bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Київська обласна державна адміністрація зацікавлена у співпраці з реальними організаціями
10.12.2010

3 листопада 2010 року була ухвалена постанова Кабінету Міністрів № 996 „Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики”, відповідно до якої у трьохмісячний строк (до 11 лютого 2011 р.) при усіх центральних і місцевих органах виконавчої влади повинні бути сформовані консультативно-дорадчі органи – громадські ради

Петро Захарченко, начальник управління з питань внутрішньої політики КОДАЗважаючи на шквал запитань, які виникають у читачів порталу стосовно нового порядку формування громадських рад, ГУРТ пропонує читачам дізнатись більше від фахівців, які безпосередньо цим питанням займаються. Після онлайн конференції з Віктором Бобиренком пропонуємо Вам інтерв’ю з Петром Захарченком, начальником управління з питань внутрішньої політики КОДА, який розповів ГУРТу про законодавчі новації, які стосуються роботи громадських рад.

ГУРТ: Петре Петровичу, розкажіть, буль ласка, про такий механізм, як громадські ради. Багато людей про нього щось чули, знають, інші були членами громадських рад. Яка функція цього механізму?

Спочатку коротенька преамбула. Очевидно, що всі розуміють, що громадянське суспільство знаходиться в процесі розвитку. І раніше ситуація складалася яким чином? Влада продукувала якісь рішення, з тим рішенням громада ознайомлювалася, якщо воно добре – всі задоволені, якщо ні – починається критика влади. На сьогоднішній день є можливість інститутам громадянського суспільства брати участь у прийнятті управлінських рішень на відповідних територіальних одиницях, як на рівні держави вцілому, так і на рівні регіону, області, району, міста. Ми всі бачимо, що особливість внутрішньополітичної ситуації полягає у знаходженні оптимальної форми для спілкування саме між владою та інститутами громадянського суспільства. Одна із форм такої комунікації - це консультації влади з громадськістю через роботу громадських рад, які створюються при органах державної виконавчої влади. Я вітаю зусилля багатьох громадських організацій, місцевих органів влади і Кабінету Міністрів України в тому, що 3 листопада, Кабміном була ухвалена 996 Постанова «Про забезпечення участі громадськості у формуванні та реалізації державної політики».

Згаданий документ пропонує два механізми. Перший – консультації з громадськістю, і другий – робота громадських рад. В чому новизна? В тому, що чиновники не мають права входити до ради, члени громадської ради обираються шляхом рейтингового голосування самих лідерів громадських організацій і здійснюють свою діяльність впродовж двох років, а після цього переобираються. На сьогодні, в Київській області існує громадська рада, яка була створена за тих нормативних документів, які існували раніше. І, згідно з новою постановою вона ще діє впродовж 60 днів з моменту опублікування цієї Постанови. На базі цієї громадської ради утворено ініціативну групу щодо формування нової ради і 23 грудня в області будуть устанвочі збори нової громадської ради. Громадська рада – консультаційний дорадчий орган, який створений при обласній державній адміністрації, і місія громадської ради, по- перше, підвищити якість підготовки рішень на обласному рівні, надавати пропозиції стосовно прийняття документів: програм соціально-економічного розвитку, різних галузевих програм, які існують на відповідній території, а також одна із форм захисту інтересів громадських організацій і окремих соціальних груп вцілому.


ГУРТ: Що буде з тією громадською радою, яка була створена до нової постанови. Їй потрібно закриватися, переобиратися?

Всі громадські ради в Україні при Міністерствах, місцевих органах влади, їх експерти нарахували 578 буде переобрано. Якщо беремо Київську область, то буде одна обласна громадська рада, 25 районних громадських рад і, у разі, якщо на рівні міста обласного значення органи місцевого самоврядування прислухаються до наших рекомендацій і там буде створено, то ще 12 міст обласного значення. Фактично 38 громадських рад буде створено тільки на одному територіальному рівні Київської області. Самі керівники громадських організацій будуть визначать кількісний склад відповідної ради. Саме установчим зборам громадських рад надано право приймати рішення про кількісний склад. І дуже важливо знайти такі організації, які проводять роботу, які досить ініціативні, які мають програми, проект розвитку, відповідно у тій сфері, у якій вони працюють. Після цього із складу громадської ради обирається керівник і організовує відповідну роботу. Тому після 23 грудня в області буде нова громадська рада, а нинішня ліквідовується.

