bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Демарш – маршрутникам: як боротися з водіями-порушниками
10.06.2014

Кияни давно змирилися з тим, що водії маршруток перевищують швидкість, можуть їхати нетверезими, курять у салоні, безперестанку грубіянять і це все під музику радіо "Шансон". Є певні випадки, коли такі події набирають розголосу, але їх небагато.  У той же час, недарма кажуть: порятунок потопаючих – справа рук самих потопаючих. ГУРТ пропонує перепублікацію, щоб розібратися, як законними методами боротися з беззаконням водіїв громадського транспорту.
 
Професійна діяльність водіїв маршруток регламентується законодавством, а саме Правилами дорожнього руху та постановою Кабміну «Про затвердження Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту».
 
Їх чимало, вкажемо тільки ті, які середньостатистичний водій регулярно порушує:
  • ввічливо поводитися з пасажирами;
  • бути охайно одягненим;
  • видавати пасажирам квитки після отримання оплати за проїзд;
  • починати рух до повного зачинення дверей та відчиняти їх до повної зупинки автобуса;
  • не розмовляти з пасажирами;
  • не їсти, не пити, не курити під час руху.
Якщо водій порушив вищенаведені постанови або Правила дорожнього руху, є кілька способів провчити його за законом.
 
Так, можна поскаржитися на порушника у фірму-перевізник, де він працює. Висунути претензії можна і по телефону, але найефективнішим буде написати скаргу на ім'я директора компанії і самостійно віднести її у фірму. Варто також зробити копію скарги і попросити співробітника, який прийняв документ, поставити на ньому вхідний номер і дату реєстрації, печатку підприємства та свій підпис. У скарзі необхідно вказати свої прізвище, ім’я та по батькові, місце проживання і дату написання заяви. За словами самих «маршрутників», тих, на кого надходить багато скарг, штрафують і звільняють.
 
Фірм, які займаються перевезеннями пасажирів, у Києві дуже багато, але на одному маршруті може бути тільки один перевізник. Отже, з'ясувати, з якої фірми водій, можна за номером маршруту. Отримати детальну інформацію про перевізників (експлуатовані маршрути, адреси й телефони) можна на відповідному сайті. Якщо ж водій працює у комунальному підприємстві «Київпастранс», скаржитися потрібно за телефоном: 044-254-65-03.
 
Міська влада радить киянам скаржитися на «маршрутників»-порушників у КБУ «Контактний центр міста Києва 1551», звідки звернення буде переправлене до Департаменту транспортної інфраструктури столиці. Висловити невдоволення можна, зателефонувавши за цілодобовим номером 15-51 зі стаціонарного телефону або 044-205-71-37 з мобільного, або у письмовій формі на офіційному сайті.
 
Володарі смартфонів можуть також скористатися мобільним додатком. Як стверджують чиновники Департаменту, вони не залишають заяви без уваги. Якщо перевізники «славляться» своїми знахабнілими водіями, їх позбавляють ліцензії.
Є думка, що влада повинна не тільки карати знахабнілих «маршрутників», але й займатися вихованням водіїв. Тут варто звернути увагу на Луцьк, батьківщину мікроавтобуса «Богдан», де міськрада рік тому прийняла «Етичний кодекс водія таксі та маршрутного таксі», який носить, на жаль, тільки інформаційний характер. Документ забороняє водіям розмовляти по телефону за кермом, транслювати в салоні музику або рекламу, розміщувати фотографії, картини і плакати, що «не відповідають моральним нормам суспільства».
 
Також «Кодекс» вимагає від водія добре знати державну мову, користуватися нею під час роботи, не «калічити» її в розмові, а до іноземної мови вдаватися тільки в тому випадку, якщо пасажир не володіє українською.
 
Втім, пасажири маршруток, як і громадського транспорту в цілому, теж далеко не завжди поводяться належним чином. Не просто так вже майже сто років людей, які поводяться грубо й нахабно, називають «хамами трамвайними». Та й не всі водії маршруток - «погані». Варто згадати хоча б знаменитого Олександра Остапенка, який працює у фраку, циліндрі й метелику, роздає пасажирам цукерки, бажає гарного дня і читає під час поїздки вірші, в тому числі – свої.
 
 
Примітно, що Остапенка, який раніше возив пасажирів тролейбусним маршрутом № 3, було звільнено. «Моєму колишньому начальнику телефонували й просили мене прибрати, оскільки я показував поганий приклад», - розповідає сам водій. Нині він працює на маршруті № 45 + 22: станція метро «Дарниця» - мікрорайон «Рембаза».  
 
Тільки послідовна робота громадськості з «маршрутниками» сприятиме покращенню їх якості роботи і підвищенню комфорту пасажирів, тому користуйтеся наведеними інструментами перевиховання перевізників та й самі не перетворюйтеся на «хамів трамвайних».

Джерело
Переклад з російської: Аліна Кобенко
Редагувала: Анжеліка Клайзнер

 

Контакти

  • Джерело: http://nashkiev.ua/zhurnal/delnye-sovety/demarsh-marshrutchikam-kak-zakonnym-sposobom-borotsya-s-voditelyami-narushitelyami.html

Коментарі

Анастасія Малинка   3844 дні тому   #  

Дякую за матеріал! Тепер знатиму, куди дзвонити скаржитися!

  •   Пiдписатися на новi
Юліана Романишин   3844 дні тому   #  

Маємо проблеми з водіями в інших містах також. Особливо з тими, хто розмовляє по телефону під час руху

  •   Пiдписатися на новi
  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.