ОГС часто нарікають на те, що їхні досягнення не висвітлюються в засобах масової інформації та залишаються непоміченими, але не бачать рішення цієї проблеми. ГУРТ вирішив запитати в людини, яка має погляд журналіста на те, як громадські організації мають висвітлювати свою діяльність на широкий загал.
Дивіться запис вебінара з Сергієм Іванюком, письменником, журналістом, викладачем, редактором журналу "Однокласник" про те, як громадським організаціям писати про свої досягнення.
Цінності. Коли Ви готуєте статтю, не важливо, як Ви побудуєте сюжет, яку закладете мораль, необхідно думати про читача і про те, які в нього цінності. Принципове питання: чи поділяє читач Ваші цінності або ж він має абсолютно інші?
Є читачі, яким все зрозуміло й так, - це наші колеги.
Якщо ми звертаємось до працівників громадських організацій, то спільні цінності забезпеують нам швидший контакт з ними. Водночас, ми маємо доносити до них наш досвід таким чином, щоб вони зрозуміли, що переймати або знали, що треба знати, щоб не врахувати наших помилок.
Коли ми готуємо матеріал про власні досягнення, то ми маємо врахувати, що ведемо розмову з тими, хто може не поділяти наших цінностей.Для цього не варто пускатись в з`ясування, які цінності у нашого читача, а треба знати певні правила написання статті.
Згадайте казку, вона має свої атрибути і переконує читача з їхньою допомогою. Розвиток подій, притаманний літературним творам, має бути присутнім і під час написання статті про свої досягнення.
Він показує, що досягнення оплачене героїчними зусиллями та подоланням небезпеки.
Композиція. Необхідно завжди притримуватись певної композиції. Голівудські фільми завжди мають свою композицію. Наприклад, будинок, в якому знаходияться жінки і діти, захопили негідники. Всі розуміють, що протистояти їм просто нема сенсу, але знаходиться один "міцний горішок", який долає цю заборону і рятує людей.
Здавалось би, це далеко від написання статті громадською організацією, але казка і голівудські філми переконують нас, що все, що відбувається - це правда. Громадська організація має переконати читача в тому, що все, що вона зробила, є важливим.
Знаючи ставлення до громадських організацій, ми маємо не тільки донести до читачів те, чого ми досягли чогось важливого, а переконати, що треба робити щось самим.
Подвиг. В кожній історії є подвиг, але писати про нього - хибний шлях. Читач сам має побачити Ваш подвиг в кінці історії. Ми виявляємо нескромність, пишучи, яке колосальне значення має наша акція. Читача хвилює те, що є в казці.
Привернення уваги. Писати про свої досягення та намагатись переконати в суспільній користі своєї організації представників громадського сектору - марна справа. Громадські організації і так знають, що вони потрібні.
Якщо громадські організації будуть залучати нових читачів, "відривати від стада" читачів і привертати їхню увагу до суспільних проблем, тоді вони будуть виконувати свою суспільну функцію, розширювати громадський сектор.
Вебінар проведено в рамках проекту "Назустріч високим стандартам журналістики в громадському секторі України" здійснюється за фінансової підтримки Фонду розвитку ЗМІ Посольства США в Україні
Коментарі
Вебінар - просто супер!!! Дуже корисно послухати лекцію, хоча б і коротку, досвіченої людини. Раджу всім!!!