В кінці серпня в Донецьку почалася реалізація благодійного проекту «Шкільний портфель для сироти» для допомоги у підготовці до навчального року школярів, позбавлених адекватної матеріальної підтримки з боку рідних і близьких, а також установ, в яких вони навчаються. При цьому використовується комбінація соціальних інновацій: венчурна філантропія і соціальний франчайзинг.
Зібрати дитину в школу – завдання непросте, особливо в матеріальному плані. Забезпечення школяра всім необхідним до нового навчального року (ранець, комплект канцтоварів, шкільна, спортивна форма та ін.) обходиться батькам за найскромнішими підрахунками більш ніж в 900 грн. Школи, інтернати, притулки, а також діти, які позбавлені відповідної матеріальної допомоги з боку рідних і близьких (сиріт і напівсиріт, дітей з багатодітних, неповних і ін. економічно дезадаптованих сімей), повинна забезпечувати держава. Не дивлячись на те, що останнім часом асигнування на ці цілі збільшуються, як і раніше, не вистачає засобів на повне фінансування учбово-педагогічного процесу для всіх. Практично не забезпечується учбово-виховний процес для пацієнтів-дітей, що тижнями і місяцями знаходяться на стаціонарному лікуванні в дитячих лікарнях і диспансерах (онкогематологія, травматологія, фтизіатрія і ін.) Істотну роль в рішенні цієї проблеми може і повинне зіграти діяльне милосердя організацій і громадян громади.
У серпні-жовтні 2008 р. ініціатором і виконавцем проекту «Шкільний портфель для сироти» в м. Донецьку є молодіжна громадська організація «Агенція соціального партнерства». Проект став переможцем в конкурсі міні-грантів, організованому місцевим відділенням ВГО «Комітет виборців України». Т. ч. буде забезпечене ресурсами адміністрування самого проекту з бюджету Донецької міської ради. Комплексну підтримку проекту надає Донецький міський благодійний фонд «Доброта», який виступає в ролі венчурного соціального інвестора (допомога в дизайні і управлінні проектом, його соціальному маркетингу: збір благодійних пожертвувань з місцевих джерел на придбання необхідних товарів і додаткові засоби на адміністрування проекту, включаючи соціальну рекламу і PR).
Для того, щоб допомогти підготувати вихованців шкіл-інтернатів, притулків, а також дітей з малозабезпечених сімей до нового навчальному року, планується провести інформаційно - фандрейзингову кампанію, направлену на залучення благодійної допомоги від організацій і мешканців міста. Всі, хто не байдужий до цієї проблеми, можуть надати допомоги, зробивши відповідне пожертвування фінансами або в натуральному вигляді, а також надавши безоплатні роботи і послуги на реалізацію проекту, як це вже зробили його інформаційні партнери (Перший муніципальний канал, радіо «Европа+» і ін. ЗМІ м. Донецька).
Проект «Шкільний портфель для сироти» вже довів свою високу ефективність: протягом останніх 4-х років його цілі і задачі успішно досягалися співробітниками ДМБФ «Доброта». Проект був доведений ними до стану повторюваної моделі і навіть став у 2007 р. лауреатом Всеукраїнського конкурсу соціальної реклами. В результаті соціального франчайзингу цей проект зараз знайшов нових виконавців: у м. Донецьку – ДММГО «Агентство соціального партнерства», а в р. Харкові - місцевий добродійний фонд «Доброта». Це ще один приклад ланцюгової реакції ДОБРОТИ: розвиток організацій громадянського суспільства і забезпечення їх високої соціальної продуктивності/корисності.
Коментарі