bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Урядова постанова та висновки експертів: бачення виявилося спільним
28.06.2009

21 травня 2009 р. Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 526 «Про заходи щодо упорядкування видачі документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності». Цією постановою внесені суттєві корективи у механізми функціонування дозвільної системи (дозвільних центрів).

При цьому низка урядових нововведень є цілком співзвучною рекомендаціям, які надала за результатами моніторингу діяльності дозвільних центрів коаліція громадських організацій на чолі з громадською організацією «Агентство з розвитку приватної ініціативи» (м Івано-Франківськ), яка була підтримана проектом «Сприяння активній участі громадян у протидії корупції «Гідна Україна».

Наприкінці 2008 року проект «Гідна Україна» підтримав моніторинг роботи дозвільних центрів, що здійснювався громадськими організаціями у семи регіонах України зусиллями громадських організацій «Агенство стійкого розвитку Луганського регіону», «Лабораторія малого бізнесу» (м. Славутич), «Поділля Перший» (м. Хмельницький), «Фонд розвитку міста Миколаєва», «Всесвіт» (Автономна республіка Крим).

Такий незалежний моніторинг мав своїми завданнями визначити перепони (недоліки), що створюють можливості для розвитку корупційних проявів у визначених сферах, а також виявити кращі практики у впровадженні дозвільних центрів. Моніторинг стосувався аспектів нормативно-правового забезпечення діяльності дозвільних центрів, обсягу та якості послуг, які надаються центрами, взаємодії адміністраторів та місцевих дозвільних органів, кадрового забезпечення та політики місцевої влади щодо дозвільних центрів.

Висновки та рекомендації за результатами моніторингу було представлено у березні цього року на круглому столі в Києві за участю народних депутатів України, представників Держкомпідприємництва України, місцевих органів влади, громадського сектору та фахівців. Постановою Кабінету Міністрів України № 526 затверджені Основні вимоги до порядку взаємодії адміністратора з місцевими дозвільними органами, суб’єктами господарювання та територіальним органом спеціально уповноваженого органу з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності щодо видачі документів дозвільного характеру. Постанова містить низку положень, що узгоджуються з висновками та рекомендаціями, наданими коаліцією громадських організацій з моніторингу діяльності дозвільних центрів.

Зокрема:

  • затверджено перелік документів дозвільного характеру, що видаються виключно через дозвільний центр (фахівці коаліції наголошували на недоцільності затвердження переліку документів дозвільного характеру окремим законом, а натомість висловлювались за прийняття урядового рішення щодо такого переліку);
  • введено поняття дозвільної (погоджувальної) процедури, як сукупності дій, що вчинюються суб’єктами господарювання, адміністраторами та дозвільними органами під час погодження (розгляду), оформлення, надання висновків тощо, які передують отриманню документа дозвільного характеру (таким чином усунуто штучний розрив логічно єдиних дозвільних процедур на окремі процедури-етапи, а також забезпечено здійснення в рамках дозвільних центрів формальностей, які хоча й не призводять безпосередньо до видачі документів дозвільного характеру, однак є необхідними для видачі такого документу в подальшому);
  • визначено дозвільний центр як робочий орган відповідної міської ради або районної держадміністрації тобто як суб’єкт управлінських правовідносин (раніше дозвільний центр визначався виключно як приміщення для прийому суб’єктів господарювання адміністратором та представниками дозвільних органів, що перешкоджало ефективному виконанню центром покладених на нього завдань);
  • на загальнодержавному рівні затверджено перелік дозвільних органів, які беруть участь у роботі дозвільних центрів, до якого ввійшли майже всі основні дозвільні структури (цим самим усунуто підстави для ухилення окремих дозвільних органів від участі в роботі дозвільних центрів);
  • визначено, що режим роботи дозвільних центрів (години роботи представників місцевих дозвільних органів) встановлюється залежно від кількості зареєстрованих суб’єктів господарювання, кількості звернень суб’єктів господарювання та документів дозвільного характеру, які видаються місцевими дозвільними органами. При цьому адміністратор здійснюватиме прийом щодня (в робочі дні).
  • прямо заборонено видачу документів дозвільного характеру місцевими дозвільними органами поза межами дозвільних центрів, й тим самим знято двозначність трактувань положень . Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» щодо можливості/неможливості видачі дозволів в офісах місцевих дозвільних органів;
  • передбачено розроблення та затвердження місцевими дозвільними органами регламентів (інформаційних карток) окремих дозвільних (погоджувальних) процедур на основі примірних форм, встановлених Держкомпідприємництвом
  • Держкомпідприємництво спільно з регіональною владою зобов’язане раз на три роки організовувати навчання адміністраторів дозвільних центрів;
  • встановлені вимоги щодо інформаційного наповнення стендів у дозвільному центрі;
  • передбачено добровільне (а не обов’язкове) підключення до електронної системи контролю за обігом, держателем якої є Держкомпідприємництво (це на нашу думку припинить практику обов’язкового підключення дозвільних центрів до автоматизованої загальнодержавної системи «Реєстр документів дозвільного характеру»);
  • запроваджено регулярне опитування суб’єктів господарювання щодо якості обслуговування в центрі, доступності інформації, дотримання дозвільними органами законодавства про дозвільну систему у сфері господарської діяльності тощо.

Уряд доручив Держкомпідприємництву внести зміни, що випливають зі згаданої постанови, до Типового положення про адміністратора та порядок його взаємодії з місцевими дозвільними органами, суб’єктами господарювання та територіальним органом спеціально уповноваженого органу з питань дозвільної системи у сфері господарської діяльності.

Таким чином, зусилля коаліції громадських організацій не були марними, а сформовані її експертами висновки та рекомендації знайшли відображення у нормативно-правовому акті законодавчого рівня, яким є постанова Уряду. - Прийняття цієї постанови Кабміну – це той випадок, коли влада та третій сектор виявились однодумцями та партнерами. – говорить керівник Агентства з розвитку громадських ініціатив Оксана Федорович, — воно також свідчить про наявність серед недержавних організацій структур з належним фаховим рівнем. По суті, це є позитивний прецедент, і ми будемо раді, якщо наша робота спільно із зусиллями інших фахівців та інституцій допоможе хоч частково покращити ситуацію у дозвільній сфері на загальнодержавному рівні.

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.