Сьогодні портал ГУРТ став не тільки платформою новин третього сектору, але й дискусій та навіть народження суспільних пропозицій! Прикладом цього стала дискусія навколо статті «Захист прав споживачів в Автономній Республіці Крим».
Автори коментарів - активісти третього сектору, виробили спільну резолюцію до населення та органів влади. Ця резолюція може зробити деякий громадський поштовх до активізації захисту прав споживачів в Україні та доказати, що ГУРТ став головною платформою не тільки новин організацій громадського суспільства, але й місцем формування громадської думки.
Резолюція до населення та органів влади з теми захисту прав споживачів в Україні:
Споживачам
- Споживачам треба активно боротися за свої права.
- В кожному українському домі повинен бути Закон України «Про захист прав споживачів». Тому радимо придбати його, щоб завжди був під рукою.
- ПЕРША ЗАПОВІДЬ споживача: завжди необхідно зберігати документи, що підтверджують факт купівлі-продажу
- Споживачам необхідно реагувати на кожний випадок порушення їх прав
- Активніше йти на співпрацю з громадськими організаціями у питаннях захисту своїх прав
- Споживачам необхідно знати, що вони мають право на відшкодування моральної шкоди. Це є перспективна норма, нею треба користуватися.
- Споживачам: не бути пасивними, узнавати усі можливості по захисту своїх прав, об’єднуватися у товариства споживачів
Державі
- Регулювання ринковими методами, наприклад - чорні списки компаній, продуктів харчування тощо. Маємо працювати системно: покупці висувають свої вимоги до якості товарів. Держава гарантує покарання винних. Компанії, які виробляють і продають непотріб, терплять збитки і йдуть з ринку.
- Виробити механізми захисту споживачів від керівників компаній, які з’являються і працюють до першої заяви до міліції, потім закриваються, перереєструються і знову працюють. Або з самого початку зареєстровані на «ліву» особу.
- Зробити умови для державних органів та бізнесу, так, щоб бути чесним було економічно вигідно.
- Удосконалити систему нагляду за виконанням Закону «Про захист прав споживачів»
- Державним органам, відповідним за захист справ споживачів, регулярно через ЗМІ звітувати о своїй діяльності та результатах роботи.
- Споживачі мають знати через маркування продуктів: “містить ГМО” чи “без ГМО”. Це ж також порушення прав споживачів. Ми не знаємо що ми їмо. Треба зобов’язати виробників маркувати продукцію.
- Обмежити максимально граничну ціну за послуги телефонного зв’язку, заборонити примусове затримання абонентів на лінії (для боротьби з лохотронами “телефонуй нам зараз”). Забезпечити фіксований максимальний борг користувача для всіх телекомунікаційних компаній (мобільні оператори, Інтернет провайдери, телефонні компанії). Далі послугу просто не надавати.
- Міністерству освіти та науки України ввести декілька часів до шкільної програми курсу «Основи прав споживачів».
- Активніше вести пропагандистську роботу з питань захисту прав споживачів.
- Посилити захист прав споживачів у сфері житлово-комунальних послуг
Іншим:
- Керівникам підприємств торгівлі: в погоні за прибутком залишатися чесними громадянами
- Товариствам споживачів активніше інформувати о своїй діяльності
Автори: Віталій Хомутов, Тарас Тимчук, Антон Крилець, Володимир Токарик, Раїса Кірєєва, Анна Чайковська
Коментарі
Шановні користувачі ГУРТу прошу Вас висловити свою думку щодо доцільності таких резолюцій, створених на базі обговорення активістами третього сектору. На мій погляд – це вже є свідком того, що громадське суспільство в Україні набуває розвитку. Одним з таких оазисів українського громадське суспільство є портал ГУРТ. Впевнений, що завдяки таким оазисам та нашої активної громадської позиції ми зможемо перетворити Україну на дійсно демократичну державу з розвинутим громадським суспільством.
