Асоціація нової економічної освіти за підтримки Ерсте Банку, компанії «Емвей Україна», МБФ «Фонд Олександра Фельдмана» та проекту «Дітки-Монетки» розпочала наймасштабнішу в країні програму навчання дітей з дитячих будинків та інтернатів основам «домашньої економіки».
Суть проекту :
У грудні 2012 року – квітні 2013 року 50 учителів навчаться методиці викладання курсу «Фінансове виховання» в соціальних учбових установах. Після закінчення курсу і складання іспиту учителя отримають у своє розпорядження методички для роботи з класом, а також робочі зошити для учнів. Завдання вчителів, що представляють 25 міст та 30 інтернатів, – не лише навчити дітей азам «домашньої економіки» або надихнути їх на підприємництво, але і підключити до освітнього процесу у рамках теми усіх вихованців закладу від 9 до 16 років.
Після реалізації внутрішньошкільних програм в проект буде залучено близько 5 000 учнів, що складає 30% загальної кількість соціально незахищених дітей, що навчаються в школах-інтернатах та дитячих будинках (всього на даний момент їх число складає майже 16 000 чоловік).
Навчання учителів відбувається на основі рекомендованого Міністерством освіти, науки, молоді і спорту України курсу «Фінансове виховання» (автор - Сергій Биденко, глава Асоціації нової економічної освіти). Це перший курс з фінансовій грамотності, складений не вченими або чиновниками, а реальними бізнесменами-практиками з педагогічною освітою.
Історія проекту:
Основу проекту закладено у 2010 році, коли викладачі курсу «Фінансове виховання» об’їхали 17 міст України, навчаючи підлітків основам фінансової грамотності та підприємництва. За 6 місяців курс навчання пройшли близько 300 дітей. Багато хто з учнів уперше замислився про вартість продуктів і статті сімейного бюджету. Деякі розробили власні бізнес-плани.
Після закінчення проекту організатори отримали запит від викладачів і вихователів соціальних учбових установ про формування програми навчання, спрямованої на учителів. Так почалося масштабування проекту.
Необхідність проекту підтверджена не лише запитами педагогів, але і даними першої хвилі дослідження, проведеного в 5 містах України серед підлітків з соціальних учбових установ. Дослідження показало, що більшість підлітків слабо орієнтуються в нюансах повсякденного життя, у них відсутнє чітке уявлення про власне майбутнє, існують завищені вимоги до держави при частій відсутності бажання створювати своє життя самостійно.
Ключові результати дослідження:
В цілому, плануючи мати високі доходи, вони не володіють базовими фінансовими знаннями:
Сергій Биденко, голова Асоціації нової економічної освіти: «Курс «Фінансове виховання» на 90% складається з практичних завдань і не припускає читання класичних лекцій. Завдання курсу: навчити дітей ефективному поводженню з грошима, плануванню сімейного бюджету, фінансовій і споживчій безпеці, а також навчити мислити як бізнесмени та підприємці. Ми вдячні за вагому допомогу і підтримку проекту нашим надійним партнерам: Ерсте Банку, компанії “Емвей Україна”, МБФ “Фонд Олександра Фельдмана”.
Коментарі
Головне, щоб діток в Амвей не записали автоматично
Валентине, дякую Вам за коментар! Всі партнери проекту підтримують освітню програму для підлітків. Інших цілей не мають.
А почему НЕЛЬЗЯ к сетевикам? Если их правильно подготовят педагоги, то в сетевой структуре ребята обретут поддержку успешных людей.
Ирина, спасибо что присоединились к обсуждению. Компании-партнеры проекта имеют успешные бизнес-офисы в Украине и готовы делиться своими знаниями о том, как можно успешно строить карьеру в компании, вне зависимости от направленности ее бизнеса. Поэтому ключевым является подсказка педагогам в том, как подготовить их воспитанников ко взрослой жизни и какие навыки и качества стоит развивать тем ребятам, которые хотят большего, чем может казаться им доступным на данный момент
гарна ідея. запрошую в стрийський сиротинець. тут гарне середовище. діти і вихователі суспільно активні. запрошую в Стрий.
Михайло, може краще Ви до нас в Київ у лютому - на тренінг?
дякую. чом у б ні. ми дружимо з сиротинцем. проводимо тут мастер класи, подарували гойдалку. садили дерева і таке інше. а так я викладаю в вузі. і могли б зробити навчання для дітей сиріт ще з інших сиротинців на базі оного з сиротинців бо філіалу інституту. ще цікавить гра яку випустили. дітям було б цікаво саме це напевно.
Михайле, напишіть, будь ласка мені листа із Вашими контактами.
В Ситковецькій школі інтернаті у Немирівському районі Вінницької обл. діти під керівництвом педагогів вишивають вишукані сорочки, рушники, виготовляють інші вироби. Дарують гостям. Але ж це основа для подальшої можливої комерційної діяльності випускників. Зверніть увагу на заклад.
Ірино, дякую за коментар та інформацію. Дуже приємно, що так проходить підготовка підлітків у навчальному закладі. Пропонуємо подумати про приєднання до нашого освітнього проекту
http://milicialviv.gov.ua/ua/U_Striyu_za_uchastyu_pratsivnikiv_militsiyi_vidbulos_zanyattya_z_Finansovoyi_bezpeki_z_ditmisirotami_10100.html
про тренінг фінансова безпека