Про це 18 квітня під час прес-конференції у Львівському прес-клубі ринкових реформ повідомив президент ГО «Інформаційно-правовий центр «Наше право» Андрій Лепак.
Оцінювали львів’яни ставлення водіїв до пасажирів. 34% опитаних вважає, що водії добре ставляться до пасажирів, 29%, що погано.
Ставлення вважають нейтральним 37%. Про випадки, коли водії палять в салонах маршрутних таксі, повідомило на 11% менше опитуваних, ніж у 2009 році.
Такої думки тепер дотримується 43% опитаних. 33% вважає, що водії не палять. Не могло відповісти 24% опитаних. 45,5% опитаних заявили, що були свідками використання водіями ненормативної лексики до пасажирів, 43% сказали, що не помічали такого. Не змогли відповісти 11,5%.
Респондентам також було запропоновано висловити свої зауваження до перевізників маршрутних таксі. Найчастіше пасажири наголошували на невихованості водіїв;
Причиною надання неякісних послуг 40% опитаних вважає відсутність достатнього контролю з боку Львівської міської ради, ще 30% - відсутність контролю з боку ДАІ, 25% пов’язує це з недбалістю водіїв, перевізників.
Прикметно, що пасажири рідко скаржаться на неналежне обслуговування. Так до власника маршруту телефонувало 4% опитаних, в управління транспорту та зв’язку Львівської міської ради – 3,02%, в управління захисту прав споживачів – 7%. З тих, хто таки звертався, лише 20,69% знає, що було вжито певні заходи реагування. 37,93% вважає, що таких заходів не було вжито, 37,93% - не змогли відповісти.
Разом із тим, 84% усіх опитаних стверджує, що якби були впевнені, що внаслідок розгляду їх скарг покращиться ситуація з транспортним обслуговуванням, готові були б звертатися з такими скаргами.
Під час опитування респонденти могли також висловити пропозиції з покращення транспортного забезпечення. Найчастіше, за його словами, львівські пасажири у цьому зв’язку зазначали, що необхідно покращити дороги, облаштувати зупинки, упорядкувати графік руху і вивісити його на зупинках, запустити нові великі автобуси, запустити транспорт для пільговиків, покращити культуру водіїв, відремонтувати світлофори, збільшити кількість транспорту, покращити комфортність, подовжити рух на 1 годину, запровадити форму для водіїв, впорядкувати транспортні вузли, зробити на зупинках кишені заїзду, збільшити кількість трамваїв і тролейбусів, запровадити єдиний квиток, гарячу лінію для скарг.
Програмний директор Центру Оксана Ващук звернула увагу на те, що минулого року правоохоронці зафіксували 56 несправних автобусів. До порівняння, 2009 року таких автобусів було 39, 2008 – 6 штук. Окрім того, за даними ДАІ у Львівській області, минулого року зафіксували 41 порушення при перевезені надмірної кількості пасажирів в одному автобусі (2009 року – 21 порушення, 2008 – 10 порушень).
Також, за даними головного управління МВС у Львівській області, 2010 року майже половину ДТП за участю водіїв громадських автобусів трапилося з вини водіїв: з 94 випадків ДТП за участю маршрутних таксі - 41 з вини водіїв. Через халатність водіїв маршруток було травмовано 53 пасажири. Загалом у ДТП за участі маршруток травмувалось 138 пасажирів.
Представниця “Демократичного альянсу” Іванна Фединчук заявила, що у Львові діють громадські організації, які вже сьогодні вимагають змін на краще. «7 квітня, цього року, ми провели акцію «Водії львівських маршруток – володарі часу», наша вимога - продовжити рух громадського транспорту до півночі. Ми будемо надалі продовжувати такі акції, доки у Львові не почнуть курсувати нічні маршрутки». Також вона звернулася з проханням до депутатської комісії з питань інженерного господарства, транспорту і зв’язку. «Ми хочемо, щоб нам надавали не лише словесну підтримку, нам потрібні реальні дії», - сказала вона.
Окрім цього, кожен охочий пасажир може залишити відео чи написати скаргу, яка стосується роботи перевізників на сайті сайт «Пасажири про маршрутки». Всі такі звернення будуть передані для розгляду в Львівську міську раду і Управління у справах захисту прав споживачів.
Громадське дослідження якості надання послуг у львівських маршрутних таксі було здійснене інформаційно-правовим центром «Наше право» за підтримки програми «Посилення впливу громадянського суспільства» Міжнародного фонду «Відродження».
Опитування було проведено на зупинках громадського транспорту Львова 28 березня – 8 квітня.
Опитували городян, що користуються послугами маршрутних таксі. Вибіркова сукупність становила 200 респондентів. Опитування проводилося методом стихійної вибірки. У вибірці також використовувався метод квот: за віком та статтю.
Так квота 18-25 років склала 15% респондентів (15 жінок і 15 чоловіків); квота 26-35 років – 25% (26 жінок і 24 чоловіки; квота 36-45 років – 25% (26 жінок і 24 чоловіки); квота 46-60 років – 20% ( 21 жінка і 19 чоловіків); квота понад 61 рік – 15% (16 жінок і 14 чоловіків). 74% респондентів – працюючі, 2,5% - безробітні, 6% - студенти, 17,5% - пенсіонери.
Коментарі