bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Реформування професійної освіти: серед учнів сучасних навчально-практичних центрів визначили кращих
24.05.2019

16 травня 2019 року під час 21-ї Міжнародної виставки «Акватерм Київ» пройшов фінал Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності із професії «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування» серед учнів закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

Захід відбувся вже втретє в рамках українсько-швейцарського проекту «Публічно-приватне партнерство для поліпшення сантехнічної освіти в Україні», який впроваджується Ресурсним центром ГУРТ за сприяння Міністерства освіти і науки України та фінансується Швейцарською агенцією розвитку та співробітництва і ТОВ «Геберіт Трейдінг».

«У 2016 році в рамках проекту створили шість навчально-практичних центрів, а впродовж наступного року ще в 19-ти закладах професійної (професійно-технічної) освіти впровадили розроблену проектом модель НПЦ. Тепер у кожному регіоні України є фаховий заклад із підготовки монтажників санітарно-технічних систем і устаткування, який відповідає високим стандартам і володіє потрібним для навчання обладнанням.

Розроблені протягом проекту модель і принципи співпраці неоціненні: нам вдалося залучити бізнес-компанії, зацікавлені в кваліфікованих кадрах, і видати посібник із грифом міністерства. Проект започаткував продуктивні відносини між МОН, ТОВ «Геберіт Трейдінг», Швейцарською агенцією розвитку та співробітництва і Ресурсним центром ГУРТ. Це приклад, як зацікавлені сторони з різних секторів у співпраці досягають ефективних результатів. Наприклад, ГУРТ займається змістом та організацією процесу, ТОВ «Геберіт Трейдінг» та ШАРС надають фінансування, а Наглядова рада оцінює та планує подальші етапи проекту», – прокоментував начальник головного управління професійної освіти Директорату професійної освіти МОН Микола Кучинський.

Півфіналу Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності передували п’ять регіональних турів, які визначили 10 кращих команд із таких населених пунктів, як Бровари (Київська обл.), Вінниця, Володимирець (Рівненська обл.), Дніпро, Кам'янець-Подільський (Хмельницька обл.), Київ, Одеса, Ромни (Сумська обл.), Сарни (Рівненська обл.) та Черкаси.

Особливістю цьогорічного фіналу є інклюзивність. Завдяки створеним проектом умовам у півфіналі конкурсу взяв участь учень з вадами слуху, який успішно навчається в Одеському центрі професійно-технічної освіти.

Півфінал відбувся 15 травня 2019 року та складався з двох частин – теоретичної і практичної. Учасники конкурсу змагалися у монтажі сантехнічного устаткування, а їхню роботу оцінювало журі, що складалося із представників компаній-лідерів галузі.

Цього року найкращих серед випускників інноваційних навчально-практичних центрів сантехнічної освіти визначали: Юрій Штика, проректор з адміністративно-господарської роботи Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, голова журі; Наталія Безпалько, керівниця технічного відділу ТОВ «КАН-Терм Юей»; Олег Галич, спеціаліст гарантійного обслуговування ТОВ «Геберіт Трейдінг»; Володимир Колонтай, менеджер технічної підтримки і тренінгових програм компанії «GROHE AG»; Віктор Черниш, співвласник компанії «В.І.С.Мер»; та Петро Шпилюр, головний інженер компанії «Сахара».

«Я впевнений, що подібні конкурси важливі як для учнів, котрі отримають додатковий стимул для вдосконалення своїх професійних навичок, так і для закладів освіти, які можуть побачити роботу своїх колег. Крім того, практичні завдання допомагають підвищувати професійну кваліфікацію. Учні усвідомлюють, як потрібно працювати і чого досягнути у процесі змагань. Технології постійно розвиваються, тому розуміння теорії і практичні вправи дійсно необхідні», – зауважив член журі, фахівець з гарантійного обслуговування ТОВ «Геберіт Трейдінг» Олег Галич.

Паралельно з фіналом Всеукраїнського конкурс фахової майстерності майстри та викладачі 25 закладів професійної (професійно-технічної) освіти взяли участь у семінарах із підвищення кваліфікації за участю представників бізнес-компаній, які поділилися останніми трендами галузі та практичними порадами зі встановлення/обслуговування найсучаснішої техніки. А координатори навчально-практичних центрів дізналися більше про основи самоокупності і бізнес-планування НПЦ.

«Такі події дуже важливі, оскільки сучасні інженерні системи вимагають якісного монтажу та експлуатації. Підвищення рівня обізнаності викладачів та їхніх учнів є ключовими у забезпеченні подальшого успішного використання обладнання. Ми часто зіштовхуємося з нестачею кваліфікованих кадрів. Тому зацікавлені у підготовці професійних спеціалістів, які зможуть якісно змонтувати системи опалення», – зазначила менеджерка з розвитку проектів з енергоефективності компанії ДП «ГЕРЦ Україна» Світлана Крючкова.

За підсумками оцінок журі у фінал Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності з професії «Монтажник санітарно-технічних систем і устаткування» потрапили три команди – з Броварського професійного ліцею (м. Бровари, Київська обл.), Подільського центру професійно-технічної освіти (м. Кам’янець-Подільський, Хмельницька обл.) та Київського регіонального вищого професійного училища будівництва (м. Київ).

