Благодійні традиції Майдану треба зберегти і розвивати, рівень розвитку благодійності в Україні за останній рік зріс, а найефективніший інструмент пошуку і збору коштів сьогодні – соціальні мережі. Так вважають експерти, думки яких враховували під час підготовки аналітичного збірника "Зелена книга благодійності". Її упорядковувала Асоціація благодійників України за підтримки Інформаційно-аналітичного центру «Громадський простір».
Дослідження сфери благодійності в Україні проводиться вже втретє, і вдруге виходить у світ у вигляді "Зеленої книги". Вона складається з двох частин – результатів щорічного національного експертного опитування «Благодійність в Україні» та моніторингу публічної промоції благодійності у нашій країні.
Книга має на меті ініціювати громадське обговорення та розпочати процес суспільних консультацій з обумовленої тематики. Як правило, результатом таких консультацій згодом може бути публікація офіційної Білої книги, де результати суспільної дискусії узагальнені у формі практичних рекомендацій та пропозицій. Про такі прагнення висловились усі присутні.
Опитування «Благодійність в Україні – 2013» проводилося у травні-червні 2014 року. У ньому взяли участь 46 експертів, які представляють всеукраїнські та регіональні благодійні організації, медіа й наукові установи з усіх куточків України. Опитування є фаховим і територіально репрезентативним, коректно представляє існуючу у середовищі множину суб’єктів благодійності.
За інформацією прес-служби Асоціації благодійників України, експертне опитування «Благодійність в Україні» умовно можна розділити на констатуючу та рейтингову частини. У першій експерти, відповідаючи на запропоновані упорядниками питання, окреслюють сучасний стан розвитку благодійності в Україні; у другій – називають організації, людей та ЗМІ, які, на їх думку, зробили найбільше для розвитку і промоції доброчинності, а також визначають найбільш ефективні події благодійного життя.
Другу, моніторингову частину в «Зеленій книзі – 2013», порівняно з її попередницею, вдалося значно розширити. Цьому сприяло підвищення благодійної активності українського суспільства – збільшення кількості благодійних подій та увага аналітиків до цієї теми. Тут представлені, зокрема, результати всесвітніх та українських рейтингів, соціологічних опитувань, аналітичних досліджень, конкурсів, найбільших благодійних подій та акцій.
За традицією «Зеленої книги», лідери рейтингової частини національного експертного опитування у різних номінаціях представляються суспільству та публічно отримують відповідні свідоцтва. Цього року організатори визначили такі номінації і їх переможців:
«Найбільш популярний інтернет-ресурс у сфері благодійності»
- Сайт Українського форуму благодійників
- Сайт Ресурсного центру ГУРТ
- Сайт Асоціації благодійників України
«Медіа, які найбільш повно і об’єктивно висвітлюють розвиток благодійності в Україні»:
- Телеканал СТБ
- Тижневик «Дзеркало тижня»
- Телеканал «ТОНІС»
«Найбільш ефективна і резонансна подія для розвитку та промоції благодійності»:
- Національний конкурс «Благодійна Україна – 2012»
- Проведення громадської лобістської кампанії проти внесення змін до Закону України «Про благодійну діяльність і благодійні організації»
- Створення та публічна презентація «Зеленої книги української благодійності»
«Найбільш цікавий та корисний благодійний проект (акція) для українського суспільства»:
- Восьма Всеукраїнська благодійна акція «Серце до Серця»
- Благодійна акція «День щастя в МакДональдз»
- Проект «Пробіг під каштанами»
Благодійна організація, яка здійснює свою діяльність максимально відкрито і прозоро для українського суспільства:
- Міжнародний благодійний фонд «Карітас України»
- Міжнародний благодійний фонд «Українська біржа благодійності»
- Благодійний фонд «Таблеточки»
«Публічні люди, які зробили найбільший особистий внесок у розвиток благодійності в Україні»:
- Богомолець Ольга
- Пінчук Віктор
- Січкар Маргарита
Олександр Максимчук, Президент Асоціації благодійників України:
«Цей випуск «Зеленої книги» ми присвячуємо усім благодійникам Майдану. Адже сьогодні слово «Благодійність» фактично стало синонімом слова «Майдан». Природно і зрозуміло, що, оцінюючи здобутки української благодійності, ми повинні зрозуміти й оцінити той імпульс, той величезний емоційний заряд, який дав Майдан українському суспільству. Більшість наших експертів відзначили, що минулого року рівень розвитку благодійності в Україні значно зріс, і практично всі пов’язали це із феноменом Майдану. Тому саме під знаком Майдану ми оцінюємо результати нашого традиційного експертного опитування».
