Міністерство екології та природних ресурсів України, Інформаційно-просвітницький Орхуський центр Державної екологічної академії надають підтримку у розвитку проекту «Освіта для сталого розвитку в дії».
За підтримки Мінекології вийшли друком експериментальні посібники для 1-2 класів з курсу за вибором “Уроки для сталого розвитку”. Досі вказаний курс вивчали у 3-9(10) класах, відтепер освоювати навички сталого стилю життя матимуть змогу і наймолодші школярі. Апробація посібників розпочнеться у школах міста Миколаєва.
Програма курсу, яку розробила творча група авторів міжнародного проекту “Освіта для сталого розвитку в дії”, є унікальною українською освітньою ініціативою в навчанні учнів початкової школи.
Також за сприяння Міністерства цьогоріч віддруковано новий наклад навчальних матеріалів зазначеного курсу для 3-9(10) класів. Посібник для 3-4 класу – “Моя щаслива планета” – вийшов з особистою передмовою Міністра Олега Проскурякова. У ній очільник Мінприроди запевняє школярів: кожен може допомогти стати планеті кращою і щасливішою.
Усі посібники, включаючи експериментальний, до нового начального року міністр особисто передав у якості подарунка до шкіл міста Буча, Ворзеля, Києва та Ужгорода.
”“Уроки для сталого розвитку” навчають дітей раціонально використовувати багатства планети та бути її екодружними мешканцями. З допомогою практичних порад курсу учні досліджують свій щоденний спосіб життя, оцінюють свої вчинки і намагаються діяти по-новому, щоб бути впевненими – земних ресурсів вистачить для усіх і сьогодні, і завтра”, – сказав Міністр Олег Проскуряков.
В Україні “Уроки” в рамках реалізації міжнародного проекту “Освіта для сталого розвитку в дії” викладають вже шість років. Наразі проектом охоплено понад 500 шкіл в 14 регіонах.
Програму курсу розробила група вчених і педагогів неурядових організацій «Вчителі за демократію і партнерство» (Україна) та “Глобальний план дій” (Швеція) за підтримки і співпраці з Національною академією педагогічних наук України.
“Нам необхідно підготувати учнів, які здатні бути носіями культури творення нового, тобто брати участь у формуванні сталого суспільства, а не просто бути хорошими виконавцями. Саме на це спрямований наш курс. Правда у том, що школа не має майбутнього, якщо не може справитись із цим завданням”, – зауважила науковий керівник проекту “Освіта для сталого розвитку в дії”, керівник творчої групи авторів курсу, д. п. н., професор, член-кореспондент НАПН України Олена Пометун.
Усі посібники програми схвалені Міністерством освіти та науки України та надаються школам-учасницям проекту безкоштовно. Матеріали курсу розміщені у вільному доступі на сайті проекту esd.org.ua.
Додатково:
У березні 2013 року в Україні стартував другий етап міжнародного освітнього проекту “Освіта для сталого розвитку в дії”, що реалізується партнерами – Благодійною організацією “Вчителі за демократію і партнерство” (Україна) і “Глобальний план дій” (Швеція) та за підтримки Агенції з питань міжнародного розвитку SIDA (Міністерство закордонних справ Швеції). Проектну діяльність заплановано на три роки.
У рамках проекту його експертами була розроблена спеціальна шкільна програма “Уроки для сталого розвитку” для 3-9(10) класів у вигляді курсів за вибором, факультативів, гурткових, клубних та інших форм позакласних занять.
Загалом на першому етапі програмою було охоплено більше 50 000 учнів по усій Україні, а разом з ними, опосередковано, близько 100 тисяч друзів та членів родини школярів. Підготовку з викладання програми освоїли понад 2 800 учителів з більше ніж 500 середніх навчальних закладів у восьми областях.
Наочними результатами першого етапу проекту стали збережені ресурси: за підрахунками, після освоєння «Уроків» учасники суттєво скоротили споживання води та електроенергії на 10-12%, а також значно зменшили обсяги твердих побутових відходів – на 12-15%.
Другий етап передбачає подальшу підтримку реалізації шкільної програми «Уроки для сталого розвитку» в Донецькій, Житомирській, Черкаській, Харківській, Київській, Миколаївській та Тернопільській областях. Крім того, з 2013 року програму поширено ще на сім нових областей: Івано-Франківську, Дніпропетровську, Хмельницьку, Луганську, Львівську, Рівненську, Вінницьку.
Позитивний вплив «Уроків для сталого розвитку» на формування сталого стилю життя в учнів, їхніх батьків та учителів, що викладають вказаний курс, підтвердили також результати нещодавнього дослідження, проведеного у Житомирській, Миколаївській та Київській областях. Результати дослідження наразі готуються до публічної презентації.
Коментарі