Дякую Вам, Віталію, за таку резолюцію. Подібна ініціатива досить нова для інтернет-простору третього сектору та, сподіваюсь, вона стане справді корисною. А що Ви збираєтесь робити далі? Як ,наприклад, донести її до влади та примусити звернути увагу на резолюцію?
Дякую за інтересне питання. Дійсно, ми повинні зробити деякий промоушен цієй резолюції, тому: по-перше резолюція вже розміщена крім ГУРТу на порталі www.civicua.org.ua, по друге на ці сайти заходять як представники третього сектору так й представники влади. Також резолюцію з описом її появи буде направлено до відомих газет, наприклад, «Світлиця» та ін. Тому увагу буде привернуто.
Дякую за відповідь. Сподіваюсь, справу чекає успіх!:)
пане Віталію, наскільки я розумію з повідомлення, яке Ви розмістили на civicua.ua, там теж відбувалась дискусія щодо прав споживачів і цитую "Сьогодні портали "Громадський простір" та "Гурт" стали не тільки платформою новин третього сектору, але й дискусій та навіть народження суспільних пропозицій!". Насправді, дискусія відбувалась на цьому порталі, про що є відповідне повідомлення. Тому я пропоную Вам звернутись до модераторів Громадського простору і прибрати згадування їх порталу в обговоренні теми, оскільки таке твердження дезінформує, в першу чергу, читачів громадського простору (Де ж там відбувалась ця дискусія?) і порталу ГУРТ, які мають можливість використовувати коментування новин як інструмент донеcення власної позиції та пошуку однодумців (чого, власне, немає на інших подібних порталах).
Дякую, шановний Тарасе, це доречне запитання. Так, згоден, що дискусія з приводу цієї статті проходила на ГУРТі, але ж у повідомлені на Громадському просторі сказане в загалі, що «Сьогодні портали "Громадський простір" та "Гурт" стали не тільки платформою новин третього сектору, але й дискусій та навіть народження суспільних пропозицій!», бо на Громадському просторі теж є форум і там активісти третього сектору також обговорюють актуальні питання та проблеми. Щодо зародження пропозиції, то мабуть ГУРТ став першим, але ми ж хочемо, щоб це стало прикладом і для других порталів.
Віталію. останній запис на форумі civicа датується літом 2008 року :)) кажете жваве обковорення і народження суспільних ініціатив. модератори на сівіку хоч в курсі, що в них відбувається жвава дискусія. Давненько не заходив сюди, але бачу, що тут весело :) між іншим, а чого ви два різних повідомлення скалали?для сівіка одне, для гурта - інше?
Тарасу. Коментувати громадські новини можна до речі не лише на цьому порталі. є ще http://ngo.donetsk.ua/, http://ngo.lviv.ua....правда, від свого реального імені не кожен буде коментувавати :)))
Шановні, річ зараз не в тому, який текст повідомлень, доречі, сам текст резолюції однаковий. Річ у тому, що вперше на цьому сайті ми об’єднали дистанційно наш потенціал та виробили спільну резолюцію і за це треба сказати спасибі як ГУРТу так і усім сайтам, що розмістили резолюцію, а також ініціаторам ідеї. Захист прав споживачів важлива тема, тому наша ініціатива є актуальною та важливою…
думаю резолюцію ще варто відредагувати і розсилати для ознайомлення як результат роботи колег, які відгукнулись на пропозицію пана Віталія. можна розмістити резолюція як обіцянку тут http://www.uk.pledgebank.com чи в інший спосіб. надіслати, наприклад www.consumerinfo.org.ua і залучити весь потенціал свідомої частини українського суспільства.
та ми тільки "за" такі ініціативи. тому активніше обговорюйте важливі теми і час покаже, чого були варті наші зусилля
Підтримую пана Тараса, що час покаже усе, але як не крути, а наш мир становиться все більш пронизаний інформаційно-комунікаційними технологіями, тому така ініціатива вже продиктована самим часом. Я впевнений, що ми вже зробили резонанс. Коментарій Михайло Шварца тому доказ.
Друзі, на "Громадському просторі" тепер також є можливість коментувати матеріали. До речі, адреса у порталу дуже проста - civic.ua :)