bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Сільська дестабілізація
05.03.2010

Те, що для органів влади та місцевого самоврядування – дестабілізація, для звичайних громадян та правозахисників –права людини та можливості участі громади у прийнятті рішень.

Особливо це стосується випадків, коли органи влади та місцевого самоврядування зухвало порушують ці права та не визнають їх, навіть коли є рішення судів.  

Вчора «виконком Сороко-Львівської сільської ради» гостро відреагував на проведення прес-конференції щодо виконання рішень судів про реєстрацію ініціативної групи по проведенню місцевого референдуму, у якій брали участь правники, які надають правову допомогу організаціям та ініціативним групам у реалізації та захисті своїх прав, успішно працюючи на цій ниві протягом трьох років. Юридично звернення від виконкому – це коли приймається рішення від кількості принаймні половини членів виконкому, а інакше це звернення від окремих осіб, при цьому частина членів виконкому була присутня на заході і їй було невідомо про таке засідання, але це будуть з’ясовувати самі представники.

Але мова більше іде не про те, чому і за що громада вирішила проводити референдум, - це справа самої громади, і вона вирішить на референдумі це питання, - або за або проти, і не раді, правникам, членам виконкому, іншим особам це вирішувати.

Оскільки право передбачене у Конституції та Законах, це право громади, і ніхто не може визначати, слід його реалізовувати чи ні.

Проте уже на стадії реєстрації ініціативної групи голова відмовив у проведенні такої реєстрації.

Тому мова іде про механізми реалізації цього права, невиконання судових рішень, а також неможливість держави захистити гарантоване право на місцевий референдум.

З дати зборів у грудні 2007 року (ініціативна група вперше зібралась)досі, незважаючи на рішення судів,  вона не зареєстрована.  

Думаємо, все треба аналізувати та розглядати у комплексі більше дворічного захисту права на референдум, для цього  читачі можуть ознайомитись із викладом хронології на порталі http://www.lawngo.net/index.php?itemid=1372 та документів, у тому числі рішень судів, які набули чинності, щодо незаконності відмови реєстрації ініціативної групи, відповідей виконавця, який двічі штрафував голову за невиконання рішень суду, а також подання виконавця до прокуратури щодо порушення кримінальної справи за невиконання рішення.  

Також слід враховувати, що місцевий референдум – це загальновизнана світова форма безпосередньої демократії, можливість громади впливати на прийняття рішень, у тому числі єдина законодавчо встановлена можливість громади «переобрати» голову та раду, що є особливо актуальним з огляду на відкладення місцевих виборів.

Окрім того, це не тільки проблема цих сіл. Завтра чи післязавтра може створитись ініціативна група у будь-якому іншому селі чи місті, ініціювати такі ж питання і стикнеться із такою ж проблемою.  

Про те, як Закон «Про всеукраїнський та місцеві референдуми» декларує право громади на місцевий референдум, водночас надає широкі можливості перешкоджання владою на кожному етапі такої ініціативи читайте на сайті ЦГА : http://www.cga.in.ua/index.php?itemid=965  

Нагадаємо:

4 березня 2010 року члени виконавчого комітету Сороко-Львівської сільської ради відреагували на проведення конференції «Чи можливо ініціювати громадою референдум, коли місцева влада проти цього (села Муроване та Сороки-Львівські)» (4 березня 2010 року) і попросили припинити дестабілізацію в селі та усім долучатись до вирішення нагальних проблем сільських жителів. Читати далі

Контакти

  • Тетяна Яцків
  • Центр громадської адвокатури
  • [email protected]

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.