Вивчення підходу, інформованого про травму, має на меті допомогти правникам та правчиням краще розуміти та підтримувати людей, які пережили травматичні події. Травма – це не лише особистий досвід, але й явище, яке може глибоко вплинути на психологічне та фізичне здоров’я людини. Робота з клієнтами та клієнтками, які пережили травматичний досвід, вимагає від правників і правчинь особливого підходу – підходу, інформованого про травму, адже забезпечує більш ефективну та емпатійну правничу підтримку.
Цей курс створений, аби допомогти розвинути необхідні навички, дізнатися про сучасні методики роботи та захистити себе від професійного вигорання.
У процесі навчання правники та правчині:
- дізнаються, як травматичні події впливають на клієнтів і клієнток та як адаптувати свої правничі підходи;
- опанують інструменти надання першої психологічної допомоги та техніки заспокоєння;
- ознайомляться з методиками запобігання вторинній травматизації та віктимізації клієнтів;
- навчаться протидіяти професійному вигоранню та втомі від співчуття.
Курс розміщений на Платформі дистанційного навчання системи безоплатної правничої допомоги: https://academy.legalaid.gov.ua/ Для проходження курсу потрібно пройти коротку реєстрацію та записатись на курс «Підхід, інформований про травму, у правничій роботі». Участь безоплатна. По завершенню навчання видається електронний сертифікат.
Курс «Підхід, інформований про травму, у правничій роботі» розроблено в межах проєкту «Сила права: підхід, інформований про травму, у правничій роботі», який реалізується ГО «Інкубатор демократичних ініціатив» у співпраці з Координаційним центром з надання правничої допомоги та Вищою школою адвокатури НААУ в межах гранту, наданого проєктом Ради Європи «Посилення судових та позасудових засобів захисту прав осіб, постраждалих від війни в Україні».
Кожен модуль курсу містить відеолекції, текстові матеріали та запитання для роздумів. Наприкінці курсу ми також пропонуємо додаткові матеріали для подальшого вивчення та тестування задля перевірки засвоєння матеріалу.
«Підхід, інформований про травму, у правничій роботі є досить новою концепцією, яка стає популярною. Ця модель роботи заснована на визнанні того, що багато клієнтів і клієнток, які звертаються за правничою допомогою, мають досвід травматичних подій, які можуть суттєво впливати на їхню здатність взаємодіяти з правниками та правчинями, ухвалювати рішення та довіряти правовій системі. У сучасному світі, де війни, насильство, переслідування і дискримінація стають буденністю, важливість підходу, інформованого про травму, лише зростає. Тому правова допомога вимагає не лише знань законодавства, а й чутливості до емоційного стану клієнтів, аби запобігти повторній травматизації та створити умови для безпечної співпраці. У міру розвитку цієї концепції з’являються нові стандарти правничої роботи, які враховують емоційні потреби клієнтів і правників. Це сприяє більш людяному підходу до юриспруденції та покращує результати правової допомоги, особливо для вразливих груп населення», - розробник та автор матеріалів курсу, член Правління ГО «Інкубатор демократичних ініціатив» Назарій Боярський.
Авторський колектив курсу:
• Назарій Боярський, розробник та автор матеріалів курсу, член Правління ГО «Інкубатор демократичних ініціатив», член тренерського пулу Департаменту у справах молоді Ради Європи, співавтор «Посібника з навчального курсу з молодіжної роботи, інформованої про травму».
• Вікторія Оверчук, супервізорка матеріалів курсу, співавторка матеріалів розділу «Стрес, травматична подія та травматичний стрес у контексті правничої роботи», докторка наук, професорка, директорка навчально-наукового інституту психології Донецького національного університету імені Василя Стуса, психологиня, лікарка-психіатриня. Авторка навчальних посібників, сертифікованих електронних навчальних курсів, фахових статей, монографій. Експертка Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, Міністерства освіти і науки України.
• Ірина Пєтухова, співавторка матеріалів розділу «Салютогенний підхід до роботи з людиною, яка пережила травматичну подію, в контексті правничої роботи», кандидатка педагогічних наук, доцентка, завідувачка кафедри психології, педагогіки та суспільних дисциплін у Державному податковому університеті, практична психологиня, тренерка Ізраїльської коаліції по роботі з травмою в Україні, авторка науково-популярних статей, навчальних посібників, тренінгових програм.
• Катерина Павлова, співавторка матеріалів розділів «Техніки заспокоєння в контексті правничої роботи» та «Вигорання та втома від співчуття в правничій роботі», психологиня, тренерка, експертка з розвитку емоційного інтелекту, а також із питань стигми та дискримінації; авторка навчальних посібників та курсів, зокрема на платформі Національної служби здоров’я України.
• Лариса Гретченко, супервізорка матеріалів курсу, співавторка матеріалів розділу «Підхід, інформований про травму, у правничій роботі», адвокатка, медіаторка, експертка з антибулінгу, Голова Комітету Національної асоціації адвокатів України з питань сімейного права, лекторка Вищої школи адвокатури НААУ, сертифікована тренерка/тьюторка навчальних курсів Програми Ради Європи «HELP».
• Марина Діденко, співавторка матеріалів розділу «Стрес, травматична подія та травматичний стрес у контексті правничої роботи», PhD у галузі психологія, психологиня-практик із 15-річним досвідом, бізнес-тренерка, викладачка університету, авторка науково-популярних статей, тренінгів та онлайн-курсів, медіа психологиня, членкиня «Української асоціації організаційних психологів та психологів праці».
• Юлія Загарницька, співавторка матеріалів розділу «Надання першої психологічної допомоги», психологиня «Центру психічного здоров’я НаУКМА», тренерка, супервізорка, консультантка програми СЕТА CPSS, експертка, тренерка програми «Профілактика суїцидів у громадах».
Коментарі