Індекс започаткований в рамках Проекту «Об’єднуємося ради реформ (UNITER)», що виконується Pact і фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID). Комунікаційний партнер Індексу – ESG. Генеральний телевізійний партнер – UBR.
За результатами досліджень, проведених Центром, українські компанії недостатньо відкриті перед суспільством – у 59,8% компаній детальна інформація про їхню діяльність доступна лише для внутрішнього користування. Саме з метою стимулювання компаній до більшого рівня розкриття інформації Центр «Розвиток КСВ» започаткував Індекс на основі методики організації Beyond Business (Ізраїль).
Із 1 липня по 20 серпня 2011 року аналітики Центру «Розвиток КСВ» («Інвестгазета», топ 100), світу (Fortune, Global 500), Росії та Ізраїлю, де оцінювання за Індексом проводиться вже протягом трьох років.
Марина Саприкіна, голова Центру «Розвиток КСВ», говорить: «До Індексу увійшли компанії України різних секторів, саме тому ми маємо змогу оцінити загальний стан КСВ та її висвітлення в Україні. Сподіваюсь, наступного року показники прозорості українських компаній будуть ще кращими».
За результатами, найвищий Індекс прозорості та підзвітності має компанія ДТЕК (160 балів із 200 можливих; 80% прозорості), яка з отриманими балами увійшла до топ-10 найпрозоріших компаній світу за оцінкою Центра.
Вікторія Гриб, менеджер із КСВ компанії «ДТЕК», говорить: «ДТЕК будує свою діяльність відповідно до найвищих бізнес-стандартів. Для нас велика честь отримати визнання наших зусиль щодо прозорості ведення нашого бізнесу та діяльності зі сталого розвитку з боку української спільноти та експертного середовища».
У перший десяток українського Індексу увійшли:
Всі компанії першого десятка мають нефінансові звіти, деталізований опис упровадження соціальних та екологічних проектів та зручну навігацію сайтів.
Головна відмінна ознака Індексу – в тому, що перевірити достовірність його результатів може будь-який користувач інтернету, адже необхідна для цього інформація знаходиться у відкритому доступі, а чіткі та зрозумілі критерії (звітність, навігація, доступність, прозорість) оцінювання значно знижують рівень суб’єктивності.
Ознайомитися з результатами оцінювання
Про Центр «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності»: Провідна експертна організація з КСВ в Україні, член Правління Глобального договору ООН (2010-2011), Організаційний стейкхолдер GRI, національний партнер CSR Europe (Брюссель) і Всесвітньої бізнес-ради зі сталого розвитку (WBCSD, Женева). Організація об’єднує 21 компанію України. Центр надає консультації з питань розробки стратегії, програм та комунікацій з КСВ, проведення моніторингу та оцінки ефективності проектів, пі дготовки і верифікації нефінансової звітності.
Компанії, які оцінювалися:
Ferrexpo, Fozzy Group, ING Банк, LG Україна, PWC Україна, А.Т.К., АвтоКрАЗ, Агросвіт, Аеропорт «Бориспіль», Алчевський металургійний комбінат, Алчевськкокс, АрселорМіттал Кривий Ріг, АСК «Омега», Аснова Холдинг, Астарта-Київ, АТБ Маркет, БаДМ , Бритіш Американ Тобакко Україна, Галнафтогаз, Дельта Лоцман, Дніпроенерго, Дніпрообленерго, Донецька залізниця, Донецькобленерго, Донецьксталь, ДП «Укргазвидобування», ДТЕК, Енергоатом, Епіцентр К, Ернст енд Янг Україна, Запоріжжяобленерго, Запоріжкокс, Запоріжсталь, Запоріжтрансформатор, Західенерго, Зоря-Машпроект, Іллічівський морський порт, Індустріальний Союз Донбасу, Інститут «Южниипрогаз», Інтерпайп, Кернел-Трейд, Київенерго, Київміськбуд, Київстар, Київський картонно-паперовий комбінат, Континент Нафто Трейд (ТМ WOG), Конті, Корпорація «Богдан», Крафт Фудз Україна, Креатив-Груп, Крюківський вагонобудівний завод, Лемтранс, Лукойл Україна, Львівська залізниця, Маріупольський торговий порт, Метінвест, МЕТРО Кеш енд Керрі Україна, Миронівський хлібопродукт, Мілкіленд Україна, Мотор Січ, МТС Україна, НАК «Нафтогаз України», Нафтохімік Прикарпаття, Нібулон, Нікопольський завод феросплавів, Новокраматорський машинобудівний завод, Оболонь, Одеська залізниця, Одеський морський порт, Оптима Фарм, ОТП Банк, Ощадбанк, Південна залізниця, Південний ГЗК, Південно-Західна залізниця, Полтавська газонафтова компанія, Порт «Южний», ПриватБанк, Придніпровська залізниця, Проктер енд Гембл Україна, ПУМБ, Райз, Рошен, Рубіжанський картонно-тарний комбінат, САН ІнБев Україна, Систем Кепітал Менеджмент, Славутич, Смарт Груп, Стаханівський вагонобудівний завод, Страхова група «ТАС», Технологічна аграрна компанія «Об’єднана», ТНК-ВР Коммерс, Турбоатом, Українська страхова група, Укргідроенерго, Укренерго, Укрнафта, Укрпошта, Укртатнафта, Укртелеком, Укртрансгаз, Укртранснафта, Фармак, Хенкель Україна, Центренерго, Шахта ім. Засядько.
