Кельн. Виробник промислового устаткування компанія «Кухсе» вже понад 80 років найбільший працедавець у Вінзені, що неподалік від Гамбурга: колись маленька майстерня перетворилась у глобально інтегроване індустріальне підприємство. Проте для представників середньої ланки бізнесу все ще важливим залишається залучення досоціальної сфери цього регіону. «Ми вдосконалюємось, виходячи з наших потреб, і регулярно здійснюємо пожертви на користь місцевих шкіл та спортивних клубів», — повідомляє Єнс Німан, комерційний директор компанії.
Пан Німан не має на меті пов’язувати поняття корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) із діяльністю концерну. «Для нас цей тренд геть не новий. Залучення до соціальної сфери в регіоні ніколи не переставало бути важливою складовою нашої діяльності».
Така позиція пана Німана імпонує суспільству. Необхідність соціальної активності для багатьох представників середньої ланки бізнесу є очевидною, проте вони не схильні інтерпретувати її як «заходи із КСВ». Одноосібні власники підприємств також відчувають себе частиною свогосміста чи регіону,спроте для них питання активізації діяльності у соціальній сфері залишається відкритим.
Експерти все ж попереджають: перевага особистих мотивів над економічними та стратегічними може як посилити становище підприємця, так і похитнути, що переважно і трапляється. «Якщо підприємство хоче бути успішним, КСВ повинна бути включенау загальну стратегію його діяльності. — Стверджує експерт з питань КСВ при «Ернст енд Янг». - Це стосується як представників малого та середнього бізнесу, так і 30 найбільших компаній Німеччини».
Проте, як КСВ-стратегії, так і достатній бюджет для соціальної діяльності у малих та середніх підприємств зазвичай відсутній. «Тут домінують так звані спецзаходи», — повідомляє Штефан Поппельройтер, керівник одного з відділень підприємства «Імпульс», що належить до«ТЮФ Рейнланд Груп». Його компанія в рамках КСВ-дослідження опитала більше 500 підприємств середньої ланки по всій Німеччині. Дослідження показало, що усі вони соціально активні. На разі підприємства звертають більше уваги на фінансову підтримку місцевих секцій з футболу або надають пожертви організаціям регіону, діяльність яких є суспільно корисною.
Однак тут є одне «але»: «Підприємство долучається до такої діяльності у двох випадках: за наявності фінансових ресурсів та появи нового ініціативного працівника», — зауважує пан Поппельройтер. «За умов поганої ринкової кон’юнктурипостає загроза, що витрати на КСВ відповідно зменшаться». Для компанії це, насамперед, означає: витрати у цій сфері не виправдовують себе, оскільки відбувається зменшення рівня очікуваної волатильності.
Іншою проблемою є те, що понад третина анкетованих підприємств не інформує про свою діяльність у сфері КСВ широку громадськість. У кращому випадку бізнес-партнери дізнаються про неї з інших джерел. Компанії діють стримано через побоювання, що відкритість поставить їх у несприятливе положення з точки зору довіри до такої діяльності. Але, як правило,відбувається навпаки: «Компанії повинні відмовитись від стриманості і позиціонувати таку діяльність як свою перевагу», — радить пан Каі фом Хофф, директор«Фом Хофф Комунікаціон». Він допомагає представникам малого та середнього бізнесу в розвитку КСВ-стратегій. «КСВ-заходи повинні бути невід’ємною складовою діяльності компанії», — вважаєпан Каі фом Хофф.
Таким чином, проекти мають відповідати специфіці підприємства. Підприємство з виробництва побутової хімії може долучитись до охорони навколишнього середовища, щоб завоювати довіру місцевих жителів та клієнтів. Для звичайної майстерні пріоритети вже інші: вона може допомогти дитячому садку провести ремонт і таким чином створити позитивний імідж. «Власники підприємств повинні розуміти важливість КСВ і пам’ятати, що на одній проведеній акції не слід зупинятись», —переконанийпан Каі фом Хофф.
Однак більшість малих та середніх підприємств ще не усвідомили важливість КСВ для успішного функціонування у майбутньому, наголошує пан Поппельройтер. Саме наявність соціальної активності підприємства має особливий вплив на популярність його продукції. «Сьогодні, поруч із якістю та ціною, соціальна активність має велике значення для споживачів».
Окрім того, велика кількість представників малого та середнього бізнесу є постачальниками на рівні глобальної мережі збуту, де КСВ— це також фактор конкурентоспроможності. Багато компаній очікують від постачальників дотримання встановлених стандартів, до яких відносяться і КСВ-критерії.
Тому постачальники повинні бути соціально активними. У дослідженні компанії «Імпалс» зазначається, що активності бракує саме малим та середнім підприємствам: лише кожен третій опитаний підприємець оцінює успішність своєї діяльності у соціальній сфері. Звітування у сфері сталого розвитку їм також непритаманне.
Джерело: http://www.handelsblatt.com
Переклад із німецької: Дмитро Абрамов
Літературне редагування: Дарина Стремецька
Коментарі
Вміла готувати, та не вміла подавати... Приказка про тих, хто не забезпечує піар-супровід своєї соціальної роботи. Інформування громадськості не означає негативне. Інформуючи, доводиться місія та сутність такої активності. Громада має розуміти "чому?" і зовсім не обов'язково сприймати таку діяльність як рекламу... Головне - користь для громадян.
КСВ - це не ПІАР. Якщо почати використовувати КСВ як ПІАР інструмент, не лише спаплюжується саме поняття КСВ, а й втрачається вся її цінність!
правильно,це інстумент піар-акцій.завітаємо до німеччини і зайдемо,до прикладу, у будь-який продуктовий магазин.людина з критичним мисленням відчуватиме певне "перебільшення".