Презентувати проєкт перед аудиторією завжди бентежно, особливо вперше раз. А особливо багато переживань викликає пітчинг ідеї донорам чи інвесторам.
Звісно, це важлива подія, однак хороша підготовка до виступу може розвіяти більшість страхів.
Пітч — це короткий виступ, метою якого є вразити та переконати слухачів у важливості вашого проєкту. Якщо ви розповідаєте друзям про свою ініціативу чи постите допис у соцмережі з її стислим описом, можна сказати ви “пітчите” свій проєкт цій аудиторії.
Однак найбільш розповсюдженим є формат пітчингу ідей грантодавцям чи інвесторам. У цьому випадку вам необхідно більш серйозно підготувати до виступу, адже від його успіху залежить ваше фінансування.
Ретельно підготуйтеся
Перед тим як виступити перед аудиторією, ретельно підготуйте свою презентацію та промову. Розробіть структуру вашого виступу, визначте головні меседжі, які ви хочете передати.
Ваша презентація повинна мати чітку структуру: вступ, основну частину та фінальну частину, що логічно переходять одне в одне.
Також для ефективного пітчингу донорам можна представити кілька пунктів, які покажуть:
Досягнення у реалізації попередніх проєктів: наявність досвіду та чітких результатів збільшує довіру до вашої організації в очах грантодавця.
Стратегія просування: продемонструйте, що ви маєте комунікаційний план проєкту та знаєте як залучити цільову аудиторію.
Бюджет: для отримання фінансування важливо чітко розповісти, на що підуть кошти й продемонструвати фінансовий план проєкту.
Використовуйте візуальні елементи
Зображення та діаграми можуть допомогти вам візуалізувати вашу інформацію та зробити її цікавішою для аудиторії. Гарна графічна підтримка може підсилити слова та допомогти слухачам краще зрозуміти вашу ідею.
Потренуйтеся перед презентацією
Може здаватися, що ви підготували ідеальну презентацію. Однак фактично вона може виявитися занадто складною для розуміння чи мати інші проблеми. Тому перед подією варто потренувати подачу перед знайомими:
попрактикуйте свій голос та вимову;
відпрацюйте рухи та жести;
навчиться контролювати таймінг.
Ви також можете попросити друзів дати зворотний зв’язок, зафіксувати помилки чи поставити запитання.
Не бійтеся проявляти емоції
Може здаватися, що під час серйозної презентації немає місця емоціям. Однак ваше щире захоплення проєктом чи емпатія до проблеми групи бенефіціарів може підсилити зв’язок публіки з проєктом.
Однак пам’ятайте, що необхідно тримати баланс між емоціями та фактами.
Відповіді на запитання
Завершивши презентацію, не забудьте залишити час на запитання та відповіді. Будьте готові взаємодіяти з аудиторією, адже це може позитивно вплинути на враження від проєкту.
Сподіваємося, ці поради допоможуть вам якісно підготуватися до пітчингу та отримати омріяне фінансування. Щоб читати більше цікавих матеріалів, слідкуйте за FUNdraiser в Instagram.
Для довідки
Платформу «FUNdraiser» створено ГО «Міжнародна агенція змін» у межах Програми ООН із відновлення та розбудови миру. Зараз її діяльність підтримує Програма розвитку ООН в Україні в межах проєкту «EU4Recovery – Розширення можливостей громад в Україні» (EU4Recovery) за фінансової підтримки Європейського Союзу.
Коментарі