Коментарі
наскільки ж відрадно прочитати, що "прозорість" є "чітким та зрозумілим критерієм" у корпоративному світі українських корпорацій. ось, хто вже точно однією ногою в Європі. може тепер варто спробувати популяризувати за ваучери ЮНАЙТЕРа "бізнес" методи та "менеджерські" інновації прозорих корпоративних переможців серед українських ГО? а якщо спрацює, тоді й відпрозорені ГО зможуть дружно сказати: "Спасибі!"
очевидно, Богдане, Ви не зрозуміли, про яку прозорість йдеться. мова про ПРОЗОРІСТЬ ВИСВІТЛЕННЯ ІНФОРМАЦІЇ ПРО КСВ НА САЙТАХ. щоб пояснити Вам на пальцях: компанія, наприклад, робить щось для місцевих громад (наприклад, займається волонтерством або щось будує в місті) - і звітує про це (нефінансовий звіт). ось це є прозорість, про яку ми написали звіт - власне, Індекс.
повторюю, ми оцінювали ТІЛЬКИ САЙТИ компаній, а це та інформація, яку можете перевірити і Ви, і будь-хто.
не розумію, чому Ваш тон такий сварливий, ніби у Вас чогось не вистачає у житті, а ми це забрали? перш ніж писати так, спробуйте бодай розібратись, що ми робимо, навіщо.
і якщо людина ВІРИТЬ у те, що робить, - Вам не страшно таке казати? це ж щонайменше підло...
Віро, Ви мене напевно не так зрозуміли. не буду пояснювати "на пальцях" - не вмію, тому спробую словами: я щиро зацікавився як допомогти ГО (в тому числі ГУРТу) забезпечити достатній рівень прозорості того, що робиться. зараз скрізь тільки й чути, що ГО мають працювати як бізнес. от я і наважився виступити з пропозицією, яку Ви сприйняли як "підлу". щиро сподіваюсь, що за це ще не має ставати "страшно" :) але якщо у Вас про це більше інформації - поділіться з нашими читачами, всі будемо знати, чого зараз треба боятись над усе.
якщо дозволите, я не буду говорити "про життя", бо я з Вами особисто не знайомий.
а гарно Ви викрутились! +100!))
вірю в щире зацікавлення прозорістю.
критерії прозорості такі ("компанії" змінила на "ГО"):
• звітність – наявність звіту, що описує ГО веб-сайті ГО - не треба працювати підпільно, а інформувати про свою діяльність, та не для галочки - а щоб зацікавити інших, для цього - треба вірити;
• прозорість – рівень розкриття інформації за ключовими сферами КСВ - тут все зрозуміло: якщо Ви пишете "ми працюємо для людей" - низький рівень, якщо пишете "ми зробили так і наслідок - ось він" - високий рівень;
• навігація – рівень легкості доступу читача до будь-якої інформації - чим більше кліків треба зробити для того, щоб знайти потрібну інформацію, тим гірше, але це питання до айтішників, треба, щоб було зручне меню сайту, карта тощо;
• доступність – потенційна доступність веб-сайту з точку зору різних аспектів (мова, наявність контактної інформації, доступність для людей з обмеженими можливостями) - бажано, щоб сайт був трьома мовами, обов'язково - контакти реально існуючої людини, яка щодня (!) перевіряє пошту і одразу відповість на всі листи.
власне, ось це та прозорість, про яку ми говоримо і яку оцінили.
і ми віримо, що бізнес зверне на це увагу. і ГО звернуть на це увагу.
і тоді всім буде добре))
власне, ось це та прозорість, про яку ми говоримо і яку оцінили.
і ми віримо, що бізнес зверне на це увагу. і ГО звернуть на це увагу.
і тоді всім буде добре))
Віро, дякую за це роз'яснення, особисто мені це дуже корисно. справа в тому, що ми в ГУРТі намагаємось, але поки не дуже результативно, віднайти самомотивуючу "модель" прозорості для ГО, яка буде сприйнята самими ГО як невід'ємний атрибут успішності. бізнес "звик", що його оцінюють, а наші ГО одразу спитають, а хто ви такі, щоб оцінювати нашу прозорість? на мою особисту думку, певна внутрішня "жорсткість менеджменту", яка властива бізнесу, в багатьох випадках значно ефективніша для впровадження стандартів (про які Ви пишете) ніж "мляво-людинолюбне керування", властиве ГО.
бізнес має хвилюватись, "а що з скажуть про нас ГО, а що скаже преса"?
а ГО справді нема кого боятись. але і довіри особливої до ГО нема. частіше чуєш: "грантоїди", а звідки це береться?
исключительно, чтобы вставить свои "10 копеек" (или евроцентов?) http://www.dobrota.donetsk.ua/articles/art005.php