bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Чим громадська організація може зацікавити ЗМІ?
19.10.2009

Ефективна співпраця громадських організацій та засобів масової інформації можлива, але для цього потрібно докладати бажання та зусилля з обох сторін. І тоді можна знаходити і «точки дотику», і користь для кожної із сторін. В цьому переконалися учасники тренінгів, які організувала в Запоріжжі громадська організація «УкрПростір».

Перший тренінг мав назву «Використання потенціалу громадських організацій в роботі редакції», і призначався він для журналістів. Назва тренінгу говорить сама про його зміст. Учасники тренінгу, серед яких були як зовсім молоді журналісти, так і вже досвідчені та авторитетні, дізнавалися про те, яку користь може здобути ЗМІ від співпраці із громадськими організаціями. А можливостей таких є дуже багато, починаючи від створення громадськими організаціями цікавих та змістовних інформаційних приводів, які привернуть увагу не тільки журналіста, а й читача чи глядача, і закінчуючи спільною участю у проведенні кампаній із залучення коштів. Одна з важливих тем, про які говорили учасники тренінгу, стосувалася того, як відрізнити реально працюючу громадську організацію від політичного чи комерційного проекту, «замаскованого» під форму НУО. Адже для журналіста важливо не стати знаряддям маніпуляцій в руках тих, хто намагається здобути економічні чи політичні дивіденди, використовуючи імідж громадського руху. Із цікавістю журналісти включилися у практичне завдання – самостійно подумати над тим, в чому може бути взаємовигідна співпраці між ЗМІ та НУО під час проведення спільних заходів. І, треба відзначити, запорізькі журналісти проявили неабиякий креатив, запропонувавши велику кількість цікавих та оригінальних ідей.

Представники запорізьких  ЗМІ, які брали участь у тренінгу, зазначили, що вони з великим бажанням готові розповідати про діяльність НУО, але стикаються з різними проблемами, такими, як, наприклад, відсутність систематизованої інформаційної бази про громадські організації, які могли б надати ту чи іншу консультацію чи експертизу, дуже слабка підготовка прес-матеріалів і самих прес-заходів громадськими організаціями.

Останнім проблемам був присвячений наступний тренінг – «Підготовка та проведення прес-заходів», тепер вже для представників громадських організацій. І, як відзначали самі учасники, тренінг вийшов дійсно змістовним і цікавим одночасно. Спочатку учасники тренінгу детально розібралися у видах прес-заходів і специфіці підготовки до кожного з них. Більше дізналися не тільки про такі досить поширені поняття, як «прес-реліз» чи «пост-реліз», а й для багатьох нові такі як «факт-лист» чи «бекграундер». Говорили про те, скільки «ключових повідомлень» має містити у собі реліз, на що звертати увагу при підготовці спікерів та навіть про тонкощі побудови «неформальної частини» заходу – кава-паузу чи фуршет. Найбільш «смачною частиною» тренінгу, за визначенням організаторів, став майстер-клас з підготовки прес-матеріалів, який провів для учасників головний редактор популярного запорізького тижневика «Субота Плюс» Богдан Василенко.

Він на конкретних прикладах розказав про те, яким має і яким не має бути прес-реліз, скільки в релізі має бути емоційного і скільки раціонального, як краще вибудовувати структуру релізу, щоб він викликав зацікавлення редакції і подія здобула шанс потрапити в поле зору ЗМІ. Адже, за визначенням Богдана Василенка, до редакцій щодня надходять десятки релізів, і більшість із них потрапляє до сміттєвого кошика вже після прочитання перших двох абзаців.

Наскільки учасники тренінгу зрозуміли почуте, вони змогли одразу продемонструвати, виконуючи оригінальне та цікаве завдання, яке одразу поставив перед учасниками головний редактор. І як зізналися самі «учні», воно змусило їх по-іншому подивитися на свою діяльність та усвідомити багато важливих речей, поглянувши на проблему з боку журналіста. Вже пізно ввечері, втомлені, але із хорошим настроєм та відчуттям зробленої корисної справи розходилися учасники тренінгу. Можна сподіватися, що робота кожного з них стане тепер трохи більш успішною та професійною.

 


Захід відбувся в рамках проекту «Через розуміння – до партнерства: сприяння налагодженню співпраці ЗМІ та НУО Запорізького регіону», який реалізує громадська організація «УкрПростір» зі підтримки Міжнародного фонду «Відродження».

 

Коментарі

Антон Альошин   5390 днів тому   #  

"Він на конкретних прикладах розказав про те, яким має і яким не має бути прес-реліз, скільки в релізі має бути емоційного і скільки раціонального, як краще вибудовувати структуру релізу, щоб він викликав зацікавлення редакції і подія здобула шанс потрапити в поле зору ЗМІ".. Після такого речення відразу розумієш, що тренінг пройшов "не дарма". Саме цей прес-реліз написаний досить "цікаво" та "раціонально"..

  •   Пiдписатися на новi
Лілія Дмитренко   5389 днів тому   #  

А непогано було б обмінятися досвідом - хто як пише прес-релізи.

  •   Пiдписатися на новi
Іван Кононенко   5389 днів тому   #  

Неформат може зацікавити ЗМІ.ну і черговий скандал.як фемен,наприклад.про них журналісти, я так бачу, пишуть.вчіться у них:-D

  •   Пiдписатися на новi
Антон Альошин   5389 днів тому   #  

Впевнений, що вітчизняні ІГС не мають принижуватись до рівня скандально відомих поп.співаків та інших "співаючих ректорів". Якщо і неформат, то мається на увазі реальний креатив та нестандартний підхід.

  •   Пiдписатися на новi
Лілія Дмитренко   5389 днів тому   #  

А ще телевізійні ЗМІ люблять, коли організатори заходу передбачають своєрідні "картинки" для камери. Ну...., наприклад, відбувається якась конференція.....на тему..., наприклад, профілактики насильства в сім'ї. Телевізійникам нецікаво знімати лише одні "розмовляючі обличчя", добре було б організаторам конференції передбачити певні глядацькі "фішки" типу: якийсь тематичний флешмоб, пара-трійка великих тематичних плакатів, виступ предметна акція типу "ганьба паскам" (в якомусь місці лежать порізані чоловічі паски, якими часто деякі мами й тата б'ють дітей) та ін.

  •   Пiдписатися на новi
Лілія Дмитренко   5389 днів тому   #  

Якщо телевізійники знатимуть, що певна НГО під час організації своїх заходів завжди передбачає для них такі "фішки", вони йдуть туди із задоволенням.

  •   Пiдписатися на новi
Микола Колодяжний   5389 днів тому   #  

Є такий журналістський вислів: "Краще бути огидним, аніж нудним" (рос. "лучше быть отвратительным, чем скучным"). Тож треба шукати баланс між "креативом" у організації та проведення заходу, який потрібен, щоб зацікавити ЗМІ, та серйозністю, так скажімо, і самої організації, і проблем, якими вона опікується. Звичайно, про щось погане чи сенсаційне писати чи знімати легше, адже подія сама по собі викликає резонанс. А ось цікаво показати щось хороше чи потрібне - набагато складніше.

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.