У Луцьку пройшло обговорення проекту рішення про внесення змін до правил благоустрою міста. Зокрема, мова йшла про цивілізоване вирішення проблеми несанкціоновано встановлених на прибудинкових територіях гаражів.
Причина того, що автомобілі захаращують проїжджі біля будинків частини, а деякі власники транспортних засобів ставлять гаражі де їм заманеться, у тому, що спеціальні місця для паркування автомобілів не були передбачені при плануванні міст. Адже планування будинків і прибудинкових територій відбувалося у 1960х-1970х роках, коли кількість авто була значно меншою. Сьогодні ж більшість мешканців багатоповерхівок мають автівки, а от місця, куди їх можна поставити не побільшало.
Щоб виявити істині причини того, чому ж люди все-таки паркують свої авто поблизу будинків, а не, приміром, на приватних стоянка, яких у Луцьку вистачає, Волинських Інститут Підтримки та розвитку Громадських Ініціатив спільно з журналом «Автомікс» провели опитування серед мешканців будинків та автомобілістів.
Так, тільки близько 30% автовласників користуються автостоянками. На запитання чому вони не ставлять авто на автостоянках 40% відповіли, що це їм не по кишені, 45% вважають, що вони краще прослідкують за своїм автомобілем, а 15% кажуть, що автостоянка знаходиться надто далеко. Що ж до мешканців багатоповерхівок, то для 71% респондентів припарковані біля будинків автомобілі та гаражі в дворах створюють значні незручності, а 67% хочуть, щоб їх прибрали взагалі.
Однак, за словами Тараса Баса, заступника директора КП «АвтоПаркСервіс», «хірургічний метод», тобто демонтаж цих металевих конструкцій, коштів нема, окрім цього, такий спосіб вирішення ситуації вкрай радикальний і може викликати збурення громадськості, тому тут потрібен системний підхід.
Зважаючи на це, поки що власників гаражів-черепашок хочуть зобов’язати заключати договори з КП «АвтоПаркСервіс». Дозвіл на утримання гаражів дадуть лише у випадку, якщо мала архітектурна споруда знаходиться не на комунікаціях, теплотрасах, дитячих майданчиках та не заважає безперешкодно проїзду. Таким чином, ці тимчасові споруди будуть взяті на облік, а їх власники сплачуватимуть приблизно 5% від мінімальної заробітної плати за квадратний метр. Кошти йтимуть у цільовий фонд міської ради. Розробники правок до правил благоустрою підрахували, що всього за рік у фонді можна накопичити близько півтора мільйони гривень, за які можна буде облаштовувати нічні парковки поблизу будинків і облаштовувати паркувальні місця.
Наразі це тільки пропозиції. Чи мати автовласникам облагороджені, безпечні, зручні і недорогі місця для паркування, а мешканцям будинків – незахаращені автівками двори – вирішувати наступній сесії Луцької міської ради.
Нагадаємо що підняла питання наведення ладу з самовільно наставленими в дворах гаражами громадськість міста. Активісти Волинського адвокаційного клубу спільно з представниками депутатського сектору вивчали питання й шукали альтернативні шляхи його вирішення.
Адвокаціійний клуб створено в межах проекту «Територія позитивних змін», який реалізовує Волинський Інститут Підтримки та розвитку Громадських Ініціатив. Проект був підтриманий Міжнародним фондом «Відродження» за програмою «Громадянське суспільство та належне врядування».
Коментарі