11 серпня у Львові відбулась пресконференція за результатами тижневого навчання психологів України ізраїльській методиці роботи з дітьми у довгому військовому конфлікті «Екстрене реагування, управління стресом, адаптація та інклюзія в умовах військової агресії».
Спікери пресконференції:
Брукс Ньюмарк: «На старті проєкту головною метою було навчити шкільних психологів практичним навичкам роботи з дітьми у період військового конфлікту. Ми шукали методику, яка використовується в інших країнах та є найбільш результативною.
Серед 18 міжнародних організацій головним напрямом яких є психологічна допомога дітям, ми обрали ізраїльську методику Early Starters International, яка є найактуальнішою та найбільш прикладною до реалій сьогодення в Україні.
Ми дуже раді, що нам вдалось реалізувати практичний тренінг для 65 дитячих психологів у Львові.
Сподіваємо, що для нашого фонду «Angels for Ukraine» це тільки початок системної психологічної роботи в Україні.»
Лірон Фінкельштейн привітала учасників з успішним проходженням першого етапу навчання та наголосила на важливості роботи психологів в умовах війни на після її завершення: «Розуміння того, що війна має різний вплив в короткостроковій та довгостроковій перспективі, є надзвичайно важливим. Ми повинні відкрито говорити про це прямо зараз.
Ми розуміємо, що є військовий фронт, але також важливо пам’ятати про наш щоденний цивільний фронт, де ми маємо підтримувати одне одного та долати щоденні кризи, навчаючись пристосовуватися до нової реальності щодня.
Працюючи над наданням допомоги тим, хто її потребує, і будуючи фундамент для продовження цієї роботи ми демонструємо стійкість нашої спільноти.
Я хочу наголосити на вашій силі та висловити щиру вдячність за все, що ви робите і будете робити, щоб допомогти і підвищити життєстійкість вашої громади. Це надзвичайно цінно!
Також, я хочу висловити подяку ізраїльській команді. Знання Ізраїлю в галузі реабілітації та психологічної підтримки є великим надбанням, на жаль, через обставини нашого життя. Але ми щасливі, що маємо можливість поділитися цими знаннями та допомогти навчати інших фахівців.
Ізраїльські спеціалісти вже навчили тисячі психологів з моменту початку війни, і ми продовжимо надавати допомогу та підтримку Україні.»
«Команда Фонду освітніх ініціатив вдячна організаторам за можливість долучитись до цього безперечно важливого для України проєкту, оскільки в процесі реалізації освітніх програм ми бачимо нагальну потребу залучати психологів для надання якісної психологічної підтримки дітям, їх батькам, вчителям, працівникам системи освіти, психологам та керівникам закладів освіти.
Ми сподіваємося, що українські цифрові освітні центри та STEM-хаби, розвитком яких опікується Фонд, стануть платформою для створення кабінетів психологічної підтримки, де працюватимуть досвідчені фахівці, які зможуть ефективно сприяти психологічній реабілітації усіх груп населення.
І саме таких спеціалістів, які пройшли спеціальну підготовку ми б хотіли бачити в усіх освітніх хабах та закладах освіти України.» - зазначив Антон Дзюба.
Навчання психологів продовжується. Наразі тренінг проходять спеціалісти з Запорізької області, Черкаської області, смт Бородянки Київської області та Ізюму Харківської області.
Після завершення навчання усі учасники тренінгу матимуть піврічну консультаційну підтримку ізраїльських спеціалістів у процесі застосування отриманих знань на практиці.
Марія Петрова-Мацюк, голова ГО «ВЛУЖ» висловила подяку всім партнерам за плідну співпрацю та підтримку в реалізації проєкту «Щаслива родина — успішна країна», в рамках якого проведено цей тренінг, а особливо партнеру з Великої Британії - БФ «Angels for Ukraine», Бруксу Ньюмарку та Ігорю Верецькому.»
За словами Черкасової Аліни, учасниці програми з Сумщини: «На цьому тренінгу ми отримали величезний досвід, як теоретичний, так і практичний. Тренери підлаштовували програму під наші запити та давали максимально практичні та розгорнуті відповіді.
Також, для нас, як для психологів, це було не тільки навчання, але і перезавантаження, оскільки ми на собі відпрацьовували практики психологічної реабілітації. І це дуже цінно, що ми повертаємось емоційно зарядженими та готовими з новими силами допомагати людям нашої громади.
Найголовніше, що тренінг не закінчується, і ми надалі продовжимо навчання онлайн з нашими тренерами, паралельно застосовуючи отримані знання на практиці.»
Довідка:
Організаторами проекту є: ГО «Всеукраїнська Ліга Українських жінок», БФ «Angels for Ukraine».
Співорганізаторами є: Ізраїльська організація Early Starters International, організація «JEWROPE», БО “БФ “Фонд освітніх ініціатив”.
Інформаційний партнер: “Львівське радіо”.
З 7 по 18 серпня спеціалісти ізраїльської організації Early Starters International проводять тренінг для 60 психологів закладів освіти України «Екстрене реагування, управління стресом, адаптація та інклюзія в умовах військової агресії».
За результатами навчання психологи зможуть: провести лікування ГНЗ згідно з протоколом MSI; застосовувати практики в повсякденному житті для ефективного подолання; знати можливості та обмеження інструментів, які вивчаються; застосовувати салютогенний підхід, що сприяє оздоровленню та посттравматичному зростанню; продемонструвати базові навички планування та проведення програм для вчителів у школі; продемонструвати базові навички планування та проведення програм для учнів у школі.
Цілі курсу:
1. Екстрене реагування.
2. Управління стресом у повсякденній воєнній ситуації.
3. Адаптація та інклюзія.
4. Роль школи в новій дійсності.
5. Загальні принципи розмови з дітьми про війну.
6. Як реагувати на конфлікти, пов’язані з війною.
7. Реакція вчителя в гострих ситуаціях.
8. Втрата - як її переживати в умовах школи.
9. Вигорання та вторинна травма серед вчителів, самодопомога та потреба у взаємопідтримці.
10. Специфіка роботи з дітьми з особливими потребами.
11. Розширення та поглиблення роботи з втратою (на лікуванні), сім’ями, які мають когось із військовим PTSS або PTSD (батьки чи інші родичі, які повертаються додому на ротацію чи після звільнення, що з ними відбувається, що відбувається з сім’єю)
12. Розширення і поглиблення роботи зі страхами й тривогами.
13. Екологічний, системний, громадський погляд навколо людини.
14. Стійкість освітніх організацій, теорія і практика вимірювання та шляхи її підвищення.
15. Важливість салютогенного підходу, надії та сенсу у створенні оптимальних умов для посттравматичного зростання для психологів, педагогічного колективу, учнів та їхніх батьків.
16. Інсайти та планування реабілітаційних процесів на період 5 років після закінчення конфлікту.
Коментарі