ГУРТ: Якщо ми маємо справу з новою Постановою, то може щось із механізмів зміниться?

Зміниться механізм тільки у частині подання документів про організацію. Якщо раніше було бажання, була заява організації і реєстраційні документи. Тепер, для того щоб подати документи для участі у зборах, організація має мати заяву, підписану керівником про те, кого делегують на установчі збори, автобіографію керівника, копію документів про реєстрацію відповідно до вимог чинного законодавства і інформацію про роботу зазначеної організації впродовж двох останніх років. Фактично, це буде підстава для всіх учасників установчих зборів побачити ту роботу, яку здійснювала організація. Оскільки, більшість говорить, що організацій зареєстрованих дуже багато, а реальну роботу проводять дуже мало. І коли запитують у мешканців області про те, які організації вони знають, то нараховується дуже маленький відсоток. Тобто офіційно зареєстрованих 800 організацій, а проводять роботу і заявляють про свою позицію – 50. І тому, щоб чесно і справедливо, було прийняте рішення про те, яка організація буде представляти себе в роботі громадської ради, то, зрозуміло, про неї є певна інформація, які проекти. 

Головна робота громадської ради - це не те, щоб бути формально присутнім у складі, говорити, що я член громадської ради при обласній державній адміністрації. За великим рахунком, це наявність певної програми розвитку або області вцілому або окремого регіону, міста чи району або пропозиції щодо зміни стану справ, які є насьогодні. Я вважаю, що організація громадська, вона має бути відповідальна, вона має заявити про свою позицію і вона має цю позицію доводити потім, працюючи у складі громадської ради і, вносячи пропозиції і реалізуючи їх. Зрозуміло, що влада за тими нормативними документами, які у нас регламентовані, має надати сприяння, організаційно забезпечити, методично забезпечити ту діяльність і проводити ту процедуру, яка передбачена указами Президента України, Кабінету Міністрів про те, яку роботу треба організувати і які функції виконати. Провести консультації, схвалити концепцію сприяння розвитку громадянського суспільства, покращити зв’язки між владою та громадськими організаціями, надати сприяння розвитку волонтерського руху має сприяти, допомогти знайти фінанси, провести аналіз стану справ на відповідній території та провести моніторинг, вивчити громадську думку з тих чи інших питань – завдання Громадської ради. І головне, щоб було в області експертне фахове конкурентне середовище для прийняття рішень.

ГУРТ: Чи є ефективними такі органи у Київській області?

Ефективним буде рада тоді, коли там будуть ефективні організації. Одна з форм роботи, це те, що двічі на рік керівництво області зустрічається із представниками громадської ради і обговорюють ту роботу, яка проводиться на тій чи іншій територій. Кожного року програмовим документом ОДА є програма соціально-економічного, культурного розвитку на відповідний рік. Я вважаю, що громадська рада має вносити пропозиції до розділів, до програми в цілому, має вислуховувати пропозиції до програми бюджету, має заслухати пропозиції до того, як проект виконується в області, районах і містах. Тобто, якщо є кваліфікована думка, якщо є пропозиції щодо альтернативного розвитку того чи іншого питання, то це тільки плюс. І два чи три бачення розвитку чи вирішення тої чи іншої ситуації , воно тільки піде на користь, тому в цьому полягає місія громадської ради. І я впевнений, що коли почнеться планова робота, то це великий позитив, якщо громадська рада візьме на себе відповідальність за ті проекти рішень і за внесення тих пропозицій, тієї політики, яка буде в інтересах більшості жителів області.

ГУРТ: Повернемось до питання ефективності громадських організацій. На що повинні звертати увагу представники громадських організацій, щоб стати більш ефективними у громадських радах?

