bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

70% випускників українських шкіл не знають теореми Піфагора
21.09.2009

Український центр оцінювання якості освіти на своєму сайті оприлюднив
"Офіційний звіт про результати зовнішнього оцінювання знань
випускників загальноосвітніх навчальних закладів України 2009 р.". Цей
документ уперше став доступним для широкої громадськості, що є
черговим підтвердженням проголошеної Українським центром оцінювання
якості освіти лінії на відкритість та прозорість системи зовнішнього
оцінювання.
 

У звіті наведено багато інформації, яка дає можливість неупередженим
поглядом оцінити стан ситуації в сфері загальної середньої освіти,
назвати загальноосвітні навчальні заклади, випускники яких показали
найкращі і найгірші результати після участі в зовнішньому оцінюванні.

Зокрема, привертають увагу результати зовнішнього оцінювання з
математики. Психометричний аналіз свідчить, що тест із математики був
нескладним. Однак учасники зовнішнього оцінювання показали
незадовільні знання. Так, лише 25% учасників виконали завдання з
найпростішим тригонометричним рівнянням, 16% - змогли знайти об'єм
кулі, 9% - розв'язали завдання на застосування властивостей функції,
8,6% - практичну задачу на обчислення витрат фарби для фарбування
кімнати, що має форму прямого паралелепіпеда. Більше 70% учасників
зовнішнього оцінювання не вміють на практиці застосовувати теореми
косинусів, Фалеса та Піфагора.

Не кращими є знання з історії України. Лише 41% учасників зовнішнього
оцінювання визначили чинники, що зумовили виникнення українського
козацтва у XV-XVI століттях. Вірно назвати подію, з якої розпочалося
визволення України від нацистської окупації, змогли 29% тих, хто
складав тести з історії України. Лише 46% учасників тестування знають
про державотворчі процеси в Україні початку 90-х років XX століття.
Усього 38% майбутніх студентів змогли правильно вказати дати прийняття
Конституції незалежної України, схвалення Декларації про державний
суверенітет, Акту проголошення незалежності України.

Аналіз матеріалів, наведених у звіті, свідчить про те, що далеко не
всі загальноосвітні навчальні заклади підтверджують наданий їм статус
ліцеїв, гімназій, спеціалізованих закладів. Так, в одній із шкіл м.
Києва, яка спеціалізується на вивченні французької мови, її для
складання тестів вибрали лише 7 осіб. Але жоден із них не показав
результат вищий від 172 балів. Аналогічною є ситуація в одній із
столичних шкіл із поглибленим вивченням української мови та
літератури. Лише одна особа із 25 випускників цього закладу отримала
результат в межах 173-183 балів. Жоден не набрав 200 балів.

Звіт про проведення зовнішнього оцінювання направлений вищому
керівництву держави, усіх регіонів України, в науково-дослідні
інституції, бібліотеки, вищі навчальні заклади, органи управління
освітою.

Прес-служба Українського центру оцінювання якості освіти
 

Контакти

  • Валентина Ткаченко
  • Прес-служба Українського центру оцінювання якості освіти
  • [email protected]
  • 8(044)5033795
  • 80506498222

Коментарі

Кравчук Егор   5432 дні тому   #  

Мне в жизни так и не приходилось применить теорему Пифагора, не говоря про сложные математические расчёты. Если этот бред постоянно держать в голове - недолго и до Президента. Интересно, наш президент еще помнит как пчёл разводить?

  •   Пiдписатися на новi
Антон Крилець   5432 дні тому   #  

Тут про інше йдеться. Я певен, що 50-70% відсотків не знають що таке пропорція, мають проблему з дробним численням, мають незадовільні знання з фізики, хімії. Це все якість освіти. Я вже мовчу, що оболтуси, що закінчили школу не мають банальних навичок першої медичної допомоги, безпеки життєдіяльності. А скільки б життів можна було врятувати завдяки таким простим знанням...

  •   Пiдписатися на новi
Віра Поровська   5432 дні тому   #  

Cумно читати, коли цілком сорйозне питання профанують люди, які вважають елементарні знання "бредом"

  •   Пiдписатися на новi
Ірина Кульган   5432 дні тому   #  

Як відомо, молоде покоління деградує, не прагнучи вчитись. Одні вчені це пояснюють екологією, інші із системою освіти, а решта з тим, що у вузах вчаться ті, хто має гроші, і при вступі на оцінки не дуже дивляться. А решта тих 30% не мають змоги вчитись на платній формі навчання і змушені виходити із цієї ситуації по-іншому.

  •   Пiдписатися на новi
Михайло Ізюмський   5432 дні тому   #  

По-перше, висловлюючись словами М.В.Ломоносова: "Математику уже затем учить надо, что она ум в порядок приводит!", а, по-друге, теорема Піфагора, як на мене, один з найважливіших інструментів, який використовується в повсякденному житті з тих, що давали в шкільному курсі математики.
Ще раз хочеться подякувати тим, хто таки домігся впровадження ЗНО!

