Протягом 13-14 березня 2015 року учасниці проекту «Розвиток жіночого підприємництва в Україні», що реалізується Ресурсним центром ГУРТ за підтримки Всесвітньої Єврейської Допомоги (WJR), дізналися, як використовувати технологію навчальних гуртків для розвитку підприємництва.
Навчальні гуртки як методика освіти дорослих зародилися в Скандинавських країнах, спрямовуючись на боротьбу за жіночі права, кращі умови праці та поліпшення рівня життя й суспільного добробуту, ще на початку ХХ століття.
На відміну від традиційної освіти, що характеризується авторитарним підходом, навчальний гурток передбачає добровільну участь і демократичне середовище, де отримані знання обов’язково мають втілюватися в дії. Мету ж цієї навчальної технології можна визначити як бесіду рівних між собою людей, які хочуть спільно досягти результату.
Особливо цінним виявився досвід тих, хто вже впроваджує навчальні гуртки в своїх громадах. Представниці Іванківської громадської організації «Центр розвитку громади» (смт. Іванків, Київська обл.) Людмила Шелест та Ірина Превор розповіли про організацію навчання в їхніх гуртках. Йшлося про заняття з основ підприємництва, комп’ютерної грамоти, англійської та української мов, здорового способу життя, адвокасі.
«Важливо, щоб теми гуртка відповідали потребам громади. Члени гуртка називаються учасниками, а не учнями і студентами, що підкреслює їхню активність та співробітництво в навчальному процесі. Один із членів виконує координуючу та адміністративну роль – це керівник або лідер навчального гуртка. Якщо ви поки не вважаєте себе лідером, це можливість розкрити свій прихований потенціал, розвинути організаторські здібності та набути нового корисного досвіду», – підкреслила Людмила Шелест.
Як і будь-яка інша освітня діяльність, гуртки мусять проводитися згідно з навчальним планом, що узгоджується з членами та коригується відповідно до їхніх потреб. Беручи до основи теоретичну інформацію та практичний досвід, учасниці тренінгу підготували власні проекти майбутніх навчальних гуртків і розробили план підготовки до їх впровадження.
«Я намагалася слухати, не пропускаючи жодного слова. Окрім професійних тренерів, дуже вдало підібрані учасниці. В кожної можна чогось навчитися. Ти відкриваєш нові грані в самій собі, це дає наснагу і сили рухатися вперед. Я кардинально змінила своє ставлення до навчальних гуртків і зрозуміла, що в цієї форми роботи є багато плюсів, серед яких короткостроковість, вимірюваність у часі і результативність. Особливо це корисно для тих, хто розпочинає проектну діяльність», – зазначила учасниця заходу Олена Костриця (м. Чернігів).
Коментарі
Дуже актуально в наш час