварин. Ми проводимо опитування, що цікаво людям, і тоді запрошуємо осіб, які можуть поділися своїм корисним досвідом. Зустрічі у нас всі тематичні: екологія, здоровий спосіб життя, психологічні проблеми, навчання дітей.
Ми позиціонуємо себе як некомерційна, нерелігійна, неполітична організація. Це інколи обмежує нас в ресурсах, але допомагає бути незалежними, на наші ідеї ніхто не в змозі впливати.
"Ми не проти – МИ ЗА: чисте довкілля, тварин, природу"
ГУРТ: Які "правила", "табу" існують для учасників?
У нас є свої цінності, якщо люди їх не підтримують – їм просто не цікаво з нами. Ми нікого не відсторонюємо, тільки всі мають поважати одне одного і не поводити себе агресивно.
ГУРТ: Що Ви можете порадити тим, хто хоче створити такий клуб? Із чого почати?
Головне - робити, діяти. Є ідея - дій. Дуже раджу почитати книгу Річарда Бренсона «К черту все! Берись и делай!». Робити треба заради ідеї. Спочатку зібрати людей, яким цікаво, які захоплені однією ідеєю.
До 2009 в нас були ініціативи за права тварин. Акції були скандальні – проти вбивств. Зараз ми вирішили, що краще показувати позитив, а не негатив. Ми не проти – МИ ЗА: чисте довкілля, тварин, природу. Ми показуємо позитивні фільми, які не вражають психіку. Прояв негативної позиції виснажує та не є ефективним. Акції повинні бути чітко спрямовані, не перетворюватися на балаган. Триматися на негативній мотивації – вигорати, а якщо тебе мотивує щось добре позитивне – природа, любов - це надихає, об’єднує.
ГУРТ: Які ресурси потрібні для організації клубу та як їх залучити?
У нас є партнери. У літній період для лекцій використовуємо досвід вуличних університетів. Ми проводили відкриті лекції в парках. Люди, які просто проходять поруч, долучаються до нас.
ГУРТ: Як залучити цільову аудиторію?
В основному, наша цільова аудиторія – молодь та всі, хто хоче зробити своє життя більш змістовним, більшість – вегани. Зазвичай, люди самі знаходять нас. Через соціальні мережі, ми даємо інтерв’ю, проводимо паради, акції. Нещодавно проводили «Парад Тиші» - за екологічне бачення майбутнього.
ГУРТ: Як Ви обираєте фільми для показу, які є критерії для цього?
Актуальність, враховуємо побажання людей. Показуємо фільми, які викликають питання і відповідають них. Через творчість легко достукатись до свідомості та підсвідомості. Люди зняли фільм з натхненням, тому стає легко донести ідею.
ГУРТ: Що можете побажати людям, які хочуть створити подібний клуб у себе в громаді?
Поради від «Морква-клуб»
Спілкувалася Вікторія Хренова
Фото із архіву Морква-Клуб
Читайте та коментуйте із свіжих "рецептів успіху":
Організатор безкоштовних екскурсій: “Жити в некоханому місті все одно, що жити з некоханою людиною”
Даниїл Майоров: мій досвід волонтерства в Індії
Коментарі