«Технології не стоять на місці, і спеціалістам необхідно постійно вдосконалюватися. Чудово, що представники різних регіонів України збираються в одному місці, можуть обмінятися досвідом, поглянути, як відбувається навчання в інших закладах освіти. Конкурс дозволяє оцінити рівень, навчитися новому, допомагає з кожним роком піднімати планку освітніх послуг закладів професійної (професійно-технічної освіти)», – поділилися враженнями членкиня журі, керівниця технічного відділу фірми «КАН-Терм Юей» Наталія Безпалько.

У фіналі учасники конкурсу змагалися у монтажі інсталяції та встановлення рукомийника. Із невеликим відривом перше місце посіли учні Броварського професійного ліцею Богдан Войдюк та Олександр Половець.

«Конкурс проводиться серед всіх закладів, на базі яких створено навчально-практичні центри. Завдяки діяльності НПЦ можна спостерігати зростання професійного рівня випускників і популярності професії монтажника санітарно-технічних систем і устаткування серед вступників. Минулого року у нас навіть був конкурс на цю професію! У першу чергу, саме бізнес зацікавлений у зростанні рівня випускників, оскільки після завершення освіти наші учні йдуть на підприємства і володіють усіма необхідними для роботи навичками.

Конкурс стимулює учнів краще навчатися і дозволяє перевірити свої сили в конкурентному середовищі. Спочатку представники 10 закладів брали участь у півфіналі – всі вони виступили практично на одному рівні, оскільки вже є переможцями регіональних змагань і кращими учнями своїх закладів освіти», – розповів директор Броварського професійного ліцею Микола Ладан.

На другій позиції опинилися учні Київського регіонального вищого професійного училища будівництва Герман Грігалашвілі та Юрій Стретович.

«Конкурс продемонстрував високу професійну майстерність здобувачів освіти за професією. Випробування для учнів були цікавими і не залишили їх без позитивних вражень. Такі конкурси виявляють помилки, які потрібно враховувати при набутті навичок майбутнього кваліфікованого робітника», – прокоментувала заступниця директора Київського регіонального вищого професійного училища будівництва Тетяна Пронь.

Третє місце вибороли вихованці Подільського центру професійно-технічної освіти Родіон Закревський та Антон Корнійчук.

«Участь у конкурсі дає змогу розвиватися в сучасному інноваційному просторі. Потрапляючи в атмосферу змагання, не тільки учні, а й майстри та викладачі йдуть в ногу з сучасними технологіями. Спілкування з колегами, обмін досвідом, сам конкурс є важливим внеском у зростання професійності учнів та колективу закладу освіти», – зазначила старша майстриня Подільського центру професійно-технічної освіти Людмила Побережна.

Переможці й учасники фіналу отримали іменні грамоти та цінні призи від лідерів сантехнічної галузі.

«Ми постійно навчаємося та розвиваємося, однак перемога для мене стала несподіванкою. Насправді всі учасники змогли показати високий рівень підготовки, тому інтрига зберігалася до кінця. Вже в червні я завершую навчання і планую працювати в цій сфері, адже на ринку праці зараз великий попит на монтажників санітарно-технічних систем і устаткування. Участь у конкурсі допомогла оцінити своїх сили та отримати підтвердження власних навичок», – поділився враженнями переможець конкурсу, учень Броварського професійного ліцею Олександр Половець.

Високий рівень учасників підтвердив результативність впровадженої моделі модернізації закладів професійної (професійно-технічної) освіти та наближення її до потреб бізнесу.

«Ринок праці з нетерпінням чекає на нових кваліфікованих фахівців у сантехнічній галузі. Цей конкурс – чудовий шанс для студентів познайомитися з потенційними роботодавцями та продемонструвати докладені зусилля в навчанні, здобуті навички і старанність в роботі», – зазначив генеральний директор ТОВ «Геберіт Трейдінг Олексій Раков.

Об’єднуючи зусилля з Міністерством освіти і науки України та ключовими бізнес-компаніями, проект працює в напрямку системного, конструктивного та взаємовигідного співробітництва.

«Коли п’ять років тому ГУРТ розпочав реалізацію цього проекту, ми не очікували таких переконливих результатів. Цілісний підхід і відданість справі допомогли Ресурсному центру ГУРТ ефективно вплинути на реформування професійно-технічної освіти в Україні у сантехнічній галузі», – переконаний Богдан Маслич, виконавчий директор Ресурсного центру ГУРТ. 

Міністерство освіти і науки визначило модернізацію професійної освіти одним із ключових кроків у сфері розвитку людського капіталу на 2017-2020 роки.

«Модель публічно-приватного партнерства є найефективнішою у професійній підготовці, оскільки усуває проблеми співпраці між навчальними закладами та безпосередніми роботодавцями. В закладах неможливо здобути ті навички та уміння, які формуються винятково під час виробничого процесу. Учні мають навчатися тому, чого потребує ринок праці, та відповідати його вимогам. Співпраця з компаніями дає можливість навчати на тих матеріалах і обладнанні, які зараз застосовуються на виробництві», – зазначив державний експерт експертної групи з питань управління та державно-приватного партнерства Директорату професійної освіти МОН Сергій Коваленко.

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.