Зараз триває другий набір на програму комунікацій Practicum (навчання стартує 6 жовтня). Якщо ви досі сумніваєтесь, чи варто витрачати свій час на двомісячний курс, координаторка Practicum Ірина Тітаренко пояснює, в чому його унікальність.
Учасник Practicum – кого ви чекаєте на курсі?
Ми чекаємо молодого фахівця, який хоче якісно навчитися комунікувати соціально важливі теми. Це необов’язково повинна бути людина, яка займалася комунікаціями некомерційного сектору, це можуть бути ті, які глибоко цікавляться темою комунікацій та піару. Також ми будемо раді бачити учасників із бізнес-сектору. У некомерційній сфері не вистачає фахівців з відповідними навичками, а курс допоможе зрозуміти специфіку комунікацій некомерційного сектору.
Які базові навички і знання вимагаються від учасника, щоб курс був ефективним?
Перш за все потрібні не навички і знання, а бажання. Бажання змінювати світ за допомогою дуже елементарного інструменту – слова. Звісно, було б чудово, щоб люди мали досвідом в комунікаціях, були готові і відкриті виходити за рамки, руйнувати бар’єри та отримувати новий досвід. Робота в некомерційному секторі над соціально чутливими і важливими темами – це виклик для кожного із нас, тому що ти борешся не лише з системою, а й з якимись внутрішніми упередженнями. Також важливо знати англійську мову, тому що багато додаткових матеріалів викладачі пропонують англійською. Behavioral change communications в Україні зараз малорозвинені. Ми – єдиний курс, який займається комунікаціями для соціальних змін. Ще важлива внутрішня мотивація і готовність поділитися своїми напрацюваннями, тому що для кожної партнерської організації групи будуть готувати реальні кейси та комунікаційні рішення. Тому треба бути готовим, що напрацювання та результати праці через короткий проміжок часу використають в реальному житті. Те, що ти робиш сьогодні і зараз, матиме вплив уже завтра.
Чи є сенс іти, якщо ти майже нічого не знаєш про комунікації, а вони тобі цікаві?
Ми можемо брати декількох студентів-початківців. Але у першому наборі до нас прийшли тільки фахівці. Тому цього разу теоретичну частину скорочуємо до мінімуму, а практичну – збільшуємо. Курс не розрахований на людей, які тільки знайомляться із системою комунікацій. Це можуть бути піарники бізнес-сектору, піарники, які раніше не працювали з соціально чутливими темами, але все одно з бекграундом. Інакше матеріал важко сприйматиметься.
В чому особливість програми? Який формат і чому саме такий?
Насамперед, це не теоретичний курс. Це практичні навички, які ми будемо набувати і вдосконалювати в режимі реального часу. У курсі буде 80% практики і 20% дискусії та обговорення. Зустрічатися ми будемо кожну суботу упродовж двох місяців.
Особливість програми також у тому, що вона поєднує абсолютно всі аспекти комунікаційного процесу, з якими практики стикаються кожного дня. Ми відібрали тренерів, які є спеціалістами лише в комерційному секторі у вузьких напрямках. Ці люди – практики, які кожного дня стикаються з тими проблемами, які ми будемо порушувати упродовж курсу. Програма не дасть вам ключ від усіх дверей чи магічну пігулку, від якої усі проблеми в комунікаційному секторі зникнуть. Програма – це величезний поштовх. За допомогою інструментарію, яким ми навчимо якісно користуватися, люди зможуть творити зміни.
Також у нас буде основний пул тренерів і гостьові лектори, які викладатимуть короткі модулі поруч з основними.
Загальну групу поділять на кілька підгруп, у яких кожен із тренерів буде ментором. Під час –курсу він постійно вестиме підгрупу, буде ділитися своїм досвідом, разом з учасниками розроблятиме креативні комунікаційні рішення. Учасники матимуть можливість працювати нарівні із менторами. Тобто успішність їх кінцевого результату залежатиме від обох сторін.
Як ви обирали тренерів?
Сектор некомерційних комунікацій дуже тісний. Ми проаналізували цей ринок, побачили, хто зараз лідери думок, хто найкраще створює ці комунікації, і тоді обрали цей пул тренерів. Порівняно з першим Практикумом пул розширився.