У громадської організації має бути досвід у вирішенні тих чи інших питань. І тоді, коли вона має цей досвід, то може його поширювати. В організації має бути наявність людей, які фахово підходять до вирішення тих чи інших питань. За великим рахунком, громадська організація - це об’єднання громадян, для захисту, в першу, чергу своїх інтересів, але якщо їх інтереси збігаються з інтересами груп спільних, то це вже представляє суспільні інтереси. І проблема, яка піднімається громадською організацією, може бути проблемою для багатьох інших таких організацій. Якщо питання вирішується – це піднімає репутацію самої організації. По-друге, треба переконувати людей брати участь у роботі самих органзацій, бо рівень підтримки громадських організацій досить низький. І далі треба постійно підвищувати свій рівень, бо багато експертів говорить про те, що прийшов час передати громадським організаціям частину функцій держави.

ГУРТ: Як би ви переконали людей з громадського сектору вступати в громадську раду при Київській області? Чим їх мотивувати?

Мотиви прості. Керівництво області зацікавлене у діловому партнерстві з громадськими організаціями. По – перше, це нагода проявити себе і показати на території області, що громадська організація або лідер громадської організації здатний пропонувати, нести відповідальність і потім підтвердити свої результати на практиці. І можливо працювати далі в державному секторі. Друге, це кооперація самих громаських організацій, програм і проектів як обласного так і місцевого рівня. Володіючи інформацією на горизонтальному рівні, можна ставити питання перед владою, бізнесом і суспільством. Ну і, зрозуміло, відкрита конкуренція між організаціями, між територіями – це основа поступу вперед. Тому, обласне управління з питань внтурішньої політики буде докладати зусилль в тому, щоб цікаві проекти саме громадських організацій, все таки знаходили підтримку чи державного фінансування, чи бізнесу, чи міжнародних грантів та фундацій, бо це вклад в область. Депутати облради підтримали обласну Програму співпраці органів державної виконавчої влади, місцевого самоврядування з інститутами громадянського суспільства на території Київської області на період до 2012 року. Ухвалена програма у цьому році. І сподіваюся, що ця програма може бути профінансована з обласного бюджету у 2011 році. Також знаю, що вже є проект Постанови Уряду про державне фінансування програм і проектів громадських організацій.

Про себе: чотирнадцятирічний досвід роботи в місцевих органах виконавчої влади у сфері взаємодії влади з громадськими організаціями, політичними партіями, органами самоорганізації населення та політичного аналізу.

Досвід роботи:

  • з 11.2006 - начальник управління з питань внутрішньої політики Київської облдержадміністрації
  • 09.2006 - 11.2006 - зав. сектором зв”язків з громадськими організаціями та ЗМІ апарату Київської облдержадміністрації
  • 09.2003 - 09.2006 -  заступник начальника Головного управління з питань внутрішньої політики Київської міської державної адміністрації
  • 11.2000 - 09.2003 - заступник начальника управління – завідуючий відділом зв’язків з об’єднаннями громадян Головного управління з питань внутрішньої політики Київської міської державної адміністрації
  • 04.2000 - 10.2000 - завідуючий відділом суспільно-політичного аналізу Управління з питань внутрішньої політики Київської міської державної адміністрації
  • 02. 1999 - 03. 2000 - головний спеціаліст відділу зв’язків з об’єднаннями громадян управління з питань внутрішньої політики Київської міської державної адміністрації
  • 03. 1998 - 02. 1999 - провідний спеціаліст служби з гуманітарних та політичних питань секретаріату Київської міської державної адміністрації
  • 04.1997 - 03. 1998 - спеціаліст відділу з гуманітарних питань Харківської районної у м. Києві державної адміністрації
  • 09. 1993 - 02.1996 - науковий співробітник Центру соціологічних досліджень „Інтеліс”

Освіта:

  • 1988 –1993 - Київський державний університет ім. Т.Г.Шевченка,
  • викладач філософії, філософ
    2007-2009 - Національна академія державного управління при Президентові
    України, магістр державного управління.

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.