bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

Розвиток локального бізнесу: як підприємцям з малих громад отримати грант 100 000 грн
25.03.2024

Українські підприємці навіть попри війну та постійні економічні виклики продовжують рости й відкривати нові справи. Саме тому важливо підтримувати та розвивати локальний бізнес, який працює офіційно, сплачує податки та створює нові робочі місця. Ця підтримка не лише сприяє налагодженню партнерських стосунків та виводить локальний бізнес з тіні, а й робить життя в громадах більш комфортним, адже населення отримує необхідні послуги. Працювати “в білу” — це відповідально та вигідно для всієї громади. Підприємці створюють конкурентоздатні сервіси в малих громадах, люди у своїх селах та малих містечках отримують гарну каву та перукарні, а сплачені податки йдуть на школи й садочки, соціальну підтримку та програми розвитку регіону. 

Однак часто для старту чи масштабування бізнесу не вистачає початкового капіталу. У такій ситуації гранти стають чудовою можливістю залучити фінансування для реалізації підприємницьких ідей. Вони надаються на безоплатній основі, їх не потрібно повертати, а їхнє отримання — чітке, прозоре і зрозуміле. І попит на цей вид фінансування сьогодні дуже високий. Тож як правильно підготувати заявку на грант, щоб отримати фінансову підтримку для реалізації своїх ідей, розкаже Володимир Панченко, керівник відділу національних проєктів благодійного фонду “МХП – Громаді”.

 

Чітка бізнес-модель та обґрунтування попиту

Одним з найважливіших критеріїв відбору будь-якого грантового конкурсу є наявність чіткої бізнес-моделі та розуміння попиту цільової аудиторії. Детально опишіть, яким ви бачите свій бізнес. А також вкажіть, які потреба має ваша громада щодо отримання саме вашої послуги. Чим більше цифр, статистики та показників ви наведете, тим легше буде оцінити потенціал вашої ідеї.

  • Під час проведення грантових конкурсів наш Фонд зіштовхнувся з тим, що часто учасники не прописують бізнес-модель достатньо детально. Важливо розуміти, як вони бачать свій бізнес, чи проводили вони дослідження ринку. Наприклад, вказати у заявці, що у вашій громаді на 5 тис. населення працює усього 2 перукарі, 3 майстри манікюру, і жодного салону, який би надавав бʼюті-послуги комплексно. Адже коли хочеться підтримати якусь ініціативу, у нас має бути розуміння, чи є в даній громаді можливість створення клієнтської бази і як вона буде розширюватися. І це не лише про оборот компанії, це також і про її внесок через сплату податків у розвиток власної громади. Тому саме цифри та статистичні показники є вирішальними у прийнятті рішення на користь кожного окремого бізнесу.

 

Унікальність та важливість послуги для вашої громади

Для нового бізнесу важливо підкреслити унікальність вашої ідеї та необхідність такої послуги в громаді. Не обов’язково починати з чогось абсолютно нового — можливо, ви знайшли спосіб покращити вже наявний сервіс або додати нові опції.

  • Іноді саме в цьому і криється унікальність, яку ми хочемо підтримати — надання якісних, але потрібних послуг, наприклад, мініготель чи мобільна кав’ярня. Часто люди думають, що в громаді не потрібно пропонувати звичайні сервіси. Проте, можливо, саме нова перукарня надасть можливість жителям не їздити у сусіднє місто та витрачати кілька годин на дорогу. А спонукатиме жителів користуватись послугами “тут і зараз”.

Створення додаткових робочих місць  

Важливим критерієм є здатність бізнесу до масштабування — як ви плануєте нарощувати виробництво, розширювати асортимент чи покривати додаткові сегменти аудиторії. Наприклад, завдяки новому обладнанню чи додатковим сервісам.

  • Важливо, щоб підприємці не просто забезпечили себе роботою, а й створили додаткові робочі місця в громаді. Навіть один найманий працівник — це вже прогрес. Особливо в центрі уваги сьогодні — ветерани, яким після повернення потрібно допомогти адаптуватися і якнайшвидше інтегруватися до поточних умов в громаді та знайти цивільну роботу. У 2023 році грант від “Роби Своє” виграв Олександр Мозговий, ветеран, а тепер і підприємець з Київщини. На Кагарличчині він відкрив ФОП та виробляє арболітові блоки, які використовують під час будівництва. Проте крім продажу товарів у нього є й інша ціль — створити локальну спільноту ветеранів, яка дозволить спільною зайнятістю підтримувати один одного. На думку Олександра, саме така співпраця дозволяє віднайти й новий сенс у житті та швидше адаптуватися до цивільного життя.

Готовність до співфінансування

Для участі в грантовому конкурсі важливим критерієм є готовність до співфінансування проєкту з власних коштів. Співфінансування демонструє впевненість підприємця у власній ідеї та готовність ризикувати. Це додатковий маркер зацікавленості.

  • Наприклад, минулого року підприємець Юрій Душенко, який займається вирощуванням печериць у Звенигородці на Черкащині, витратив грантові гроші на оновлення приміщення. Цього року він знову бере участь у грантовому конкурсі “Роби своє” (на який, до речі, заявки приймаються до 9 квітня 2024 року) зі співфінансуванням 1:3, бо планує масштабувати грибний бізнес і закупити блоки з новими сортами печериць, глив та інших грибів, а також збільшити енергоефективність підприємства.

 

Чесні відносини та цінність для громади

Відкритість, прозорість та чесність — саме на цьому й тримається довіра до вашої заявки. Необхідна офіційна реєстрація бізнесу як фізичної особи-підприємця. Наразі це вимога не тільки у нашому конкурсі, але й в інших теж. Адже так ми маємо змогу офіційно підписати документи, а також стимулювати до сплати податків та побудови прозорого бізнесу з перших його кроків. А вже кошти з податків спрямовуються на розвиток інфраструктури громади: школи, садочки, медзаклади.

  • Фінансові гранти — це гарна можливість для розвитку бізнесу, проте не варто забувати й про навчання самих підприємців. Особливо сьогодні, коли світ постійно диджиталізується, присутність бізнесу в інтернеті є чи необовʼязковою умовою його існування та розвитку. Тому дуже важливо не просто отримувати гроші, а й дуже важливо навчатися, долучатися до менторської програми, вивчати бухгалтерський облік, маркетинг та просувати свій бізнес. Маємо досвід одного підприємця з невеликої громади, який не просто вирощує печериці з міцелію на своєму малому підприємстві, а активно веде власний ТікТок на цю тему. У своїх відео чоловік вчить усіх зацікавлених вирощувати гриби та ефективно монетизує цей навчальний контент. 

 

Як бачимо, грант — це потужний інструмент для розвитку локального бізнесу в громадах. Детальна підготовка заявки, чітке обґрунтування бізнес-моделі, демонстрація унікальності послуги та здатності до масштабування, готовність працювати офіційно та співфінансувати проєкт — ці фактори стануть переконливими аргументами для журі грантового конкурсу. Проте пам’ятайте, що метою таких ініціатив є не лише фінансова підтримка підприємців, а й розвиток самої інфраструктури громади, створення нових робочих місць та якісних сервісів для місцевих жителів. Тож ретельно працюйте над заявкою, вкладайте у неї свої найкращі ідеї та мрії. Успіхів вам у розвитку власного бізнесу та процвітанні рідної громади!

Контакти

  • DOYOURBUSINESS@MHP.COM.UA

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.