bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Власний бізнес – шлях до успіху?
19.01.2010

Рекомендації для молоді з відкриття власної справи учасників круглого столу «Власний бізнес – шлях до успіху?» Організований в грудні 2009 Інститутом громадського лідерства та Львівським інститутом менеджменту в рамках Регіональної програми розвитку малого підприємництва у Львівській області на 2009-2010 р.р.

Які чинники спонукають людей до бізнесу?

  1. Можливість реалізувати свої мрії, ідеї та потенціал.  
  2. Пошук свого покликання, а власний бізнес - це як один із механізмів його реалізації.  
  3. Не хочу працювати на когось! Не хочу бути залежним від керівника.  
  4. Будувати своє майбутнє та управляти своїм часом самостійно.  
  5. Заробити гроші!

Важливі моменти в роботі підприємця:
 

  1. Провести самоаналіз чи готові Ви до підприємництва? Чи розумієте Ви всю відповідальність та реалії такого виду діяльності!? Ваші слабкі та сильні сторони! – ХТО ВИ?  
  2. Визначитися з орієнтирами – орієнтуватися на себе, свої бажання, амбіції та можливості!  
  3. Везіння! («чим більше я тренуюся тим більше мені щастить»);  
  4. Мати знання в тій сфері бізнесу, в якій Ви хочете працювати;
  5. Розуміння, як вести бізнес!  
  6. Вміти донести свої ідеї, своє бачення до команди та ефективно управляти нею!  
  7. Розуміти відповідальність за свою діяльність та свою команду!
  8. Розуміти – хто Ваша цільова аудиторія? Для кого Ви працюєте? – ХТО ВОНИ?
  9. Бізнес дає Вам можливість «жити тут і зараз»!
  10. Думай глобально (стратегічно), а дій локально (тактично)!

В першу чергу підприємці – це мрійники, новатори, люди, які від народження мають велику мотивацію до самореалізації через власну справу! А ще вони вірять в себе та у свій власний успіх!

З чого розпочинати свій бізнес?
Опрацював:Гордій Остапович Перед тим, як організувати справу, слід відповісти на наступні запитання:

1. Що я можу дати людям, за що вони можуть заплатити гроші? Рекомендую вказати як мінімум 5 корисних деталей, що точно вам притаманні й підходять, як відповідь на це запитання. Хочу наголосити на тому, що я не уточнюю, скільки саме грошей та в якій кількості. Не говорю про сотню гривень чи про триста євро. Гроші в цьому запитанні – це будь-яка сума в будь-якій валюті. Логіка тут неважка: адже якщо за якусь вашу послугу ви можете отримати лише одну гривню, то більше ніж впевнений, що ви зможете якимось чином організуватись так, щоб та послуга оцінювалась у дві й ця ціна була б справедливою. Ну а якщо ви вже маєте послугу ціною в дві гривні, то можна її організувати так, щоб справедливою ціна була в п’ять. А потім можна підтягнути та вдосконалити цю послугу, й за неї точно можна буде вимагати оплати розміром в десять гривень. І так далі – теоретично жодної межі в ціні, яку ви вимагаєте просто нема. Головне в цьому запитанні (та й у відповідях, які ви дасте) – це зрозуміти, що у вас точно є щось цінне і точно є люди, які зможуть за це платити.

Друге запитання вказує на ваш рівень компетенції та конкурентоспроможності. І виглядає воно так:

2. Чому люди мають вибрати мене (мій товар/послугу), а не когось іншого? Рекомендую вказати хоча б 5 аргументованих причин. Якщо говорити мовою, яка була б більш насиченою маркетингознавством, то це запитання стосується вашої УНІКАЛЬНОЇ ТОРГОВОЇ ПРОПОЗИЦІЇ, яку можете надати лише ви, і яку точно не може запропонувати ніхто з конкурентів.

