bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Громадське здоров’я vs бізнес. Хто переможе? (відео)
15.02.2011

14 лютого 2011 року в прес-центрі «Главред-Медіа» відбувся організований виданням «Телекритика» круглий стіл на тему: «Повна заборона реклами тютюну в Україні. Громадське здоров’я проти інтересів тютюнового бізнесу?».

Захід проводився з метою публічного обговорення проекту закону № 5164 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів)».

Учасниками круглого столу були: 

  • Юрій Мірошниченко, народний депутат, голова підкомітету з питань організації та діяльності органів юстиції, нотаріату, адвокатських об’єднань і надання правової допомоги громадянам Комітету Верховної Ради України з питань правової політики;
  • Андрій Шевченко, народний депутат, голова Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації;
  • Євген Царьков, народний депутат, голова підкомітету з питань податку на прибуток юридичних осіб та інших податків на доходи юридичних осіб (уключаючи спрощені системи оподаткування юридичних осіб) Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики;
  • Дмитро Ветвицький, народний депутат, член Комітету Верховної Ради України з питань бюджету;
  • Тарас Чорновіл, народний депутат, перший заступник голови Комітету Верховної Ради України у закордонних справах;
  • Ірина Бережна, народний депутат, голова підкомітету з питань захисту прав, свобод, інтересів громадян та систематизації, адаптації законодавства України до міжнародно-правових стандартів у сфері правосуддя і статусу суддів Комітету Верховної Ради України з питань правосуддя;
  • Андрій Пінчук – народний депутат, голова підкомітету з питань контролю та законодавчого забезпечення діяльності податкових органів Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики.

4 вересня 2006 року набула чинності ратифікована Україною (закон № 3534-IV) Рамкова конвенція Всесвітньої організації охорони здоров’я із боротьби проти тютюну. Ст. 13 Рамкової Конвенції передбачає «введення повної заборони або, у випадку Сторони, що не може ввести повну заборону через свою конституцію або конституційні принципи, обмежує рекламу, стимулювання продажу й спонсорство по радіо, телебаченню, у друкованих засобах масової інформації та, у відповідних випадках, в інших засобах інформації, таких як Інтернет, протягом п’яти років; та забороняє або, у випадку Сторони, що не може заборонити через свою конституцію чи конституційні принципи, обмежує спонсорство тютюнових виробів під час міжнародних подій, заходів або серед їхніх учасників».

Зазначений п’ятирічний термін для України закінчується у вересні 2011 року. Законопроект № 5164, написаний відповідно до вищезазначеної ст.. 13 Рамкової Конвенції, був прийнятий в першому читанні 30 листопада 2010 року. І, відповідно до законодавчої процедури, даний законопроект чекає доопрацювання та вдосконалення.

За словами Андрія Шевченка, голови профільного комітету, 16. 02.2011 р. буде створено робочу групу. Тобто всі застереження, озвучені під час круглого столу, як і подані народними депутатами поправки, мають шанс бути врахованими. Як повідомила Світлана Остапа, модератор заходу, хід круглого столу буде переведено в текстовий варіант і направлено в Комітет з питань свободи слова та інформації.

Одним із логічних питань, що виникає в процесі правотворчості, є питання забезпечення конституційних прав і свобод громадян. Запобігаючи появі такого аргументу, Євген Царьов навів статтю 34 Конституції України із наголосом на останньому реченні: «Кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань. Кожен має право вільно збирати , зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб і на свій вибір. Здійснення цих прав може бути обмежене законом в інтересах … охорони здоров’я населення … ».

Як голова Комітету ВР з питань свободи слова та інформації, Андрій Шевченко зазначив: «Я б дуже делікатно ставився до заборони реклами тютюну в інтернеті». За його словами, втручання влади в інтернет-простір з метою відслідковування дотримання норм законів призведе до негативних наслідків.

Тарас Чорновіл зауважив, що дана редакція закону порушує права громадян як споживачів в частині доступу до інформації про товар. Присутні на круглому столі автори законопроекту акцентували увагу на тому, що повна заборона реклами тютюни убезпечить від поширення тютюнокуріння серед підлітків.

«Способи боротьби - неадекватні», - стверджує Тарас Чорновіл з приводу наведення противниками тютюнокуріння чисел жертв останнього. По-перше, такі дані не є коректними. По-друге, «менше число жертв – менше курять», - стверджує п. Тарас. Як зауважує народний депутат, заборона спонсорства в наявному формулюванні унеможливлює таємну фінансову підтримку. Його опоненти стверджують, що метою виділення коштів на спонсорство є їх повернення з прибутком. А це можливо за рахунок збільшення обсягу вживання тютюнових виробів.

Довідково

За даними «Глобального опитування дорослого населення щодо вживання тютюну» (GATS), проведеного у 2010 році Київським міжнародним інститутом соціології, 70% респондентів висловилися за повну за повну заборону тютюнової реклами. Єдиний присутній із членів круглого столу противник прийняття законопроекту № 5164 (принаймні в теперішній його редакції) – Тарас Чорновіл, теж виступає за повну заборону реклами тютюну.

Слід зауважити, що Рамкова Конвенція, окрім заборони реклами, передбачає також впровадження заходів щодо нелегальної торгівлі, включаючи контрабанду та нелегальне виробництво, продажу тютюнових виробів неповнолітнім. З огляду на реальну ситуацію, ці статті Рамкової конвенції ВООЗ із боротьби проти тютюну потребують чи не більшої уваги.

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.