Олександр Олійник, віце-президент Асоціації благодійників України:
«У книзі представлені нагальні проблеми благодійнсоті. Зелена книга української благодійності – 2013» містить значний масив інформації щодо аналізу, моніторингу сьогоднішнього стану у сфері української благодійності. Вона може стати однією із відправних точок для фахового експертного обговорення і початку конструктивного процесу пошуку суспільного консенсусу щодо шляхів ефективного розвитку благодійності в Україні».
Лариса Мудрак, заступник голови Національної ради з питань телебачення та радіомовлення:
«Я рада, що у «Зеленій книзі – 2013», порівняно із «Зеленою книгою – 2012», експерти відзначили підвищення уваги ЗМІ до теми благодійності. Це означає початок тривалої і конструктивної співпраці, яка зрештою приведе до тісної взаємодії медіа і благодійників. Але не треба забувати, що це має бути обоюдний процес. Медіа можуть бути потужним помічником та інструментом благодійників, але і благодійники мають розуміти особливості, які супроводжують прагнення медіа влитися у доброчинний рух. Благодійність - це те, що має буи системно висвітлено у ЗМІ».
Анжеліка Рудницька, член Наглядової ради Асоціації благодійників України:
«Я рада тому, що все більше відомих особистостей долучаються до благодійної роботи. Але, на мою думку, цього недостатньо. Наш обов’язок – бути прикладом для всіх українців, давати їм поштовх і наснагу на добрі справи. Я вважаю, що публічні особи мають більше свого часу приділяти роботі з громадою. Але також для благодійності не треба ути міліонером. ТРеба лише йти за покликом серця».
Маргарита Січкар, член Наглядової ради Асоціації благодійників України:
"Я вважаю, що завдяки ЗМІ треба доносити до бізнесу ідею благодійності, тому розглядаю «Зелену книгу» у першу чергу як інструмент для роботи з бізнесом. – Вона містить багато напрацювань для великих стратегічних проектів, реалізацію яких бізнес зможе підтримувати. Бізнес має стати соціально відповідальним. Я про це завжди говорю і намагають сама залучати бізнес до своїх благодійних проектів. Говорю і буду говрити - благодійності не вистарчає підтримки бізнесу. Якщо вона буде, то це буде колосальне зрушення і великі можливості для благодійнсоті. "
Алла Прунь, виконавчий директор ІАЦ «Громадський простір»:
"Зелена книга» має практичну цінність, адже результати, які викладені в ній, є запорукою прогресу і розвитку благодійності». Я з нетерпінням чекаю «Зелену книгу – 2014». Суспільство вийшло на новий рівень, і ми, благодійники, маємо цьому рівню відповідати». Дуже надіюсь, що революція гідності стане революцією ефективності. І вже у наступній "Зеленій книзі" екперти відзначать ще більше зростання рівня розвитку благодійності в Україні. Крім того, якщо благодійні і громадські організації будуть гуртуватись і об’єднутись - це теж буде великим кроком до розвитку і успіху".
Урочисте вручення свідоцтв організаціям, установам, відомим особам, які увійшли у ТОП-3 цього міні-рейтингу, відбулося наприкінці презентації.
Коментарі