У Києві триває мітинг з вимогою призначення виборів мера столиці та Київради. В черговий раз, вулиця Грушевського зібрала поборників справедливості. Протест як форма досягнення мети – може стати дієвою силою. Втім, якщо пам’ятати про його основні цілі та розуміти кінцевий результат. Часто, в Україні на акції протесту все й закінчується. Активісти розходяться по домівках. А що далі? У 2009 році ГУРТ видав книгу «Адвокасі. Практичний посібник», що доступно розповідає як грамотно будувати кампанії по вирішенню наболілих проблем та як, зрештою, досягати поставлених цілей. Пропонуємо нашим читачам витяги із нього. Адже ніколи не буває зайвим осмислити до чого ведуть наші дії та на що ми, зрештою, сподіваємося.
Фото : https://www.facebook.com/
Для початку розтлумачимо, що означає адвокасі. Інститут Адвокасі з Вашингтону дає таке визначення поняття Advocacy (подано в перекладі):
«Адвокасі складається з організованих зусиль і дій, які ґрунтуються на реальному стані речей. Ці організовані дії порушують приховані, раніше ігноровані проблеми, з метою впливу на громадську думку й політику для того, щоб спільнота наблизилася до справедливого та гідного суспільства».
В Україні поняття адвокаcі має вже свій термін – «Громадянське представництво» (ГП) :
Громадянське представництво – організовані зусилля, спрямовані на системні й незворотні зміни в довколишньому середовищі; захист і представництво інтересів іншого.
Основні фактори успіху кампаній Громадянського представництва:
Громадянське представництво чи діяльність з її елементами може відбуватися спонтанно або сплановано і систематично. В будь-якому разі, осмислення діяльності з адвокасі та її етапів дуже важливе і допомагає в процесі роботи. 8 кроків або етапів кампаній громадянського представництва:
Крок 1. Вибір проблеми або питання
Крок 2. Їх аналіз і дослідження
Крок 3. Формулювання мети
Крок 4. Визначення цільової групи
Крок 5. Визначення партнерів
Крок 6. Виявлення ресурсів
Крок 7. Створення робочого плану
Крок 8. Виконання, моніторинг і оцінка
Звернемося й до основних рис кампаній громадянського представництва:
Отже, проведення кампаній громадянського представництва – це дуже багатогранна діяльність, в процесі якої до того ж можна використовувати й різні інструменти. Посібник дає широкий перелік таких інструментів. Серед них – марші, мітинги, пікетування, страйки, збір підписів, флешмоби, залучення знаменитостей, голодування, наметові табори, кампанія «від дверей до дверей», автопробіги, судові позови на рішення посадових осіб та багато іншого.
Отож, ми пройшли довгу дорогу і зробили чимало дій, спрямованих на досягнення омріяного результату. І, можливо, мітинг став одним із наших інструментів. Саме зараз важливо для самих себе і для всіх учасників кампанії чесно та адекватно оцінити, чого ж ми, зрештою, досягли.
Тут варто не забувати про восьмий, дуже важливий крок – моніторинг та оцінка. При його проведенні потрібно прийняти ваше розуміння успіху, тобто за якими ознаками ви дізнаєтесь, чи змінилася ситуація на краще. Ці ознаки називаються індикаторами. Правильно обрана мета та завдання надає можливість визначити, які індикатори будуть необхідні.
Особи, яких безпосередньо стосується проблема чи її вирішення, частіше всього обирають вдалі індикатори успіху, а також методи моніторингу та оцінки. Крім того, вони найкраще їх втілюють.
В реаліях чинної в Україні системи влади досягнення прийняття нормативних рішень ще не є запорукою вирішення проблеми. Наступним етапом є впровадження прийнятого рішення в життя. І цей етап у більшості випадків потребує не меншої уваги, ніж етап лобіювання для прийняття рішення.
Якщо ви бажаєте поповнити скарбничку своїх знань про те, як робити свої кампанії успішними, цікавими та результативними, ви можете ознайомитися із нашим посібником тут. Також книгу можна замовити в команди ГУРТа за електронною адресою [email protected] або телефонуйте 044-573-24-91.
Бажаємо бути успішними в усіх своїх діях разом із ГУРТом!
Коментарі