Загальна ефективність заходів місцевих адміністрацій Кіровоградської області із виконання Концепції сприяння органами виконавчої влади розвитку громадянського суспільства для ОДА не перевищує 65%, а для РДА – 25%. Разом з тим, із 9-ти районних державних адміністрацій, роботу яких було піддано експертизі, 3 практично не долучалися до виконання Концепції.
Силами Коаліції неурядових організацій та громадських активістів Кіровоградської області було здійснено громадську експертизу виконання у 2009 році Концепції сприяння органами виконавчої влади розвитку громадянського суспільства (далі – Концепції). Протягом квітня – липня 2010 року, громадські експерти оцінили стан виконання Концепції в частині проведення консультацій з громадськістю та забезпечення участі громадськості у врядуванні Кіровоградською обласною та районними державними адміністраціями.
За результатами експертизи, було визначено, що переважна більшість місцевих адміністрацій вбачає свою діяльність по виконанню Концепції в здійсненні комунікацій з громадськістю (65% заходів на рівні ОДА та 75% на рівні РДА), а також у формуванні громадянської культури (5% на рівні ОДА та 15% на рівні РДА). При цьому загальна ефективність заходів місцевих адміністрацій із виконання концепції для ОДА не перевищує 65%, а для РДА – 25%.
Практика планування місцевими державними адміністраціями Кіровоградської області власної політики із виконання Концепції сприяння розвитку громадянського суспільства є на вкрай низькому рівні. План заходів про виконання концепції відсутній в кожній третій державній адміністрації. Для прикладу Кіровоградська РДА в своїй діяльності керувалася планом для облдержадміністрації. Це виявився єдиний в області план заходів, більшою мірою орієнтований на виконання Концепції. Водночас і звітність по вже проробленій місцевими державними адміністраціями носить переважно формальний характер. Так, звіти про виконання ОДА /РДА концепції виявилися лише в трьох з десяти досліджених місцевих адміністрацій, проте в жодній з них він не містив елементи аналітики.
Поширеною є практика, коли місцеві державні адміністрації в рамках виконання Концепції сприяння розвитку громадянському суспільству здійснюють заходи, що напряму не стосуються цієї Концепції та якісно не впливають на її зміст. Так, переважна більшість заходів планів ОВВ носять інформаційний характер без реального залучення громадськості.
Громадські ради переважно діють у складі, сформованому ще три-п’ять років тому без його суттєвого оновлення. Показово, що громадська рада при Кіровоградській ОДА маючи найменшу часту присутніх в раді ІГС від зареєстрованого загалу, оновлювалася менше за все від решти громадських рад області. Чи не кожен четвертий член громадської ради на рівні району є чиновником, тоді як на рівні області – кожен шостий. Аналізуючи роботу місцевих державних адміністрацій, експерти детально вивчили практику здійснення консультацій з громадськістю.
Незважаючи на те, що з 10 досліджених місцевих державних адміністрацій, плани консультацій з громадськістю подали лише 6, громадські експерти визначили що:
Разом з тим, експерти не лише визначили проблемні моменти, а й розробили детальні рекомендації, які можуть покращити державну політику в цьому напрямку.
Ознайомитись з рекомендаціями та висновком громадської експертизи можна за посиланням www.toro.org.ua
Коментарі