16 грудня 2009 року в Одесі стартувала Всеукраїнська інформаційна кампанія «Гідність журналіста». Розпочалась кампанія проведенням «круглого столу» на тему «Відповідальність журналістів напередодні виборів» за участі регіональних журналістів та представників громадського сектору Одещини.
У заході взяли участь відомі українські журналісти та медіа-експерти: Андрій Куликов (ведучий ток-шоу «Свобода Слова» на каналі ICTV), Вахтанг Кіпіані (ведучий політичного ток-шоу «Українська рулетка»), та Костянтин Квурт (Голова Правління МГО «Інтерньюз-Україна»).
Дискусія розпочалась презентацією відеоролика про відповідальність журналістів, який був вироблений Міжнародною громадською організацією «Інтерньюз-Україна» в рамках кампанії та поширюватиметься в Інтернеті за допомогою нових медіа. Ролик закликає журналістів бути гідними своєї професії, відчувати свою високу відповідальність перед суспільством, особливо напередодні виборів, і не ставати інструментами в руках політиків.
У форматі вільної дискусії учасники «круглого столу» обговорили такі теми:
Зокрема, Вахтанг Кіпіані наголосив на відповідальності журналістів, запропонувавши власне визначення: «Відповідальність - це не те, що тебе можуть засудити судом. Це – те, що ти плюєш у вічність». Андрій Куликов підкреслив значення для суспільства і журналістів свободи слова і свободи загалом, зауваживши: «Вільний журналіст – це той журналіст, який не продається, хоча продає свої навички, вміння і обдарованість. І тим самим він узалежнює від себе свого роботодавця». Костянтин Квурт проілюстрував, як журналісти можуть впливати на хід історії, прикладом геноциду в Руанді, що його по суті мимоволі спровокували медійники.
Інформаційна кампанія «Гідність журналіста» є проектом Міжнародної громадської організації «Інтерньюз-Україна», що реалізується за підтримки Посольства Федеративної республіки Німеччина в Україні. Мета проекту – підвищити соціальну відповідальність журналістів напередодні виборів та запобігти медіа-корупції. У рамках кампанії пройдуть дискусійні «круглі столи» в Одесі, Львові, Донецьку та Черкасах, поширюватиметься відеоролик та радіо-реклама, а борди із закликами до журналістів з’являться в 16 обласних центрах. Усі продукти проекту, а також допоміжні матеріали для журналістів розміщуватимуться на сайті кампанії, який на разі розробляється.
«Круглий стіл» в Одесі відбувся за організаційної підтримки Українського освітнього центру реформ та Одеського прес-клуб реформ «Порто-Франко».
Коментарі