Також ми проаналізували, хто робив найяскравіші комунікаційні рішення, і так запросили до лекторського складу директора з програмної діяльності ГО «Інтерньюз-Україна» Андрія Кулакова, фахівчиню з візуалізації даних та презентаційних вмінь Дзвениславу Новаківську, експертку з комунікацій для громадського сектору Надію Чорну-Бохняк, консультантку з комунікаційних кампаній Transparency International Україна Ольгу Тимченко, спеціалістку із зв’язків з громадкістю, експертку з ефективної благодійності Марію Артеменко, а також кураторку Practicum, спеціалістку з комунікацій для соціальних змін Анастасію Нуржинську.
Які сьогодні існують проблеми в комунікаціях соціального сектору?
Соціальний сектор працює з чутливими темами, а говорити на чутливі теми завжди важко. Основна проблема – це вміння важкі соціальні теми доносити зрозумілою і прийнятною для цільової аудиторії мовою. Друга проблема – це нестача фахівців, які спеціалізуються саме на комунікаціях в некомерційному секторі. Ці комунікації значно відрізняються від комунікацій бізнесу. А Practicum є тим осередком, де готують спеціалістів, які будуть спеціалізуватися саме на комунікаціях в некомерційному секторі – державних, громадських чи міжнародних організаціях.
Що ви хочете змінити цією програмою?
Наразі в Україну, на жаль, у зв’язку зі збройним конфліктом зайшло багато міжнародних донорів, які потребують якісних спеціалістів з комунікацій. Тому попит на фахівців є, але ринок не може їх запропонувати – некомерційний сектор залишається незаповненою нішею. Це одна із проблем, яку наразі вирішує Practicum, – він готує якісних піарників некомерційного сектору.
Ми віримо в силу слова, і в те, що комунікація може допомогти світу стати кращим місцем. Ми знаємо, що для змін потрібно багато зусиль, і знаємо, що ті, хто працюють, часто не розуміють, як говорити, щоб їх почули.
Ми створили середовище соціальних комунікацій, щоб допомогти вам робити свою роботу. Ми покажемо вам, що, де і як говорити, щоб про ваш проект дізнались. Проконсультуємо і навчимо. Включимо вас в середовище людей зі спільними цінностями. Людей, які кожного дня створюють зміни.
Які перспективи в учасників після закінчення програми?
Якщо учасники успішно проходить 80% курсу, вони отримують двомовний сертифікат про завершення курсу «Практикум з комунікацій в некомерційному секторі при Школі журналістики УКУ». Також рекомендацію від ментора, який вів їхню групу та рекомендації від партнерської організації, для якої вони розробляли комунікаційні рішення. Під час курсу буде окремий блок, який вестиме Анастасія Нуржинська, – консультація щодо розвитку кар’єри в некомерційному секторі. Учасники отримають оновлені резюме і професійне позиціювання як комунікаційник в некомерційному секторі.
Також ми створюємо базу найуспішніших комунікаційників в некомерційному секторі, і якщо до нас звертаються партнерські організації чи ті, з якими ми співпрацюємо в пошуках комунікаційника, ми надаємо ці резюме їм на розгляд Двоє наших учасників вже працевлаштовані в діяльності ГО «Інтерньюз-Україна». Для учасників буде важливою мережа контактів, яку ми пропонуємо, тому що всі, хто навчалися у нас, зараз тісно підтримують професійні зв’язки. Окрім того, ми запланували зустріч випускників та учасників, де також можна розширити мережу контактів.
Якщо ви хочете бути одним з нас — ми навчимо вас розробляти комунікаційні стратегії, створювати PR-кампанії, керувати, писати та виступати. Наша платформа — це школа «морських котиків» соціальних комунікацій, які вчаться на справжніх проектах українських ГО. Досвід, який ви тут отримаєте, допоможе працювати в українських та міжнародних організаціях. Ми знаємо як говорити, щоб вас почули. А коли вас чують — ви спроможні змінити світ.
Ми знаємо як говорити, щоб вас почули. А коли вас чують — ви спроможні змінити світ.
Коментарі