УНЦПД та команда експертів починає черговий етап громадського обговорення уточненої редакції законопроекту “Про благодійництво і благодійні організації”.
Нагадаємо, що в червні–липні 2009 року благодійні фонди, корпоративні благодійники та органи виконавчої влади надіслали свої пропозиції і зауваження до законопроекту. Переважна їх частина була врахована.
Запрошуємо Вас надати свою оцінку уточненому варіанту законопроекту. Просимо зробити це до 23 листопада 2009 року на електронну адресу [email protected], або поштою на адресу м.Київ, вул.Лисенка 8, кв.9, 01034.
Розміщуйте свої коментарі та пропозиції на порталі ГУРТ і ми обов’язково надамо відповіді протягом доби.
Додатково про адвокаційну кампанію "Благодійникам - сприятливе законодавство"
Закон України „Про внесення змін до Закону України „Про благодійництво та благодійні організації””
Коментарі
Колеги, пара технічних пропозицій. По-перше читати такий довгий документ в Неті не дуже зручно. І я припускаю, що не у всіх є "виділенка" метрів так на 5. А тому доцільно було би на початках (бо до кінця не всі дочитають :-) викласти цей самий документ з можливістю для завантаження. А по-друге, чи підкажете, а чого саме до 11-го листопада? Бо знову почнуть говорити, що громадськість просять зось оцінити на вчора :-)
Дякуємо за Ваші пропозиції. Вже враховано.
А дійсно ж враховано. Ще й так оперативно.
Чи є прописані очікувані результати від прийняття цього законопроекту?
Завданнями законопроекту є:
- визначення та уточнення цілей, сфер і видів благодійної діяльності, в тому числі благодійних пожертв, сервітутів та ендавментів;
- визначення та уточнення прав та обов’язків суб’єктів благодійної діяльності, зокрема, особливостей утворення і діяльності різних видів благодійних організацій;
- визначення засад меценатської та волонтерської діяльності;
- удосконалення державної підтримки благодійної діяльності, захисту прав її суб’єктів та державного контролю у сфері благодійної діяльності.
В даному випадку - це так звані результати 1 рівня, продукти. Завжди цікавіші результати 2 і 3 рівня, тобто наслідки і вплив. Простіше кажучи, що зміниться завдяки виконанню цих завдань?
Зважаючи на те, що благодійні організації вирішують соціальні проблеми в суспільстві, було б добре передбачити в законі обовязок комунальних служб (теплопостачання, електропостачання, водопостачання, звязок та інші послуги необхідні благодійній організації) надавати свої послуги благодійним організаціям на пільгових умовах (не вище їх собівартості), тобто якщо не хочуть займатися благодійністю разом з нами, то хоч би не наживалися на нас. На сьогоднішній день платимо так само як комерційні структури
В тексті проекту Закону є щомінімум два пункти, де зазначається, що благодійні програми мають тривати не більше 12 місяців, для досягнення певної цілі благодійної діяльності. Поясніть, будь ласка, потребу визначення та опису таких часових рамок. З досвіду діяльності Фундації Острозьких проекти, на які ми отримуємо фінансування у вигляді грантів, та тих програм, на які ми залучаємо кошти часто триваліші в часі.
Чому не використовуєте українські відповідники або словосполучення замість "сервітутів" та "ендавментів", і т.п. Цей закон не є супер спеціальним і професійним щоб уживати таку термінологію. Правова визначеність вимагає, щоб поняттєвий апарат був зрозумілий "пересічному" громадянину без допомоги юриста.
Не варто запозичувати західні аналоги дефініцій. Робіть життя простішим :)
Якщо припустимо, що законодавцям нелюба українська мова, то принаймні підшукайте аналог у інших слов'янських мовах або ж пропишіть словосполучення, що характеризує ось такі поняття. Не варто гнатись за модними віяннями і усім вестернізованим. Глобалізм - це класно, але потім все зведеться до великої плутанини.
Шановні колеги,
До плутанини може призвести і надмірне спрощення. Чомусь немає претензій до термінології чинного закону, де йдеться про "спонсорство" і "фундації" - і вже 12 років це не заважає пересічним громадянам робити добрі справи.
Щодо сервітутів, цей різновид прав на користування чужим майном (переважно нерухомим) або природними ресурсами відомий з часів Старого Риму і докладно описаний в Земельному, Цивільному і Лісовому кодексах ("лісові сервітути"), а також законах про фермерське господарство, особисте селянське господарство, про землеустрій та про державну реєстрацію прав на нерухоме майно. Численні судові рішення щодо сервітутів та окремих аспектів їх регулювання (в т.ч. передачі у спадок) також загально доступні.
З ендавментами ситуація справді складніша, хоча й цей термін в українському законодавстві фігурує з 1992 року в законодавчих актах про оподаткування фізичних осіб. Чехи і словаки використовують термін nadace; росіяни - целевой капитал. Можна пошукати і ще східніші аналоги дефініцій - головне, щоб доходи від інвестицій використовували для благодійної діяльності.
Так, чехи і словаки використовують nadace та ін., але не забувають визнавати факт засмічення мови іншомовними словами. Щодо сервітутів, то завдяки ЦК України потрохи звикли до такого поняття. Але вибачте, "ендавмент" навіть вимовити складно! А щодо - "цільового капіталу" - складно зрозуміти суть поняття, але набагато краще сприйматиметься.
Проглянув законопроект... виникли такі ось запитання:
1) Дійсно, для чого обмежувати проекти БФ 1 роком? Знаю БФ у моєму регіоні які мають кількарічні гранти. Поясніть логіку розробників?
п. 1.1. ст. 1 Проекту: Благодійний грант – кошти чи цінні папери, які мають витрачені протягом визначеного благодійником строку, але не більше 12 місяців, для досягнення певної цілі благодійної діяльності
* * *
2) За якими критеріями визначатимуть"тісноповязаність" та "звичайні ціни"? Це може викликати спори з ДПА. Не певний, що також жорстке і чітке трактування буде на користь благодійництву.
зміни до Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств”
5. Викласти частину другу пункту 7.11.13 статті 7 в такій редакції:
„До основної діяльності також включається продаж неприбутковою організацією товарів (послуг), які пропагують принципи та ідеї, для захисту яких було створено таку неприбуткову організацію, та які є тісно пов'язаними з її основною діяльністю, якщо ціна таких товарів (послуг) не перевищує звичайну ціну або коли така ціна регулюється державою.”
В пропонованому тексті Закону є стаття, яка регулює можливість заснування ендавменту (цільового капіталу). Як називається ендавмент на мові податкового законодавства України?? Або де знайти в якій статті посилання на те, що податкове законодавство дозволяє БФ засновувати (накопичувати) цільові капітали?