  •   Пiдписатися на новi
Тимчук Тарас    5432 дні тому   #  

я часто використовую знання формули об'єму циліндра у пабах, де полюбляють недоливати напої. Одного разу, таким чином , виграв у офіціантки чайничок чаю (сорі за тавтологію), який коштував десь 30 грн. так, що знання математики можуть конвертуватись у конкретні бонуси :))

  •   Пiдписатися на новi
Кравчук Егор   5432 дні тому   #  

что же Вы так всё буквально воспринимаете... весь багаж знаний всё равно забывается, кроме тех, которые используются по профессии и мимолётом в жизни. Среднестатистический украинец юзает грамматику, основы математики и основы умножения/деления. Специфику работы в расчет не берём. Например писателю основы высшей математики абсолютно не нужны по сути, конечно если он не пишет докторскую по комбайностроению )))

  •   Пiдписатися на новi
Лілія Дмитренко   5431 день тому   #  

Я в школе пропустила тему исчисления дробей, так до сих пор толком и не разбираюсь в них. Однако, не думаю, что какие-то жизненные проблемы возникают именно из-за этого. Я не против "пифагоровых штанов", но считаю, что в школьных программах много лишнего. И много такого, чего не хватает. Можно долго рассуждать о содержании стандартов нашего образования. Можно вспомнить и биографии выдющихся людей. К примеру, тот же Остроградский! Он по всем предметам учился плохо, кроме математики, ходил всё время со шнурком и всё измерял. Ему это было интересно. Учителя говорили его отцу, что его сын балбес. И что? Стал выдающимся математиком. А Пушкин? Аналогичная история. Да, что там, эх...!

  •   Пiдписатися на новi
Лілія Дмитренко   5431 день тому   #  

И вообще, как минимум один ребёнок из десяти (а это очень большая цифра) рождается настолько одарённым, что мог бы стать в последствии выдающимся в какой-либо отрасли. Половина (!) всех новорождённых детей имеют способности выше среднего уровня (!). Таким образом, среди детей - способных и одарённых очень много. Среди подростков - талантов уже значительно меньше, а талантливых взрослых вообще немного. Что происходит с талантом человека? Где он теряется? Почему явные способности часто не раскрываются, не переростают в таланты? Считаю, виноваты стандарты образования. Верней, те, кто их устанавливает. Из-за огромного количества ненужной информации, которую учителя обязаны "впихнуть" в головы детей (а там неважно, выпадает ли она, и вообще - нужна ли она всем подряд детям), невозможно увидеть самого ученика, его способности, его мысли, его душу. ...Больная тема.

  •   Пiдписатися на новi
Ірина Кульган   5431 день тому   #  

Мда.Говорили про випускників, а тут перейшли на себе і свої знання математики

  •   Пiдписатися на новi
Кравчук Егор   5431 день тому   #  

оценка данного "багажа" знаний, которые даёт-давала школа, можно проверить только на практике... то есть на мнении более старшего поколения, которое в более-менее использовало этот багаж по назначению. Это касается всей области знаний. Математика взята за отдельный пример.

  •   Пiдписатися на новi
Кравчук Егор   5431 день тому   #  

с тестами вообще интересная ситуация.... под приводом очередной борьбы "с коррупцией" в очередной раз чиновники "слизали" абсолютно чуждую оценку знаний именуемую тестами. А может ребенок гений в математике или программировании, и абсолютно не хочет/может учить историю или химию? в итоге в тесте у него абсолютный "середнячок" и резкое падение самооценки... Чем думали чиновники, загоняя личности в систему стандартизации? европейскими стандартами или поднятия "украинского интеллекта" в собственной стране. нам еще до Европы как до "Київа рачки" а стремление чиновников якобы бездумно европизировать будет иметь негативные последствия.

  •   Пiдписатися на новi
Лілія Дмитренко   5431 день тому   #  

Ірино, не на себе, перейшли на вчителів, на міністерських чиновників, на освіту. Хіба не вона випускає випускників (даруйте за тавтологію)?

  •   Пiдписатися на новi
Тимчук Тарас    5431 день тому   #  

з освітою, так тут взагалі ситуація кумедна. Концепцію освіти повинні придумувати: культурологи, філософи, навіть футурологи. Одним словом, інтєлєктуали. і через обєктивізацію багатьох субєктивних інтенцій народжується парадигма. концептуальна, яку повинні експерти описати у термінах, зрозумілих чиновнику, політику - тим, хто буде це впроваджувати. Але, оскільки, довелось нам жити в утилітарсистьку епоху, де все має мати раціональне пояснення, запитуємо - КОГО ФОРМУЄ ІСНУЮЧА ПАРАДИГМА СИСТЕМИ ОСВІТИ? людину - ячейку общества? мешканця космосу? гвинтик для заводу? хтось відповів на це питання? Радянська система освіти готувала своїх громадян до пришестя комунізму. а існуюча "система"? якщо це система :)

  •   Пiдписатися на новi
Лілія Дмитренко   5431 день тому   #  

Зараз процитую: "Освіта, як соціокультурний інститут сучасник суспільства, що виконує важливі та складні соціальні функції, знаходиться у стані глибокої кризи, вихід з якої все академічне співтовариство вишукує у визначенні нової освітянської парадигми , методології, філософії та практики, щоб подолати критичний розрив між культурою, освітою й умовами громадського життя". А кого готує....? Я й сама не зрозуміла... :-( "Перебудова системи освіти передбачає створення у молоді нових якостей, якими вони мають користуватися в сучасному суспільстві. Найперше - це вміння жити в умовах демократії, плюралізму думок, спілкуватися і взаємодіяти з людьми на правовій та демократичній основі, вміння розбиратися в політичних течіях і економічних тенденціях". Коротше, як казали японці: "Не дай вам Бог жить в эпоху перемен"...

  •   Пiдписатися на новi
Тимчук Тарас    5431 день тому   #  

У В.Нікітіна (МЦПД) є цікава праця "Идея образования". Як на мене, непоганий аналіз існуючих процесів і хоча б якесь філосовське осмислення процесів зміни освітянської парадигми. людина, в силу закладених у неї когнітивних функції, приречена на пізнання. Складно жити в світі, де все пізнано - географія, хімія, фізика (скільки вгепали в колайдер). Єдиною загадкою залишається людина :))

  •   Пiдписатися на новi
Тимчук Тарас    5431 день тому   #  

http://www.icps.com.ua/doc/nikitin_edu.pdf ось книжка

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.