bg-img bg-img bg-img
Увiйти в ГУРТ
Забули пароль?

Ще не з нами? Зареєструйтесь зараз

В Україні впроваджують проєкт з регулювання маркетингу харчових продуктів для дітей та підлітків
22.03.2024

19 березня 2024 року на базі ІА “Укрінформ” відбулася онлайн презентація проєкту “Гармонізація української політики впровадження регулювання маркетингу харчових продуктів з європейською практикою захисту прав дітей та підлітків від впливу реклами нездорової їжі”. Проєкт впроваджує ГО “Українська асоціація маркетингу” в партнерстві з EASA (Європейський Альянс зі Стандартів Реклами), ГО “Харчування та якість життя”, ДПСС України за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного фонду “Відродження”, в рамках спільної ініціативи “Європейське Відродження України”.

Команда експертів проєкту: Ірина Лилик – президентка ГО “Українська асоціація маркетингу”, керівниця проєкту; Олександр Гладунов – віцепрезидент ГО “Українська асоціація маркетингу”, керуючий партнер аналітичної групи “Стратегіко”; Наталія Савицька – д.е.н., професор, завідувачка кафедри маркетингу, управління репутацією та клієнтським досвідом, керівниця центру маркетингових досліджень та ініціатив “Державний біотехнологічний університет”.

Як зазначили експерти, основними завданнями проєкту є вивчення й поширення інформації та європейської практики щодо регулювання маркетингу харчових продуктів і захисту прав дітей та підлітків від впливу реклами нездорової їжі.

Ірина Лилик наголосила, що харчування дітей протягом останніх десятиліть змінюється в усьому світі. Діти дедалі менше стикаються з проблемою нестачі їжі. Але вони зростають в умовах зміни клімату, екологічної деградації, міграції населення, хибних маркетингових практик, спрямованих на збільшення попиту на нездорову їжу. Такі загрози здоров’ю є спільними для дітей у всіх країнах.

Команда експертів представила умовний розподіл витрат на рекламу продуктів харчування. Він свідчить, що на рекламу продуктів здорового харчування припадає менш як 1% від загальної суми витрат на рекламу, тоді як на рекламу фастфуду – до 40%, продукції з високим вмістом солі, цукру, жирів, включно із солодкими газованими напоями – 51%.

Така масована і подекуди агресивна маркетингова кампанія досягає свого результату. Ми бачимо на полицях в супермаркетах товари з високим вмістом жирів, цукрів і солі. І все це має інший вимір. За різними оцінками, у світі бюджет маркетингових заходів, що пропагують нездорову їжу та видатки на боротьбу з раком та неінфекційними захворюваннями, майже зіставні. Презентований проєкт спрямований на досягнення мрії кожної держави: здорові люди, здорове суспільство, здорова планета”, – зазначила Наталія Савицька.

Завданням проєкту, з одного боку, є надання інформації щодо регулювання маркетингових практик в країнах ЄС та налагодження практичної співпраці з лідерами думок в сфері відповідального харчового бізнесу й маркетингу в європейських країнах, а з іншого – створення умов для недопущення недобросовісних маркетингових практик”, – сказав Олександр Гладунов.

В рамках проєкту, який триватиме протягом 2024 року, заплановані круглі столи та конференції за участю галузевих асоціацій рекламістів, виробників харчових продуктів, а також – представників органів державної влади і місцевих громад для напрацювання узгодженої концепції захисту прав дітей та підлітків від впливу реклами нездорової їжі. В результаті проєкту буде надано рекомендації для Національної програми наближення законодавства до актів права ЄС.

Захід проходив за підтримки Європейського Союзу та Міжнародного фонду “Відродження” в рамках спільної ініціативи “Європейське Відродження України”. Матеріал представляє позицію авторів і не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу чи Міжнародного фонду ”Відродження”.

Покликання на запис пресконференції.

Контакти

Коментарі

  •   Пiдписатися на новi



Щоб розмістити свою новину, відкоментувати чи скопіювати потрібний текст, зареєструйтеся та на портал.