bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Благодійність – це справа, яка завжди потребує ініціативності, а вже потім фінансів
09.12.2009

Благодійні організації, згідно з українським законодавством, належить до так званих суспільнокорисних організацій.

Так, 8 грудня на круглому столі «Україна. Благодійність. 2009» було оголошено результати конкурсу «Благодійник року - 2009», було підбито підсумки коефіцієнту корисної дії відповідних організацій.

«Ми хочемо показати, що це і це найбільш успішні проекти, робіть так ,як вони роблять, бо це ефективно. Взагалі ми хочемо популяризувати благодійництво», - наголошує Голова оргкомітету конкурсу С.Летенко.

Благодійник року - 2009

Популяризувати означає зробити модним, мода – це часто позерство, тобто не завжди щирість. Але в цьому випадку це явище є зі знаком «плюс», тобто таке, що спрямоване на майбутнє.

До речі, про завтра. На круглому столі, окрім підсумку благих дій, були оголошені тенденції цієї справи в Україні та за кордоном.

Для України пророкують:

  • скорочення ризикових проектів, наприклад, пов’язаних з будівництвом головним завданням українських благодійників є підвищення ефективності витрачених ресурсів;
  • відмова від «одноразових» акцій, компанії почали надавати перевагу стратегічним проектам;  
  • відбулася часткова переорієнтація програм фондів: ресурси спрямовувалися на вирішення конкретних проблем.

Світові тенденції:
 

  •  
  • всього спрямовано на благодійні пожертви на 5% (США) і на 11%(Великобританія) менше, ніж у 2007 ⁄ 2008 роках;
  • соціальні ініціативи у громаду, щоб вирішувати проблему знизу;
  • також PR благодійність відходить на другий план;
  • існує вірогідність популяризації соціального «франчайзингу» - «клонування» успішних ініціатив;
  • 9 з 10 фондів у США перефокусували свою грантову діяльність на адресну підтримку сімей та людей, які постраждали від фінансової кризи.

Тобто помітно, що криза не оминула і благодійність, але випробування витримано.

Та на цьому проблеми не закінчуються - законодавство додає гіркуватого присмаку солодкій справі допомоги. Наприклад, згідно зі статтею 20 Закону України “Про благодійництво та благодійні організації”, благодійні організації, що існують лише на членські внески і добродійні пожертвування, звільняються від сплати податків та інших платежів до бюджету і спеціальних фондів. Однак, на практиці (не завжди, звичайно) благодійні організації оподатковуються у відповідності до податкового законодавства, яке не відповідає згаданій нормі. У даному випадку існує певна правова колізія, яку можна назвати податок на благодійність.

А щодо тих, хто стикається з цією проблемою і чия суспільнокорисна діяльність була найефективнішою і була відзначеною членами журі конкурсу «Благодійник Року -2009» то у номінації “Транснаціональна компанія” перемогла Intel Ukraine Microelectronics Ltd./Інтел Юкрейн Мікроелектронікс Лімітед У номінації “Вітчизняна компанія – малий бізнес”: ТОВ «Грані-Т», у номінації “Особиста благодійна ініціатива”: Мамай Олександр Федорович, у номінації “Дитяча та молодіжна ініціатива в благодійництві” - міська громадська організація “Баскетбольний клуб “Країна Баскетболія”.

Спеціальний приз – сертифікат на інформаційне супроводження соціальних ініціатив: ВАТ «Малинська паперова фабрика – Вайдманн.

Це лише деякі з відзначених, лише сотні, що привернули увагу журі, а ще нерозголошені тисячі роблять ту справу, яка заслуговує на звання суспільнокорисної.

Дмитро Капранов: «Дякуємо всім за масштабність, креативність і різносторонність, сподіваємося, що цей конкурс спонукає брати з вас приклад і навчайте високої культури благодійності».

На круглому столі «Україна. Благодійність. 2009» розповіли про досвід цієї діяльності. Приклад маленької ініціативи великої справи: у Львові декілька бездомних згуртувалися, з допомогою людей створили оселю. Зараз збирають кошти, годують інших осіб без постійного місця проживання в місті, допомагають стати на шлях «праведний».Тобто не влада, а вони самі створили можливості для себе та інших.

Благодійність – це справа, яка завжди потребує ініціативності, а вже потім фінансів. Світ – це ми, небайдужі ми – це якісно кращий світ, який має людське обличчя.

Автор: Анна Первак

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.