Міжнародна організація «Інститут висвітлення війни та миру» (Institute for War and Peace Reporting, IWPR) запрошує представників вотчдог-організацій громадянського суспільства, центрів журналістських розслідувань та медіа, які активно працюють у сфері підзвітності та прозорості влади та антикорупційних питань, з усіх регіонів України подати заявки на участь у триденному тренінгу у Києві, присвяченому розробці проєктних ідей та партнерських проєктів, спрямованих на збільшення прозорості та підзвітності влади, боротьбу з корупцією, посилення громадського контролю бюджетних коштів та майна громади, моніторинг та висвітлення відбудови, адвокацію змін на місцевому та національному рівні, посилення участі громадян у розвитку місцевої громади.
Тренінг відбудеться 8-10 лютого 2025 року (субота – понеділок) у місті Києві напередодні граничного терміну подання заявок на грантовий конкурс проєкту задля покращення якості заявок на конкурс. Мета тренінгу – допомогти учасникам з громадських та медійних організацій краще планувати та розвивати свої проєктні ідеї, відстежувати показники ефективності проєктів, оновити знання щодо актуальних можливостей громадського контролю на місцях, а також створити поле для обміну досвідом, подальшої співпраці і комунікації між активістами. Попередня програма тренінгу та інформація про тренерів нижче.
Група учасників тренінгу формується на конкурсних засадах. Подати заявку можна до 28 січня 2025 року (вівторка) включно. Участь у тренінгу є безкоштовною. Передбачені кава-паузи та обіди. Учасникам з інших міст пропонується проживання в готелі та передбачена компенсація витрат на проїзд. Організатори повідомлять запрошених учасників про участь не пізніше 31 січня 2025 року. Ваші запитання надсилайте на [email protected]. Якщо ви не знайдете посилання на онлайн-заявку безпосередньо при цьому анонсі, надішліть запит на цю електронну пошту.
Тренінг відбувається в рамках дворічного проєкту IWPR «Посилення спроможності вотчдог-організацій громадянського суспільства» (Boosting the Capacity of Civil Society Watchdogs) в Україні (жовтень 2024 р. – вересень 2026 р.) за підтримки Відділу з правоохоронних питань (INL) Посольства США в Україні.
Мета цього проєкту – посилення спроможності антикорупційних організацій громадянського суспільства та медіа в Україні ефективно моніторити та викривати корупцію на локальному, регіональному та національному рівнях. В результаті проєкту державні органи мають підвищити власну спроможність застосовувати антикорупційне законодавство та краще відповідати запиту української громадськості на більшу прозорість. Партнерами-співвиконавцями проєкту IWPR є Центр протидії корупції, Bihus.info, Антикорупційний центр «Межа» та Інститут розвитку регіональної преси, які надаватимуть навчальну, юридичну та адвокаційно-комунікаційну підтримку цільовим аудиторіям.
Проєкт включатиме масштабну програму грантової підтримки цільової аудиторії – організацій громадянського суспільства, центрів журналістських розслідувань та медіа, які активно працюють у сфері підзвітності влади та антикорупційних питань, як на основну діяльність, так і на розвиток інституційної спроможності, підтримку роботи з індивідуально підібраними менторами. Буде багато навчальних можливостей для окремих працівників таких організацій.
Попередня програма тренінгу. Інформація про тренерів та спікерів:
20-річний досвід програмного менеджменту в проєктах технічної допомоги USAID, що націлені на розвиток незалежних медіа, розбудову громадянського суспільства, малого та середнього бізнесу, реформування уряду. Добре знання вимог та процедур донорських програм у роботі з місцевими партнерами за підтримки USAID, DFATD (Canada), DRL, UNDP, EU та інших. Добре розуміється на проблематиці організацій громадянського суспільства України, комунікації та зв’язках з громадськістю, незалежних медіа, допомоги ВПО, розвитку малого та середнього бізнесу. Досвід проведення соціологічних досліджень – збирання даних, аналіз та звітування, зокрема національних та регіональних опитувань методом особистого інтерв’ю, онлайн опитувань, глибинних інтерв’ю, фокус груп та вторинних (кабінетних) досліджень. Ефективний комунікатор, модератор та тренер, що завжди орієнтується на потреби аудиторії. Гнучкий та ефективний менеджер з орієнтацією на кінцевий результат.
Блок сесій 1. Дизайн проєктів
Блок сесій 2. Інституційний розвиток організації
- Юрій Ніколов, головний редактор «Наші гроші», журналіст-розслідувач
Сесія. Де шукати корупцію в регіонах. Як досліджувати та оприлюднювати.
Має понад 10 років досвіду роботи в антикорупційному громадському секторі. Після Революції Гідності разом із однодумцями заснував ГО “Платформа Громадський Контроль”, спочатку обіймаючи посаду заступника керівника, відповідального за антикорупційну діяльність, а з 2019 року очолив організацію. За цей час провів понад 50 антикорупційних розслідувань, проаналізував більше 200 декларацій посадовців, що призвело до відкриття понад 50 кримінальних проваджень. Також запустив YouTube-канал організації, який наразі налічує 18 тисяч підписників, а деякі відео набрали понад 100 000 переглядів. «Громадський Контроль» – є однією з найбільших організацій, яка здійснює діяльність на регіональному рівні в Україні. За 10 років існування організація реалізувала 32 проєкти, зокрема два масштабні проєкти, фінансовані Європейською Комісією. Також організація має досвід надання субгрантів, зокрема в межах трьох грантових конкурсів, які «Громадський Контроль» організував і надалі адміністрував.
Денис активно брав участь у зміні законодавства, що регулює сферу публічних закупівель та фінансового контролю, а також розробив концепцію змін у роботі Державної аудиторської служби для підвищення ефективності моніторингу публічних закупівель. Очолював великі проєкти міжнародної технічної допомоги, співпрацював з багатьма донорами, включаючи Європейську Комісію, USAID, EUACI, NED, тощо.
Сесія (2.5 години). Досвід успішної регіональної ГО «Платформа Громадський контроль», Дніпро
Упродовж останніх 6 років в якості менторки і тренерки допомагає розвивати комунікації українських ГО і медіа. Має досвід менторської роботи для іноземних медіа і українських державних інституцій. Авторка повного курсу з комунікацій і SMM для студентів УКУ.
Сесія 1. Бренд для медіа/ГО: створення, розвиток і монетизація
Сесія 2. Робота з брендом як частина комунікаційної стратегії: як медіа/ГО робити вірусний контент і одночасно стати lovemark
Подати заявку можна до 28 січня 2025 року (вівторка) включно.
Коментарі