3. За рахунок чого ви завжди будете попереду своїх конкурентів? Вкажіть хоча б 5 речей, які дозволятимуть вам постійно займати якнайкращу нішу на ринку. Відповідь на це питання – це стратегія вашої поведінки на ринку. Наступні декілька питань стосуються ресурсів:

4. Що у вас вже є для початку справи?
5. Чого бракує?
6. Де ви плануєте це взяти? (вкажіть мінімум 10 джерел). Я не здивуюсь, якщо всі у відповіді на питання про те, чого не вистачає вкажуть гроші. Погоджуюсь з тим, що з хорошим стартовим капіталом значно легше й спокійніше. Але якщо лише грошей бракує, то є дуже висока ймовірність, що ви ніколи так й не розпочнете своєї справи. Бізнес, як і будь-що інше, можна звести до декількох дуже простих, доступних і зрозумілих формул. Є, наприклад, ствердження, що бізнес – це «…довготривала і систематична діяльність», яке також підпадає під формат формули. Є ще одне цікаве формулювання. Для того, щоб досягнути успіху у бізнесі потрібно лише три речі: знати або вміти щось досконально; усвідомлювати, що ти це знаєш або вмієш досконально; і останнє – зробити так, щоб інші знали, що ти це знаєш або вмієш досконально. Вміння якомога більшій кількості людей розповісти про себе, про свою УНІКАЛЬНУ ТОРГОВУ ПРОПОЗИЦІЮ – це не що інше, як реклама. І це є невід’ємною частиною будь-якого бізнесу. Тому наступні питання будуть стосуватись саме цієї сторони вашої справи:

7. Що ви робите для того, щоб якомога більше людей знали про вас? (вкажіть мінімум 10 дій).

8. Чи є у вас готова презентація? Що ви робите для її створення/вдосконалення? (вкажіть мінімум 10 дій). Якщо я вже згадав про формули, то варто навести ще одну: бізнес – це коли показуєш вигоду і даєш гарантії. Власне, цього достатньо, щоб ви зразуміли – без гарантій бізнес ніколи не стане бізнесом. Гарантія високої якості, гарантія повернення грошей у випадку проблем з товаром, гарантія заміни товари, гарантія, гарантія, гарантія…. Тому наступне питання буде таким:

9. Як ви плануєте лікувати страхи і відмови інших людей? (вкажіть мінімум 5 гарантій) Зрозуміло, що далеко не кожен зможе організувати велику справу самотужки. Тому прийдеться розмовляти з людьми, які можуть бути вашими партнерами, співвласниками або ж просто інвесторами. Здається, будь-яка справа рано чи пізно виходить на такий рівень. І цілком логічно, що до цього слід бути готовим:

10. Як ви будете мотивувати інвестора, які гарантії надасте йому? (Вкажіть мінімум 5 мотивів та 5 гарантій). Цих десяти пунктів вже достатньо, щоб оформити план вашої справи. Але, на жаль, далеко не кожен може переступити межу й стати на шлях самостійного підприємництва. Тому на завершення:

11. Як все це можна прискорити? (5 способів)
12. Як можна спалити кораблі?

Успішні підприємці на питання про унікальність, на питання про конкурентів та свою позицію на ринку завжди говорять легко й просто. Вони точно знають, що можуть і знають свої сильні сторони. Підприємництво змушує Вас знаходити відповіді. На жаль, дуже багато бізнесменів натикаються на них в процесі, набиваючи «гулі». То чому б не розпочати з того, що дозволить на ці проблеми не натикатись взагалі?

Ваша справа – це Ваш розвивиток як особистості!

Розробники рекомендацій:

  • Іван Кульчицький - [email protected] керівник проекту;
  • Гордій Остапович - підприємець, засновник школи Швидкого читання та ефективної пам’яті;
  • Наталія Бардин - фасилітатор організаційного розвитку BU&A;
  • Віктор Борщевський - проректор Львівського інституту менеджменту;
  • Андрій Бобровицький - консультант з питань екологічного будівництва;
  • Анна Зайцева – тренер, співзасновник Львівського клубу «HR-Кав’ярня»;
  • Олена Мороз - підприємець, МЦ «Інтерсоно»;
  •   Єгор Каліберда – ІТ спеціаліст, заступник голови МГО «КРОТУС»;  
  • Сергiй Трухiмович – копірайтер ТРК “Львівська хвиля”;
  • засновник CRESPO; Наталія Костюк – експерт ЛвЦНТЕІ;
  • Петрів Юра та Дрогомирецька Христина - журнал «Власний бізнес»;
  • Максим Коляда - підприємець, керівник ЦПУК «Провентус»;
  • Олександра Мокій - керівник бізнес-школи ЛІМу;
  • Владислав Собко – заступник директора з розвитку бізнесу ТзОВ «ЕЛЕКС».

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.